י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הורים, קחו ללב

נתונים מזעזעים: 29% ממקרי הטביעה שהסתיימו במוות – מהציבור החרדי

לפי נתוני הארגון לבטיחות ילדים, לא פחות מ29% ממקרי הטביעה שארעו אצל ילדים בחברה היהודית והסתיימו במוות – הם מהציבור החרדי. על רקע הנתונים הקשים מוזהרים ההורים: "אל תורידו עין מהילדים ולו לרגע"

נתונים מזעזעים: 29% ממקרי הטביעה שהסתיימו במוות – מהציבור החרדי
פעוט בבריכה. אילוסטרציה צילום: unsplash

מחריד – 29% מאסונות הטביעה קשורים למגזר החרדי: נתונים מזעזעים במיוחד שנחשפו היום בידי ארגון 'בטרם לבטיחות ילדים' מעלים כי קרוב ל30% ממקרי הטביעה הקשים שהסתיימו במוות וארעו במגזר היהודי, קשורים לציבור החרדי. המסקנה העולה מהנתון אמורה להוות תמרור אזהרה בפני ההורים, שנדרשים להגביר את שתומת הלב וההשגחה כאשר הילד שוהה במים.

רק בשבועות האחרונים, מיד עם תחילת החופשה, ארעו שוב מקרים של טביעה, שמתרחשים בכל שנה בחופי הים הבלתי מוכרזים או בבריכות הפרטיות שממוקמות בדרך כלל בצימרים, או אפילו בבריכות זעירות ומאולתרות שכמותן ניתן לראות לרוב במרפסות ובחצרות, כשלמרות שמדובר במים רדודים במיוחד הם מהווים סכנה לפעוטות.

הארועים הללו שמתרחשים לצערינו בכל שנה בימי הקיץ, מסתיימים פעמים רבות במוות רח"ל או בנזקים קשים אחרים כמו ילדים שמוגדרים במצב של מוות מוחי לאורך שנים רבות. מסיבה זו מזהירים רופאי בתי החולים והארגונים השונים בימים אלו את ההורים לפקוח עין ולהשגיח מכל משמר על הילדים, גם ובעיקר כשר הם שוהים ב'בריכות ילדים' שנראה כי אין בהן סכנה.

והחובה המוטלת על הורים מהמגזר החרדי גבוהה בהרבה. לפי נתונים חדשים שפרסם ארגון 'בטרם לבטיחות ילדים' והם נחשפים כאן לראשונה, עולה כי 29% מכלל הילדים היהודים שטבעו למוות הם מהחברה החרדית.

הארגון הוציא דו"ח עדכני על טביעות ילדים, ממנו עולה כי כי בחמש השנים האחרונות (2015-2020) טבעו למוות 109 ילדים. 76% מהמקרים התרחשו בעונת הרחצה. עוד עולה מהנתונים כי ילדים מתחת לגיל 4 נמצאים בסיכון מוגבר לטביעה ומהווים 45% ממקרי התמותה ו-57% מהפניות למיון עקב טביעה. קבוצת הגיל השנייה בשכיחותה הם בני נוער בגיל 15-17. וכאמור, לא פחות מ29% מקרי טביעה של ילדים ובני נוער שהסתיימו במוות ארעו בימי 'בין הזמנים' והם קשורים לחברה החרדית.

בארגון לא סיפקו הסבר לנתונים הקשים, אך יש להניח שהעובדה שהילדים במגזר החרדי אינם מכירים את הבריכה או חופי הים בשגרה ורובם גם לא יודע לשחות – מהווה גורם מרכזי בשכיחות האסונות. מעבר לכך, נראה שקיימת אי מודעות ציבורית לנושא, כך שחשוב לחדד שוב את המסר ולהזהיר כל הורה לפני יציאה לבריכה או לים: אל תורידו עין מהילד, ולו לרגע. כל הסחת דעת יכולה להסתיים, חלילה וחס, באסון קשה.

בטרם טביעת ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד