י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הפיצוץ שהרעיד את ביירות

התופת בלבנון; עדות של אזרח מהאסון; נסראללה במסר מפויס

ביירות מדממת: עשרות מתו ואלפים נפצעו בפיצוץ עז שהרעיד את ביירות • נסראללה דוחה את נאומו ויוצא במסר מפויס, בחיזבאללה הודיעו כי הנאום שתוכנן להיום יידחה עקב האסון, הארגון מציע סיוע ככל שיידרש ולא מזכיר את ישראל • וגם: עדות של אזרח לבנוני שהיה עד לפיצוץ. צפו

התופת בלבנון; עדות של אזרח מהאסון; נסראללה במסר מפויס
הכותרת של העיתון א-ראי הכוויתי "ביירותשימה" צילום: צילום מסך

הקטסטרופה בלבנון: מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, דחה את נאומו שהיה מתוכנן להיום (רביעי) בעקבות האסון בביירות.

‏ארגון החיזבאללה שיגר הודעה רשמית ובה מסר של פיוס, הוא קורא לאחדות במדינה, ומציע סיוע, בעקבות 'האסון הנורא' כלשונו. ואם תהיתם, אף מילה או אזכור על ישראל.

כמו כן, חיזבאללה פרסם הצהרת תנחומים למשפחות ולפצועים באירוע בביירות. חיזבאללה הדגיש כי הוא ישתמש בכל הכלים העומדים לרשותו כדי לעזור אזרחים.

עבאס סאלח, נהג מונית בן 28, סיפר ל'ניו יורק טיימס' כי נסע ברחובות העיר בזמן הפיצוץ וכי מעוצמת ההדף התנפצה השמשה הקדמית של רכבו. לדבריו, הוא ראה הבזק ושמע קול נפץ חזק. "לא הייתי חושב שזה פיצוץ", אמר. "זה היה דומה יותר להתקפת טילים". סאלח גם הוסיף כי לאחר שגל ההדף פגע בו, הוא יצא מהרכב והחל לסייע לצוותי הרפואה בפינוי פצועים וגופות הרוגים מהכביש

כמו כן, אזרח לבנוני אחר שהיה עד לפיצוץ העז תיאר כי היה בטוח שמקור הפיצוץ בכלל באוניברסיטה, "לא חלמתי שזה בנמל", "היו המון פצועים כמעט ולא היו מבוגרים, רובם ילדים".

בתוך כך, מועצת ההגנה העליונה בלבנון הכריזה הלילה על ביירות כ"עיר מוכת אסון", והוכרז על מצב חירום שיימשך כשבועיים. בהודעה מטעם המועצה נמסר כי תורכב ועדת חקירה שתפעל להבין את הנסיבות שגרמו לאסון וכי ועדת סיוע תמונה במטרה לספק מחסה למשפחות שבתיהן הפכו לא ראויים למגורים. בתי ספר ייפתחו גם כן לטובת אכלוס אותן משפחות.

ראש ממשלת לבנון, חסאן דיאב אמר אמש במסיבת עיתונאים כי "לבנון כולה הרוסה היום. האחראים לפיצוץ יישאו במחיר - זאת הבטחה לשהידים ולפצועים והתחייבות לאומית. המפעל המסוכן הזה נמצא שם מאז שנת 2014. האסון הזה לא יעבור בלי עונש שיוטל על האחראיים לו. אני קורא קריאה דחופה לכל המדינות החברות שאוהבות את לבנון לעמוד לצידה ולסייע לה לאחות את פצעיה".

לפי שר הבריאות הלבנוני מספר ההרוגים כבר עומד על כ-80 ומספר הפצועים על 4,000. מנהל אחד מבתי החולים בביירות אומר לערוץ 'אלערביה', כי יותר מ-400 פצועים הגיעו לבית החולים שלו עקב הפיצוץ בנמל. לדבריו, לפי שעה מתבצעים בבית החולים עשרות ניתוחים במקביל - חלקם במסדרונות בשל הלחץ הרב והכמות המועטה של חדרי הניתוח במקום.

ממשלת לבנון דחתה כל ספקולציה וקראה לתקשורת הלבנונית לפרסם רק הצהרות ממשלתיות.

‏יועץ התקשורת של נשיא לבנון אמר הבוקר: כל שידוע הוא שבמחסן היה אמוניום חנקתי - חומר נפץ חזק ודליק מאד - לדבריו. האמוניום אוחסן במחסן לפני 6 שנים לאחר שהוחרם מספינה שעשתה דרכה למוזמביק ונכנסה לנמל ביירות. הכחיש בתוקף שמדובר במחסן נשק של חיזבאללה.

הלילה חשפנו ב'בחדרי חרדים' כי בבית החולים זיו בצפת, שכבר התנסה במשך כמה שנים בטיפול בפצועים הסורים, נערכים לקליטת פצועים מהאסון בלבנון.

הכותרת של העיתון א-ראי הכוויתי "ביירותשימה"

חסן נסראללה חיזבאללה אסון הפיצוץ בביירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד