י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צריך לעשות הפרדה

יענקי פרבר בטור דעה: ישראל חייבת לסייע באסון בלבנון

יענקי פרבר בטור מיוחד מתייחס לוויכוח העז שמסעיר את הרשתות החברתיות, האם בשעה כזו מוטלת החובה על ישראל לסייע ללבנון אחרי התופת שחוותה, עם דיווחים על עשרות הרוגים ואלפי פצועים, כשמנגד היא מתמודדת עם אסון קיומי של מאות אלפי טילים המכוונים כנגדה • "צריכים לעשות הפרדה בין תושבי לבנון האומללים לארגון החיזבאללה" 

יענקי פרבר בטור דעה: ישראל חייבת לסייע באסון בלבנון
דגלי ישראל ולבנון צילום: מתוך הטוויטר של אביחי אדרעי דובר צה''ל בשפה הערבית

הקטסטרופה בלבנון והסערה ברשתות החברתיות: ישראל חייבת להציע סיוע רפואי לפצועים בלבנון גם אם יש 150,000 טילים המכוונים עלינו.

לאחר האסון הגדול שאירע אתמול בלילה בביירות - לבנון בו נהרגו לפחות 100 אנשים ונפצעו אלפים נוספים, הודעה רשמית מטעם משרד החוץ הועברה דרך גורם שלישי ללבנון כי ישראל מוכנה לסייע רפואית לפצועים, אך כצפוי עד עתה הלבנונים לא החזירו תשובה האם הם מעוניינים.

ברשתות החברתיות התעורר ויכוח האם אנחנו כישראלים החיים מול איום קיומי עם 150,000 טילי חיזבאללה, אמורים לסייע ללבנון עם כל האיבה בין המדינות.

אני חושב שישראל חייבת לסייע ללבנון, בסופו של דבר לבנון שבויה על ידי חיזבאללה, נסראללה הוא המנהיג האמיתי של לבנון, והוא זה שקובע שם הכל, ממשלת לבנון וארמון הנשיאות במדינה שהייתה פעם "שוויץ של המזרח התיכון" מתפקדים על תקן בובות, הם לא באמת קובעים כלום במדינה.

חשוב לקרוא מה כותב רועי קייס כתב לענייני ערבים בכאן 11. "זו תקופה שבה כל לבנוני חש שהוא נמצא על פי תהום. הקריסה הפיננסית כבר נמצאת מול העיניים והמדינה על סף פשיטת רגל. בעת האחרונה אין חשמל סדיר וגם לא דלק. הקורונה בעלייה חדה מבחינת המספרים, הכעס על השלטון בשיאו והשסע הפנימי רק מתרחב. אם זה לא מספיק, לבנון מבודדת יותר מאי פעם. מי שכונתה בעבר "השווייץ של המזרח התיכון" כבר לא ממש רצויה, לא רק אצל המערב וארצות הברית, אלא אפילו אצל מדינות ערב - בדגש על מדינות המפרץ".

אזרחי לבנון מסכנים, הם אומללים, הם שבויים והם בעיקר רעבים. כולנו מכירים את הפסוק במשלי, "אם רעב שונאך האכילהו לחם ואם צמא השקהו מים: כי גחלים אתה חותה על ראשו וה’ ישלם לך".

אזרחי לבנון הם לא אויבים שלנו, צריך לעשות הפרדה ביניהם לבין חיזבאללה, בלבנון חיים מיליוני נוצרים ועוד מיעוטים שמתעבים את חיזבאללה, אני קורא ומקבל המון הודעות מתושבי לבנון המייחלים לשלום בין ישראל לארץ הארזים.

יבואו ויגידו לי כי יש את הפסוק: "כל שנעשה רחמן על האכזרים, לסוף נעשה אכזר על רחמנים" (מדרש תנחומא). נכון, הפסוק מדבר על אויבים ורוצחים, אך לא על אנשים שנבראו בצלם אנוש ורוצים לחיות את חייהם בשלווה, "בצלם אלוקים ברא את האדם" כתוב.

במסכת בבא מציעא מסופר על רבי יהודה הנשיא, שלא ריחם על עגל, ובאו עליו ייסורים. הייסורים עזבו אותו ביום שריחם על גורים של חולדה. אז אם "כל המרחם על הבריות, מרחמין עליו מן השמים". אז אנחנו כאומה שסבלה וסובלת מאסונות שנכפים עלינו, (מלחמות) חייבים הן על פי היהדות, והן על פי האנושיות לעזור לבני אדם שנמצאים במצוקה ושבויים על ידי ארגון טרור.

ביירות לבנון חיזבאללה רשתות חברתיות סיוע רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד