ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
החוקר האפידמיולוגי יכריע

ההנחיות החדשות של משרד הבריאות: רק אלו שבאו ב'מגע הדוק' עם חולה נדרשים להיבדק

לאחר שרק לפני יומיים דווח שהמשרד שינה שוב את מדיניות הבדיקות וקבע כי כל מי שבא במגע עם חולה נדרש להיבדק, מבהירים במשרד כי רק מי שמגיע ב"מגע הדוק" כשהתנאי הוא 'נקבע על ידי חוקר'

ההנחיות החדשות של משרד הבריאות: רק אלו שבאו ב'מגע הדוק' עם חולה נדרשים להיבדק
בדיקת קורונה צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

ההנחיות משתנות מיום ליום: רק לפני יומיים שינה משרד הבריאות את נהלי הבדיקות, ולאחר ששבוע קודם לכן הורה שרק מי שפיתח תסמינים יידרש להיבדק, קבע שכל מי שבא במגע עם חולה מאומת יידרש שוב להיבדק. אך היום (רביעי), מבהירים במשרד כי הכוונה היא רק למי שבא "במגע הדוק" כאשר ההוראה על הבדיקה אמורה להינתן בידי חוקר אפידמיולוגי.

על פי טיוטת ההנחיות החדשות, שהועברה לקופות החולים ולבתי החולים, "רק מי שנקבע כי היה במגע הדוק על ידי חוקר ייבדק". בהנחיות הודגש כי אין צורך לקחת בדיקה למבודדים שאינם עונים לאחד מהקריטריונים, אלא אם פיתחו תסמינים.

לפי הנהלים החדשים, בדיקות קורונה יבוצעו לכלל בעלי התסמינים הקליניים, בהיעדר אבחנה חליפית שיכולה להסביר את התסמינים. כמו  בעלי חום של 38 ומעלה, או סובלים משיעול, קושי בנשימה, תסמין נשימתי חד אחר או שינוי/אובדן חוש טעם או ריח (ללא נזלת כתסמין בודד).

גם מי שלא פיתח תסמינים ידרש לבצע בדיקה, ובתנאי שיענה על הכללים הבאים:  

א. בני בית של חולה מאומת.

 ב. אדם שהוגדר על פי החוקר בחקירה אפידמיולוגית כמגע הדוק ייבדק תחת התוויה "מגע קרוב – בהוראת משרד הבריאות". אדם זה ישהה בבידוד עד תום תקופת הבידוד ללא קשר לתוצאת הבדיקה.

ג. עובדי בריאות הנמצאים בבידוד עקב מגע לחולה מאומת יבצעו בדיקת PCR ראשונה 8-5 ימים ממועד החשיפה ובדיקה שנייה מיום העשירי ממועד החשיפה. אם שתי בדיקות אלו חוזרות שלילית, ניתן מידית לשחרר את עובד הבריאות מבידוד ולהחזירו לתפקיד (המטרה היא ככל הנראה למנוע מצב שבו אנשי צוות רפואי נדרשים לצאת לבידוד ממושך ללא סיבה).

ד. עובר למוסד/מסגרת טיפולית עם שיעור גבוה של אוכלוסייה בסיכון, כגון בית אבות או מוסד סיעודי. אם חוזר למוסד ממנו יצא, ייבדק רק אם אושפז במוסד רפואי טרם חזרתו.

ה. לפני פרוצדורות אלקטיביות בבתי חולים.

ו. בדיקות מיוחדות באישור משרד הבריאות באוכלוסיות בעלות נגישות נמוכה לשירותי רפואה שיש חשד שנמצאים בסיכון לתחלואה למשל עקב תנאי צפיפות.

ההנחיות החדשות צפויות להגדיל משמעותית את מספר הבדיקות שנמצא בירידה בימים האחרונים, כאשר בהתאם אנו צפויים לראות עליה גם במספר החולים.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד