י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מאות פצועים ועשרות הרוגים

הרס וחורבן אדיר בלבנון: ישראל מציעה סיוע

המראות מלבנון מזעזעות את העולם. יללות סירנות, זעקות שבר ובניינים רבי קומות הרוסים ומנותצים. על פי הדיווחים במדינה ישנם הרוגים רבים ומאות פצועים, שחלקם נותחו במסדרונות בתי חולים מרוב עומס | ראש הממשלה הלבנוני הכריז על יום אבל מחר וישראל מציעה סיוע המוניטארי למרות היחסים העוינים

הרס וחורבן אדיר בלבנון: ישראל מציעה סיוע
הרס וחורבן בלבנון צילום: צילומסך

המראות המגיעות מלבנון, מעידות על הרס וחורבן שעלה בחיי אדם, בנכסים וברכוש רב.

ישראל הציעה סיוע רפואי ללבנון לאחר הדיווח על מאות פצועים מפיצוץ שהרעיד את נמל ביירות וסביבותיו.

בהודעה משותפת לשר הביטחון בני גנץ, ושר החוץ, גבי אשכנזי, נאמר כי ישראל פנתה ללבנון דרך גורמים ביטחוניים ומדיניים בינלאומיים והציעה לממשלת לבנון סיוע הומניטארי רפואי.

בנוסף ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את ראש המל"ל מאיר בן שבת לשוחח עם שליח האו"ם מלאדנוב כדי לברר במה ישראל יכולה עוד לסייע ללבנון.

גם דובר צה"ל בערבית מעדכן: "הצענו ללבנון סיוע הומניטארי רפואי. ישראל בעלת ניסיון רב בתחומים אלה והדגימה זאת במהלך משימות סיוע הומניטאריות רבות ברחבי העולם בשנים האחרונות. הגיע הזמן לשים את כל העימותים בצד".

כלי תקשורת בלבנון מדווחים כי פיצוץ אדיר שאירע הערב בנמל ביירות, גרם לנזקים כבדים בארמון הנשיאות של לבנון, ניפץ את חלונות האולמות והכניסות למקום ועקר את הדלתות והחלונות ממקומן. נשיא לבנון מישל עון יכנס הערב פגישת חירום של מועצת ההגנה העליונה במדינה, ראש הממשלה, חסאן דיאב, הכריז על יום אבל לאומי שיתקיים מחר.

‏ראש ממשלת לבנון אמר בנאום לאומה כי לבנון הרוסה לגמרי היום וחווה אסון: "האחראים לאסון הזה ישלמו מחיר. זה לא יעבור ללא עונש".

הוא ‏אומר כי הוא אינו רוצה להקדים את החקירות אך אמר כי "המחסן המסוכן שהתפוצץ נמצא שם מ-2014". הוא ביקש סיוע מכל "המדינות האחיות והחברות". ישראל כנראה לא ברשימה.

ערוץ אלמיאדין מדווח כי החשמל בבירה ביירות נפל במקביל למאמצי החילוץ וההצלה לאחר האירוע בנמל. במקביל הערוץ מדווח כי ישנן קריאות להגיע ולתרום דם לטובת הטיפול בפצועים שהועברו לבתי החולים בבירה.

מנהל אחד מבתי החולים בביירות אמר לערוץ אל-ערביה, כי יותר מ-400 פצועים הגיעו לבית החולים שלו עקב הפיצוץ בנמל. לדבריו, לפי שעה מתבצעים בבית החולים עשרות ניתוחים במקביל - חלקם במסדרונות בשל הלחץ הרב והכמות המועטה של חדרי הניתוח במקום.

שר הפנים של לבנון אומר כי חומרי נפץ שהוחרמו לפני שנים התפוצצו באחד מהמחסנים בנמל ביירות.

‏הצלב האדום בלבנון מדווח על יותר מ-2200 נפגעים בפיצוץ האדיר בנמל ביירות. המספר צפוי לעלות. ‏בתוך כך שר הבריאות הלבנוני אומר, כי ישנם 25 הרוגים ו-2,500 פצועים.

נשיא המדינה ראובן ריבלין פרסם בערבית ובאנגלית בחשבון הטוויטר: "אנו משתתפים בכאבו של העם הלבנוני בשעת אסונו ושולחים יד מושטת לסיוע כן בשעה קשה זו."

פיצוץ מסתורי ביירות לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד