י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"דווקא בימים אלו"

משפחות חסידי אומות עולם קיבלו אותות

בברדיצ'ב שבאוקראינה התקיים טקס מרגש בו קיבלו בני משפחתם של שני חסידי אומות העולם, אותות הוקרה, על הסיוע של הסבים והסבתות שלהם להציל ולסייע ליהודים בתקופת השואה • שגריר ישראל שבאוקראינה העניק את האותות והדגיש בדבריו את החשיבות בהענקת האותות דווקא בימים אלו בהם האנטישמיות מרימה ראש ברחבי העולם

משפחות חסידי אומות עולם קיבלו אותות
אותות לבני משפחתם חסידי אומות עולם צילום: שגרירות ישראל באוקראינה

הענקה והוקרה: בבית התיאטרון העירוני המשוחזר של ברדיצ'ב שבאוקראינה, התקיים טקס מרגש בו העניק שגריר ישראל באוקראינה, יואל ליאון, אותות לבני משפחתם של שני חסידי אומות עולם אוקראינים שהוכרו על ידי "יד ושם" כחסידי אומות עולם, על כך שהצילו יהודים בתקופת השואה.

הטקס נערך בשיתוף ראש מחוז ז'יטומיר, וראש עיריית ברדיצ'ב. מפאת מגיפת הקורונה רק קהל מצומצם היה נוכח בטקס ששודר יחד עם נציגי התקשורת.

בני משפחות המצילים התרגשו לקבל את האות על מעשי הגבורה של הסבים והסבתות שלהם.

השגריר הדגיש בדבריו את החשיבות לכבד את מי שהעמיד את חייו בסכנה כדי להציל יהודים נרדפים, במיוחד בימים אלה בהם אנו עדים להתגברות מעשים אנטישמיים. הדוגמא של חסידי אומות העולם צריכה ללמד את הדור הנוכחי להיאבק נגד אנטישמיות ושנאת זרים.

בסוף הטקס הוצג קטע מההצגה "הזכייה הגדולה" של הסופר שלום עליכם, ההצגה הראשונה שהועלתה לפני 110 על במת התיאטרון הזה, בו נערך הטקס היום.

חסידי אומות העולם שגרירות ישראל אוקראינה שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד