ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"אנחנו לא אהבלים"

הח"כים החרדים התפרצו על רכז התעסוקה באגף התקציבים באוצר

משרדי האוצר והרווחה: נשקול לתת מקדמות בגלל העיכוב בפתיחת המערכת להגשת בקשות להנחות במעונות יום ומשפחתוניםיו"ר הוועדה, ח"כ יעקב טסלר: שנת הלימודים נפתחת, חייבים תשובות מיד

הח"כים החרדים התפרצו על רכז התעסוקה באגף התקציבים באוצר
ח"כ יעקב טסלר צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בדיון שהתקיים היום בוועדה לפניות הציבור בכנסת, אמרו נציגי משרדי האוצר והרווחה כי יבדקו את האפשרות לתת מקדמות כספיות למעונות יום ומשפחתונים, על חשבון תשלומי הורים. זאת בשל העיכוב שנוצר בפתיחת המערכת הממוחשבת המאפשרת להורים להגיש בקשות להנחות בשכר הלימוד והחשש כי הורים שהפרוטה אינה מצויה בכיסם יידרשו לשלם שכר לימוד מלא.

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב טסלר, הורה לנציגי המשרדים להודיע לו עד יום שני הקרוב האם אכן יתאפשר הסדר כזה.

היו"ר טסלר אמר בישיבה: "בכל שנה נפתחת מערכת ההגשה לבקשות להנחה בחודש מאי. השנה נפתחה המערכת רק לפני מספר ימים. כתוצאה מכך, ההורים חוששים שלא יקבלו את דירוג ההנחה לה הם זכאים בזמן. זאת מכיוון שההליך לוקח מספר חודשים. אין צורך להרחיב על התקופה המיוחדת בה אנחנו מצויים כעת. הורים רבים נמצאים בחל"ת או פוטרו מעבודתם ומצבם הכלכלי הורע. ההנחה הניתנת היא בגובה של אלפי שקלים בחודש".

ח"כ ינון אזולאי: "לא יעלה על הדעת שההורים יידרשו לשלם את הסכום המלא כל עוד לא התקבל דירוג ההנחה. אפשר גם לעשות "העתק הדבק" מנתוני השנה שעברה, למעט מצטרפים חדשים".

ח"כ יצחק פינדרוס: "בעוד שבועיים-שלושה אמורים המעונות להתחיל לפעול. בעבר, ידעה המדינה לבצע הערכות עד שהתקבלו הנתונים, והמשפחות שילמו מחיר ממוצע. חייבים להחיל פתרון כזה גם בהווה, ולאחר מכן לבצע החזרים והתחשבנויות".

חברי הכנסת טסלר ואזולאי התפרצו לעבר רכז התעסוקה באגף התקציבים במשרד האוצר, אביעד שוורץ, לאחר שאמר: "הורים יכולים לקבל את הדרגה גם תוך שבוע. רק במקרים חריגים זה אורך מספר חודשים". השניים טענו כי הוא מתחמק ממתן תשובות קונקרטיות ומטיל את האחריות על משרד הרווחה שלא בצדק. "אנחנו לא מטומטמים ולא אהבלים", אמר ח"כ טסלר.

מנהלת מחלקת מעונות יום בבית יעקב, פייגי טבק: "אנחנו לאחר שנה קשה. מלקקים את הפצעים. לא חזרנו לעצמנו לאחר משבר הקורונה, יש הרבה ביטולים ובידודים. המכה הנוספת הזאת, חוסר הוודאות וחוסר שיתוף פעולה מצד הרשויות – מקשים עלינו מאוד".

מנהל ארגון אמ"א (ארגון מעונות ארצי), משה סויסה: "איך נוכל לממן את פעילויות העמותות עד שיתקבלו כל ההנחות והסבסודים?"

מנהלת הרשות לגיל הרך בנעמ"ת, נורית טננבאום: "הציבור מאוד מבולבל, נוצר כאוס. גם אחרי שסוף סוף נפתחו הבקשות, חסרים נתונים ואפשרויות בחירה לצורך הצהרה על קריטריונים להנחה".

מנהל מטה מעונות יום ומשפחתונים במשרד הרווחה, חגי פורגס: "התחלנו לעבוד על מבחני התמיכה כבר בחודש דצמבר. לצערי התרגשה עלינו הקורונה ושיבשה את כל לוחות הזמנים. העדפנו להישאר עם אותם המבחנים של השנה שעברה. לצערי, זנחנו את השיפורים והשינויים שרצינו לעשות. רק בשבוע שעבר אושרו מבחני התמיכה. בזמן שיא של 5 ימים העלנו את מערכת המחשוב לאוויר. אנחנו משפרים ומייעלים את העבודה כל הזמן. לראשונה השנה, אנחנו שואבים את הנתונים אוטומטית ממרשם האוכלוסין. נזרז את הטיפול ואת מתן המענה לבעיות". פורגס התריע כי במידה ואכן יינתנו מקדמות, עשויים להיווצר מקרים בהם יידרשו חלק מההורים להשיב בבת אחת אלפי שקלים.

יעקב טסלר ינון אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד