י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הגל נשבר?

אופטימיות: מספר הבדיקות עלה; החולים ירדו

מספר החולים היומי מתייצב: מנתוני משרד הבריאות עולה כי למרות העליה במספר הבדיקות - 24,786, 'רק' 1,700 חולים חדשים אובחנו ביממה האחרונה • הימים הבאים יהיו המבחן האמיתי אם הירידה היא מגמתית, מה שכמובן ישפיע על מקבלי ההחלטות

 אופטימיות: מספר הבדיקות עלה; החולים ירדו
הנפטר הראשון בישראל מקורונה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בצל הדיונים בממשלה על הטלת מגבלות נוספות, נראה כי מספר החולים היומי מתחיל להתייצב למרות העלייה במספר הבדיקות.

כ- 1,700 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת ההתפרצות הנגיף בארץ ל-76,763. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (רביעי). על פי הנתונים, אמש בוצעו 24,786  בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים עומד נכון להבוקר, על 24,866. ומספר המונשמים ממשיך לעלות בקצב איטי ועומד כעת על 104 חולים הזקוקים למכונת הנשמה - עלייה של חמישה חולים במספר המונשמים מאז אמש - מתוך 355 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים.

שני חולי קורונה נוספים נפטרו מאז אמש בשעות הערב, כך שמספר הנפטרים עומד על 564. 51,331 חולים החלימו עד כה מהנגיף.

מוקדם יותר היום התייחס שר הבריאות יולי אדלשטיין לסוגיית הטלת הסגרים שעלתה שוב לסדר היום. במהלך דיון בועדת החוקה של הכנסת אמר אדלשטיין: "סגר זה הכדור האחרון שנשאר לך בקנה. אם אתה מביא לסגר ותוך שבועיים שלושה נשאר עם אותם נתוני תחלואה אתה יכול להרים ידיים ואנחנו מנסים מאוד לא להגיע לשם.

את הדברים אמר אדלשטיין בתשובה לח"כ אלי אבידר בנוגע לעמדתו על האפשרות לסגר. "נעשה הכול למנוע סגר", אמר אדלשטיין. "אך זה תלוי מאוד בשמירה על ההנחיות. חבל מאוד שלצד הקפדה יתרה על הכללים של חלק מהציבור, שולחים לי כל מיני הזמנות בסגנון 'נבוא להפגין לצד הזוג למען בניית בית נאמן בישראל' ומייצרים הדבקות שרשרת", הוסיף אדלשטיין.

קורונה שר הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד