י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"סגנון שלא היה מעולם בסיעה"

פרסום ראשון: אייכלר נמנע; יו"ר הסיעה מטיל סנקציות

לאחר שחבר הכנסת ישראל אייכלר הפתיע את חבריו למפלגה ונמנע מלהצביע נגד פסקת ההתגברות כפי החלטת הסיעה, יו"ר הסיעה פינדרוס זועם ומתכוון להטיל עליו סנקציות • אייכלר תוקף: "יהודי חרדי אינו יכול לתמוך בהמשך עריצות הבג"ץ"

פרסום ראשון: אייכלר נמנע; יו"ר הסיעה מטיל סנקציות
ישראל אייכלר // יצחק פינדרוס צילום: פלאש90

פרסום ראשון: הרוחות ביהדות התורה סוערת שוב לאחר ההצבעה על פסקת ההתגברות, כאשר בסיעה הוחלט להצביע נגד פסקת ההתגברות, ואחד מחברי הכנסת, ישראל אייכלר, נמנע בהצבעה בניגוד לעמדת הסיעה.

בהצבעה בשעה האחרונה על פסקת ההתגברות הצביעו כל חברי הסיעות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה - נגד ההצבעה של איילת שקד, יוצא מהכלל היה חבר הכנסת אייכלר שבניגוד לחבריו נמנע בהצבעה.

בפועל, כבר ביום שני הוכרע כי יהדות התורה תתנגד לפסקת ההתגברות, ויו"ר דגל התורה גפני דרש מיושב ראש הסיעה יצחק פינדרוס לתאם את העמדה עם סיעת ש"ס .

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בתגובה להימנעותו של ח"כ אייכלר מההצבעה, זועם יושב ראש הסיעה ח"כ יצחק פינדרוס על האחרון והחליט להטיל עליו סנקציות סיעתיות. דבר שמעורר סערה במפלגה.

מלשכתו של חבר הכנסת אייכלר זועמים ומגיבים לאיום בסנקציות מצידו של יו"ר הסיעה: "בישיבת הסיעה ביום שני" הם טוענים, "היו דעות לכאן ולכאן לגבי פסקת ההתגברות וסוכם להחליט סופית ביום רביעי בבוקר".

"בפועל" אומרים בסביבתו של אייכלר, "יו"ר הסיעה לא כינס דיון נוסף ולכן אין שום הפרת משמעת סיעתית. ח"כ הרב אייכלר נמנע כדי לא לתת כוח לבית המשפט העליון הפועל תמיד נגד היהדות והציבור החרדי".

עוד אמרו משלכתו של אייכלר כי "מעולם לא היו סנקציות בסיעת יהדות התורה. מאז ומתמיד ידעה הסיעה להכיל את כל מגוון הדעות שהיא מאחדת בתוכה תחת פדרציה אחת, וזהו סוד כוחה. מצער מאוד שהיו"ר החדש שזה מקרוב בא מתנהל בסגנון שלא היה מעולם בסיעה".

ישראל אייכלר פסקת ההתגברות יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד