ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

אל תחששו: "אין עדות להדבקת תינוק בקורונה דרך חלב אמו"

בצל מגיפת הקורונה, המרכז הרפואי בני ציון בהסבר מיוחד לנשים מניקות החוששות מהדבקת תינוקם • "אין עדות להדבקת תינוק בקורונה דרך חלב אמו ולכן ההמלצה היא הנקה מרובה בכדי להגן על התינוק"

אל תחששו: "אין עדות להדבקת תינוק בקורונה דרך חלב אמו"
תינוק צילום: pixabay

בצל מגפת הקורונה, כשהעולם עובר סטריליזציה מואצת ואנשים שומרים מרחק זה מזה, ארגון הבריאות העולמי והאקדמיה לרפואת הנקה ממשיכים להמליץ על הנקה. בתרומת ההנקה וחלב האם לחסינותם של התינוקות לחוסן הנפשי והרגשי של האימהות ותרומת הקשר בין האם לתינוק.

מהמרכז הרפואי בני ציון נמסר כי, נגיף הקורונה אינו מדלג על נשים מניקות, אך עפ"י המלצת ארגוני הבריאות בעולם מומלץ ורצוי להמשיך להניק תוך הקפדה על רחיצת ידיים יסודית לפני ההנקה ועל כיסוי הפה והאף במסכה או בד זמין אחר בעת ההנקה. הנגיף יכול לעבור בדרכי הנשימה (רחיצת ידיים, עטיית מסיכה והחלפה תכופה). מותר להניק גם במהלך בידוד, שכן רצוי לא להפריד תינוקות מאמם.

אישה מניקה הנמצאת בבידוד ומאושפזת בבית חולים המעוניינת לשאוב, תעשה זאת בחדר היולדת עם משאבה אישית ולא בחדר ההנקה המשותף. בנוסף, מדגישים כי, יש להקפיד על רחיצת ידיים לפני השאיבה והנגיעה בבקבוק ובמשאבה. במידת האפשר רצוי לתת לאדם אחר להאכיל את התינוק. כמו כן, מומלץ להניק כדי להגן על התינוק מפני מחלות, ולתת לגוף שלו להתפתח בצורה בריאה ומיטבית. להנקה תפקיד יעיל בהגנה על התינוק מפני מחלות זיהומיות, מכיוון שהיא מחזקת את מערכת החיסון על ידי העברת נוגדנים מהאם לתינוק, בדגש על דרכי נשימה והעיכול.

מתאמת ההנקה באגף האימהות במרכז הרפואי בני ציון, שרית אמיר: "כיום, נשים מגיעות עם רצון גדול להנקה ומגיעות מוכנות ל'משימה".

עוד הנמסר מהמרכז הרפואי בני ציון, כי, להנקה מוצלחת תרומה חשובה להגברת תחושת המסוגלות האימהית ולחיזוק תחושת הביטחון של התינוק. ההנקה גם מגבירה את התגובתיות של האם לתינוקה, ואת הסיכוי לוויסות מותאם יותר של תגובה ללחץ (סטרס) אצל התינוקות. להנקה יתרונות בריאותיים רבים נוספים, מחקרים מראים כי בתינוקות יונקים פוחת הסיכון לעודף משקל, השמנה וסוכרת בהמשך החיים. כמו כן, להנקה יתרונות גם לאישה המניקה: נשים מניקות נמצאות בסיכון מופחת לסרטן השד, סרטן השחלות, מחלות לב וכלי דם

הנקה בית החולים בני ציון קורונה הדבקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד