י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מי מממן את האנטי חרדים בירושלים?

איך עבר המאבק מ'קרית יובל' לכותל? • איך פועל צה"ל למגר את תופעת ה'סרבנות' להשתדך עם לוחמי הנח"ל החרדי? • ולמה מוצג הציבור החרדי שוב כ...שותה הכפר • טורו היומי של יצחק נחשוני

כתובות נאצה שנכתבו בירושלים
כתובות נאצה שנכתבו בירושלים



אסור לגמגם יותר


ה'הקפאה' היא כבר עובדה קיימת, ואפילו הידוק עניבת החנק סביב ירושלים, כבר אינה הדבר הבא, אלא המיידי והעכשוי.

לצד כתבה מורחבת על 'מחתרת אנטי חרדית' הפועלת בירושלים ומגבה בפרובקציות, בכתובות נאצה אנטישמיות, ובפעולות מתגרות בלתי חוקיות את האירגונים המיליטנטים המרססים את ירושלים בשנאה, כאילו שמעשיהם מקובלים יותר משל ה'מחתרת' הפועלת לצדם, חושף היום העיתונאי ברק רביד בכותרת הראשית של עיתון 'הארץ' שהאיחוד האירופי עומד להצהיר כבר בשבוע הבא שירושלים היא גם בירת פלסטין ולקרוא לחלוקת העיר.

ואל יהיה הדבר קל בעיניכם. גם כשתוכנית הקפאת הבניה בישובים של נשיא ארה"ב אובמה, או אפילו דו"ח גולדסטון, הודלפו לראשונה לעיתונות בישראל, כולנו זלזלנו. ראו לאיזה הרס, בעיקר פנימי, התוכניות הזדוניות האלה הובילו אותנו.

בשבוע הבא יתכנסו בבריסל שרי החוץ של האיחוד האירופי ולאחר יומיים של דיונים בנושא תהליך השלום במזה"ת יפרסמו החלטה שכבר נוסחה על-ידי שוודיה. טיוטת ההחלטה הגיעה כבר לידי כתב 'הארץ', ועל פי הידיעה שהוא מפרסם היום היא רומזת על הכרה הצפויה בהכרזת עצמאות חד צדדית פלסטינית. היא הרבה יותר ברורה והחלטית בנושא ירושלים: "מעולם לא הכרנו בסיפוח מזרח ירושלים. כדי להשיג שלום אמיתי יש למצוא דרך לפתור את מעמד ירושלים כבירת שתי המדינות" - נאמר בהצעת ההחלטה. עוד נאמר בה: "על ממשלת ישראל להפסיק את היחס המפלה כלפי פלסטינים במזרח ירושלים".

ה'איחוד האירופי' מעורב לא מהיום, בלא מעט יוזמות שנועדו לקעקע את השלטון בישראל ולערער אותו. הוא 'מורח' בכסף רב את ארגוני השמאל בישראל, כמו ארגון 'בצלם', 'עדלה', 'האגודה לזכויות האזרח', 'שלום עכשיו', 'שוברים שתיקה', והרשימה עוד ארוכה - והכל כדי לפגוע באושיות החיים של המדינה ואזרחיה.

היום, כאשר הגוף המפלצתי הזה מקרב, על פי הידיעה ב'הארץ', את מלתעותיו ומבקש לנעוץ אותן בירושלים ולחלק אותה בעזרתן, מתחזקת אצלנו התחושה, שגם מאחורי ההתארגנות החילונית האנטי חרדית לאחרונה בבירה, עומדים אותם גורמי חוץ שונאי יהודים. פעם זה היה יותר בגדר השערה וסברה, היום זה כמעט ודאי בעינינו.

העובדה שבמוצאי שבת, התמקדה ההפגנה בככר ציון באמצעות כרזות שנשאו בידיהם המפגינים, 'סטיקרים' שהדביקו על גופם, וגם בקולם הצעקני של המופיעים על הבמה, במטרה הבאה, אחרי קרית יובל, שהיא...הכותל המערבי, מוכיחה בעליל וללא כל ספק, שהחרדים הם רק התירוץ הקטן. העיקר הוא המאבק על קדושתה של ירושלים עליה הם מנסים לשמור.

אם תוסר, חלילה, אדרת הקדושה מחלקי ירושלים, אם בתי כנסת עתיקים שבה, דוגמת 'החורבה', יהפכו ל'מוזיאונים', ורחבת הכניסה למקום הקדוש ביותר ליהודים, תהפוך למגרש אירועים ול'הייד- פארק', יקל על שונאינו לתבוע את חלוקת העיר, בין זו ה"הקדושה", כביכול להם, לזו המחוללת אצלנו.

כל גמגום, או אפילו התפשרות בתוכנו, בנושאים הנראים כזניחים כמו פתיחת 'אינטל', 'חניון קרתא', ושינויים אחרים הפוגעים בהילה המיוחדת של ירושלים, ובוודאי בנושאים החשובים כמו מעמד הכותל ובית כנסת 'החורבה', יהיו בעוכרינו לא רק במאבק מול אלו ש"ממך יצאו", אלא בעיקר נגד אלו ש"לתוכך יבואו", כמו האיחוד האירופי הזומם לחלק את ירושלים.

רק ירושלים עטוית גלימת קדושה יצוקה ונוקשה היא הערובה להמשך היותה "בירת הנצח" של עם ישראל.

דואג לשדכניות. ברקצילום: דואג לשדכניות. ברק
דואג לשדכניות. ברק


הצבא האבהי החדש של אהוד ברק

תמחקו את כל ה'דעות הקדומות' שגיבשתם לעצמכם על צה"ל, שכאילו הוא אינו עונה עוד להגדרה - 'צבא העם'. טוב, אולי לא כל-כך 'קדומות', הן התחזקו אצל כולנו יותר ויותר דווקא לאחרונה, אבל תשכחו מהן.

בימים האחרונים עושה התקשורת הישראלית מאמץ על להעביר אלינו את התחושה, שמעולם לא היה צבא אנושי יותר, הדואג לא רק לביטחון המדינה, אלא גם לרווחת ועתיד אזרחיה, כמו צה"ל של תקופת אהוד ברק כשר הביטחון.

תנסו גם אתם להשתכנע.

נכון, צה"ל מאוד מודאג עדיין מהגידול המאמיר במספרם של הילדים החרדים הלומדים השנה בכיתה א', בהשוואה למספרם בשנת 1960, לפני כחמישים שנה. ראש אגף כח אדם האלוף אבי זמיר ביטא את הדאגה הזו בישיבת הממשלה האחרונה, כשגילה לשרים: "27% מילדי כתה א' שלומדים השנה בבתי ספר בישראל, הם ילדים 'חרדים', לעומת 8% בלבד של ילדי חרדים שהיו בכיתות א' בבתי הספר בישראל ב-1960".

מבחינתו, התזוזה וההתקדמות של הא' היא כל כך מהירה עד שהיא שינתה את משמעות המילה 'מאמיר' הצמודה ל'גידול' ל...ממאיר.

נכון גם שצה"ל מפנה פה ושם ילדים קטנים ומבוהלים, באישון לילה, מהבתים שבהם נולדו ובתוכם גדלו ב'מאחזים'. מהשבוע הוא גם מקפיא את חדריהם המחוממים של ילדי יהודה ושומרון, כך שלא יוכלו לדחוק לתוכם אפילו מיטת תינוק או נוער אחת נוספת, גם לא בקומות.

אבל אם סגן שר הבריאות אומר בישיבת ממשלה ש"הילודה החרדית בישראל, מאזנת את הריבוי הטבעי העצום של ערביי ישראל, וטוען באזני השרים שאם לא הציבור החרדי בירושלים שמאזן את הריבוי הערבי, מזמן כבר היה אנוואר נוסייבה ראש העיר" - ושר הביטחון שלנו מגיב לדברים כשהוא מפגין את ידיעותיו ואומר: "כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ", האם מישהו יכול לטעון כנגדו שאין לו לב חם, גם אם הלב הזה נחמץ מהחום?

אדרבא, תראו לנו עוד צבא אחד בעולם שגם אם הוא מטיל על חייליו פקודה בלתי חוקית בעליל להרוס בתים, הוא מיד דואג, כ'תשובת המשקל', שהחיילים האלה, או חבריהם, גם יוכלו לבנות 'בית בישראל'...

כן. גם זה קורה רק בצה"ל של ברק.

רועי שרון פרסם השבוע ב'מעריב' שצה"ל גייס את שירותיה של ה'שדכנית' הירושלמית אסתר הופמן למצוא שידוך לחיילי ה'נח"ל החרדי' שמתקשים למצוא בעצמם 'זיווג' טוב והגון, וזה עוד לפני שנשלחו ב'פקודה' לבצע משימה כלשהי מהסוג שיש בו פגיעה באחיהם היהודים.

צה"ל של ברק, לא יוכל להסכים ל'סירוב' מכל סוג שהוא, גם לא של צעירות המסרבות להינשא ללוחמי הנח"ל החרדי, והוא יעשה הכל כדי שהן לא ישתמטו ויעדיפו בני ישיבות שתורתם אומנותם.

בכתבה מצוטט הרב יצחק בר חיים, ממייסדי עמותת 'נצח יהודה' המגייסת צעירים ל'נחל החרדי', האומר: "פעם אני הייתי משדך. זה היה חובבני. שכרנו את ה'שדכנית' שמקבלת משכורת מהעמותה, ועל כל שידוך שמצליח היא מקבלת גם 'בונוס'. זה נותן הרגשה טובה להורים החוששים שמא השידוך של בנם ייפגע בגלל גיוסו לצבא".

בר חיים עצמו ממשיך למלא את תפקיד 'שדכן העל' המשדך בין ה'נושרים' לבין צה"ל. כדרכם של 'שדכנים' הוא מרשה לעצמו גם להגזים כשמציג את ה'מיועדים' כך: "היום הנח"ל החרדי מהווה חלק גדול יותר בחברה החרדית, שמתחילה להבין שגם היא צריכה להתגייס. בעיני בחור שהיה לוחם ועמד בחום ובקור בפעולה מבצעית הוא לא פחות ערכי מאף בחור אחר".

אבל מאחר שלא כל מה שנכון בעיניו, מקובל גם על בנות ישראל, שסבורות, כנראה, שמדובר בצעירים פחות ערכיים ממה שהוא מתאר אותם, גייס צה"ל 'שדכנית', ומעכשיו, מאמינים שם, שלוחם הנח"ל החרדי יהיה 'אהוד' יותר ועם 'ברק' בעיניים...


כעת גם לצהצילום: כעת גם לצה
כעת גם לצה''ל יש מי שיחתוך


כל מילה מיותרת

תחזיקו חזק, כי אם לא נחשפתם למידע שאנחנו עומדים לספר עליו, גם אחרי מה שקראתם פה, עדין אינכם יודעים דבר על האיכפתיות הרבה שמגלה צה"ל של ברק לאחרונה לעתידם של לוחמי ישראל.

נניח שהשדכנית הצבאית הצליחה במשימתה, הרב הצבאי חיתן, החזן הצבאי גירגר, ובתום פז"מ של תשעה חודשים נולד ללובשי המדים תינוק מדהים, מי ימול אותו בטקס צבאי מלא?

אל דאגה. נא להכיר: אשר ולדמן - המוהל הצבאי הראשון בעולם.

ליאור אל חי מ'ידיעות אחרונות' גילה אותו השבוע כשהוא אוחז במקום נשק - סכין מוהלים, ולא בטוח שזה פחות מסוכן.

ולדמן לא באמת מוהל תינוקות צהליים. אולי בגלל החשש של ראש אכ"א שבעוד שש שנים הם יצטרפו לכיתות א', ומספר הילדים שוב ישתבש לו. בינתיים, הוא מבצע בריתות רק בחיילים שצה"ל מגייר אותם.

"לא ידעתי בהתחלה שיש אפשרות לתפקיד של מוהל צבאי" - הוא מספר בעיתון - "הרעיון נולד אחרי שאיש קבע מהרבנות דיבר עם אנשי בית הדין לגיור והבין שהם זקוקים מאוד לאדם שיבצע את הבריתות של החיילים המתגיירים. הבעייתיות היתה שאין אנשים מוסמכים כמוהלים בגיל צעיר של חיילי צבא סדיר, מה שאילץ את הצבא לקבל שירותים מאזרחים, ופתאום אני הגעתי. הבריתות מבוצעות בבית חולים, וההליך מבוצע בשיתוף פעולה מלא עם הצוות הרפואי. את המילה והחיתוך מבצע המוהל, אבל את כל תהליך ההרדמה מבצע הצוות הרפואי".

זהו צה"ל החדש, המתקדם, האנושי.

בעבר הוא רק לחם בדביקות מול האויב ועסק, לא עלינו, בקבורת חללים, אבל עכשיו הוא פועל סביב כל מעגל החיים היהודי.

יש לו מוהל שמל את הערלה, אבל לא מהלב,

יש לו 'שדכנית' שתפקידה הוא לבנות ללוחמים בתים בישראל ויחידות מובחרות ההורסות בתים שבמאחזים.

הוא מאוד רוצה לבנות אפילו יותר מחורבה אחת מחורבות ירושלים, אבל רק בתנאי שהשלד כבר קיים, ואינו נכלל במפת ההקפאה ששמור ב'פריזר' האמריקני.

זהו 'צבא העם' החדש של אהוד ברק...

על טעם ועל ריח. צילום: מנח זרקאצילום: על טעם ועל ריח. צילום: מנח זרקא
על טעם ועל ריח. צילום: מנח זרקא


טעם החיים

ל'קוקה קולה' אין כנראה סיבה לדאוג יותר מדי מהמצב הלא נעים שאליו נקלעה ומהריח הרע הנודף גם מצורת הטיפול שלה בתקלה שהתגלתה בקו היצור.

היא אמנם נאלצת היום, בפעם השלישית בתוך מספר ימים, להסיר מהמדפים סדרות שלמות של משקאות שיוצרו במפעלה, בשבוע שבין ל' במרחשוון לו' בכסלו, וזה מחייב לוגיסטיקה לא קטנה, אבל היא גם בטוחה שלפחות הציבור החרדי, שנחלץ לעזרת הנקלעים למצוקות בכל הזדמנות, יעשה זאת עבורה גם הפעם. מה שלא תספיק ללקט חזרה למחסניה, יאסוף הוא, כאילו מדובר בילד אבוד, לביתו עד אחרי יעבור זעם.

הבוקר מדווחים כל כלי התקשורת בישראל בכתבות ענק על ה'שד' שיצא מבקבוקי ה'קוקה קולה', ורק הקורא החרדי נשאר שוב 'שותה הכפר'.

העיתונים החרדים מסתירים ממנו כל מידע בנושא, כאילו לא היה מדובר במשקה עם ריח של הפרשה, שלא ראוי לעלות על שולחן 'מלכים', אלא בפרשה שאסור לעסוק בה, אינה ראויה לבוא לביתנו ושכל יהודי טוב צריך להפריש עצמו ממנה.

'קוקה קולה', מצדה, מעריכה מאוד את המחווה, ופועלת בהתאם לנוסחה הלא כתובה אבל מאוד ברורה - "שמור לי ואשמור לך".

מנכ"ל 'קוקה קולה' טל רבן הודיע הבוקר בכלי התקשורת שהחברה מפרסמת היום מודעות הבהרה לצרכנים בעיתונים. היינו מהראשונים שיצאנו למסע של חיפושים בסבך כל דפי העיתונים, עד שמצאנו.

מסתבר שגם הצבע האדום, המזוהה כל כך עם ה'מותג' 'קוקה קולה' ואפילו סיסמת 'טעם החיים' נעלמו ממדפי הדפוס והמודעות נראות כמו תמצית ה'קוקה קולה', שחורות ומרוכזות, ולא מקפיצות כמו המשקה עצמו.

בעיתונות החרדית, נאלצנו לדפדף כמה וכמה פעמים עד שאיתרנו את המודעה דמוית העוסקות בתכנון ולבניה, עם אותיות בגודל של בועות גז של המשקה השחור המתפוגגות לך מול העיניים.

בקרוב, כשהתקלה תתוקן, יתוגמלו, בוודאי, העיתונים החרדים על על שגילו לויאליות לקוקה קולה אף יותר מלקוראים.

בינתיים, יוכלו סוכני המודעות שלהם לפנות ל'אופטיקה הלפרין' ואחרים, ולשכנע אותם להגביר את הפרסום למשקפי קריאה, לטובת אלה שבכל זאת רוצים לקרוא את מה שנאמר במודעה ואינם מצליחים.

רק שלא ישבו איתם על כוס 'קוקה קולה'...

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד