ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024

העולם מתאושש ממשבר דובאי, בורסות המפרץ מתרסקות

בעוד בורסות העולם מתאוששות ממשבר דובאי, ועליות שערים מרשימות גם בישראל, מתרסקות בורסות הסהר האדום במפרץ הפרסי

דובאי. העולם מתאושש
דובאי. העולם מתאושש

בורסות אירופה ואסיה, שחוו בשבוע שעבר ירידות כואבות, בעקבות הודעת שלטונות דובאי על דחיית תשלום חובות עתק של חברת האחזקות הממשלתית 'דובאי וורלד', מראות סימני התאוששות מרשימים.

בהונג קונג הוסיף מדד האנג סאנג 3.4 אחוזים לערכו. מדד הניקיי עלה ב-2.9%. הבורסות בסין רשמו עליות של מעל 4% במדדים המובילים, ושווקי ההון של דרום קוריאה סיימו את יום המסחר בעליות של 2 אחוז.

גם באוסטרליה התאוששו המדדים המובילים בשיעור של כ-2.7%. באירופה המצב דומה, כשמדד הדאקס הגרמני מוביל את העליות בשיעור של כ-2.7 אחוזים.

הסיבה להתאוששות, מעריכים אנשי פיננסים, היא ציפייתם של המשקיעים לערבוית מצד שכנותיה של הנסיכות, ובהן איחוד האמירויות, שיערבו על-פי פרסומים להסדר החוב.

גם בוול סטריט נפתח יום המסחר בסימני התאוששות, כשמדד הדאו ג'ונס הוסיף 1.3 אחוז לערכו, והנאסד"ק עלה בשיעור של 1.6 אחוזים.

בעוד שנדמה כי בורסות העולם הותירו את משבר דובאי מאחוריהן, צונחות הבורסות בשווקי מפרץ הפרסי בשיעורים חדים. אמש צנחה בורסת דובאי בשיעור של 7.3 אחוזים ובורסת אבו-דאבי בשיעור חד של 8.3 אחוז.

היום נרשמו ירידות שערים מתונות יותר, בעיקר בשל המסרים המרגיעים מכיוונה של משפחת המלוכה הדובאית.

גם בישראל נצבעו היום המסכים באחד העם בירוק, כשהבורסה הגיעה לשיא של שנה וחצי, ועליות מרשימות נרשמו גם במדד הנדל"ן המדשדש, כשמניית אפריקה ישראל הפתיעה וזינקה, בשיעור של 7 אחוזים בממוצע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד