י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השר סיפר על אשתו המנוחה

בשורה: רופא מומחה יוכל לתת מרשם לקנאביס • צפו

בדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת, הציג סגן שר הבריאות יואב קיש את התיקונים עליהם הוחלט ברפורמת הקנאביס הרפואי. קבלת קנאביס רפואי תעבור מרישיון - למרשם של רופא מומחה

בשורה: רופא מומחה יוכל לתת מרשם לקנאביס • צפו
רויטרס

רפורמת הקנאביס: קבלת קנאביס רפואי תעבור מרישיון למרשם של רופא מומחה - בדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ חיים כץ הציג סגן שר הבריאות יואב קיש את התיקונים עליהם הוחלט ברפורמת הקנאביס הרפואי.

בפתח הדיון אמר שר הבריאות יולי יואל אדלשטיין: "כשאשתי עליה השלום הייתה בימיה האחרונים, הרופא הציע לה שימוש בקנאביס רפואי כדי להקל על הכאבים ואני עד שזה עזר לה. כשהגעתי למשרד ידעתי שצריך לקדם את זה אבל לאור האתגרים הרבים בהם כמובן הקורונה היה לי ברור שלא אצליח להגיע לזה בשנה הקרוב, ביקשתי מסגני יואב קיש לרכז ולקדם את הטיפול בנושא ולעשות זאת כמה שיותר מהר ומול כל גורם שצריך".

סגן השר קיש: "קבלת הקנאביס הרפואי תעבור מרישיון למרשם שיונפק על ידי רופאים מומחים וזה יכלול שיתוף פעולה מלא עם ההסתדרות הרפואית וקופות החולים' שכבר הביעו נכונות לקחת חלק במהלך. זו סופר בשורה לציבור המטופלים, אנחנו פותחים את התחום לאלפי רופאים מומחים שהמדפסת שלהם תדע להוציא מרשם לאנטיביוטיקה וגם לקנאביס רפואי".

בסוגיית הפיקוח על המחירים אמר: "בתחום הזה עדיין לא הושלמה העבודה. יש עכשיו ועדת מחירים אבל האוצר מאוד מתנגד להטלת פיקוח ישיר. הסכמנו לוותר על פיקוח ולאפשר ייצוא, בתנאי לקבלת סל תוספתי למימון הקנאביס הרפואי, בשלב הראשון של 100 מיליון ₪ שלהערכתנו יביא לאורך זמן להורדת מחיר של עד 20%. לא נייצא גרם אחד של קנאביס לפני שנסדיר את המחיר בישראל. בנוסף נאפשר גם שיווק ישיר בין היצרן לצרכן. זה עדיין יצטרך לעבור דרך עמדה עם רוקח, אבל אפשר שיהיה מטעם היצרן".

דנה בר און, עמותת הקנאביס הרפואי בישראל בירכה על השינויים אך ציינה כי הטיפול בסוגיית המחיר אינה מספקת: "מדובר בפתרון חלקי שייקח לו הרבה זמן להתממש ויש מטופלים רבים שכבר היום לא מקבלים את הטיפול בגלל עלויות של אלפי שקלים בחודש". בנוסף, התייחסה לנושא התקינה וההדברה לגידולי הקנאביס שלא זכה לדבריה למענה בתיקוני הרפורמה: השינוי שנעשה בתקינה של ההדברה והגידול, נוגד את התקינה הקיימת בחו"ל והביא לארץ תופעות לוואי שאין דומה להן במדינות אחרות. נוצא מצב אבסורדי שבו אני נוטלת תרופה שנעשה עליה שימוש בחומר הדברה שאסור בחשיפה נשימתית. חיינו בסכנה, לא הסכמנו להיות שפני ניסיונות".

 

קנאביס רפואי קנאביס ייצוא קנאביס משרד הבריאות סל התרופות יולי אדלשטיין יואב קיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד