י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בביקור במוזיאון

אדריכל הישובים בגוש קטיף טוען: "הצבא לא החזיר לי את התוכניות"

גרשון שבח מי שהיה אדריכל היישובים הראשונים בגוש קטיף ואדריכל בתי הכנסת המפורסמים בגוש, ביקר במוזיאון גוש קטיף, שם חשף לראשונה כי שבועיים לפני הפינוי פנה אליו הצבא בבקשה כי ימסור את התוכניות האדריכליות של היישובים. ולטענתו, חרף בקשותיו החוזרות ונשנות עד היום הן לא שבו אליו • צפו

אדריכל הישובים בגוש קטיף טוען: "הצבא לא החזיר לי את התוכניות"
מוזיאון גוש קטיף בירושלים צילום: באדיבות המצלם

אדריכל גוש קטיף חושף בביקור במוזיאון גוש קטיף: הצבא לקח ממני את תוכניות בתי הכנסת של הגוש שבועיים לפני העקירה.

גרשון שבח מי שהיה אדריכל הישובים הראשונים של גוש קטיף ושל בניין ישיבת ימית המפורסמת, ובתי הכנסת בנווה דקלים, ביקר במוזיאון גוש קטיף בירושלים יחד עם עו"ד גלעד קורינאלדי מי שפעל למנוע מממשלת שרון להחריב את בתי הכנסת.

שבח חושף לראשונה כי הצבא הגיע אליו שבועיים לפני הגירוש ודרש ממנו במפגיע את התוכניות האורגנליות של תכנון בתי הכנסת, כאשר למעשה, התוכניות לא הוחזרו על ידי הצבא למשרדו של גרשון שבח עד עצם היום הזה למרות דרישתו.

בשיחה במוזיאון גוש קטיף בירושלים אמר האדריכל גרשון שבח  "אני אדריכל, היה לי את הכבוד לתכנן את הישובים הראשונים תחת חסותו של השר יגאל אלון. הייתי אדריכל של בתי הכנסת בגוש קטיף את ישיבת ימית, את בית הכנסת האשכנזי והספרדי, שאחר כך ידוע כתפילת הבנים והבנות בפינוי. תכננתי יישובים כמו את קטיף, ואת שדות בזמנו עוד כשהיה בסיני."

גרשון ממשיך ומספר על הביקור מפתיע "שבועיים לפני תוכנית העקירה באו אלי למשרד, אנשי הצבא ודרשו את התוכניות של בתי הכנסת ושל הישיבה. שאלתי אותם מה הבעיה? שמעתי מהם הסבר שהם מניחים שיתבצרו בבתי הכנסת ולכן הם רוצים את התוכניות לראות היכן הפתחים וכו'".

שבח מוסיף כי הם לקחו את התוכניות "אבל לא קבלתי אותם בחזרה מהצבא עד היום. הם לקחו את האורגינלים, פניתי למרכז בינוי בזמנו, אבל לא החזירו עד היום".

יש לציין שגרשון שבח היה ידיד אישי של אריאל שרון וסיפר בזמנו לעו"ד גלעד קורינאלדי בספרו 'משפט נעילה, המרוץ להצלת בתי הכנסת' שתכנן את ישיבת ימית כך שהכל יהיה מבטון בכדי "שאף בולדוזר לא יוכל להחריבו" לדבריו. ושחלילה ההיסטוריה של פינוי ימית לא תחזור בשנית.

גרשון שבח סיפר עוד לגלעד קורינאלדי שכמה פעמים באמצע הבניה של ישיבת ימית שהיה בנוי בצצורת מגן דוד בעל עמודים וקורות בטון מזויין, אריאל שרון ביקר במקום והתעניין בחוזקו ובעמידות של המבנה.

גוש קטיף אריאל שרון התנתקות אדריכל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד