י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מתכונן לבחירות

סוער במליאה: האופוזיציה תקפה; נתניהו השיב אש

בדיון שנערך היום במליאת הכנסת בעקבות 40 חתימות של חברי המשכן, תקפו חברי האופוזיציה את ראש הממשלה נתניהו • ליברמן: "את תוצאות של השתקה והפחדה אנחנו רואים בכל מקום • נתניהו: "גם אם הייתי מביא חיסון לקורונה או שלום עולמי - הייתם אומרים למה רק עכשיו"

סוער במליאה: האופוזיציה תקפה; נתניהו השיב אש
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

מליאת הכנסת התכנסה היום (רביעי) לדיון '40 חתימות' בהשתתפות ראש הממשלה. במהלך הדיון ראשי האופוזיציה יצאו להתקפה משולבת, כשראש הממשלה השיב במתקפה משלו, במה שמרגיש כנאום בחירות כשהוא מתייחס להפגנות המתקיימות נגדו.

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף תחילה את נתניהו ואמר כי "בשבועות האחרונים אנחנו עדים להשתקה של ביקורת. כל ביקורת כלפי הממשלה הוצגה כהסתה שעלולה להגיע לאלימות. היסוד של כל חברה דמוקרטית הוא הויכוח הנוקב, בלעדי ויכוח כזה אין דמוקרטיה. הסתה לאלימות ואלימות מסכנות את המשטר הדמוקרטי".

ליברמן הוסיף: "את תוצאות של השתקה והפחדה אנחנו רואים בכל מקום. אנשים מפחדים לדבר זה עם זה. אנשים אומרים אני אני מפחד לדבר בטלפון. אסור לדבר , אסור להגיב, אסור להניף שלטים. אתם לא תפחידו אותנו". לאחר שנקראו לעברו קריאות ביקורת רבות מחברי הקואליציה, אמר ח"כ ליברמן :"את הנאום הזה נשא בעבר בנימין נתניהו ואתם חבורה של צבועים".

שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט הצטרף לתוקפים: "לפני 40 יום פניתי לראש לשכתך בבקשה לשיחה אישית בנושא הקורונה. ביקשתי שוב אחרי 20 יום. ושוב. העברתי לך כבר ב-29 במרץ בעודי שר הביטחון הגשתי תכנית התמודדות ראשונית ולאחר מכן התמודדות לקראת גל שני", שהוא התייחס לאפשרות כי יצטרך לממשלת 61 "אין לי עניין להיכנס לממשלה המנופחת והאטומה בתולדות המדינה. אני רק רוצה לעזור", אמר.

מי שהשיב תחילה בשם הליכוד היה יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר: "לא טרחו להזכיר ששיעור התמותה בישראל נכון להיום הוא מהנמוכים בעולם. את העובדה הזאת לא יטרחו להזכיר. ידרדרו את השיח, משמאל ולא מימין, אבל הנתון החשוב הזה אף אחד לא יזכיר. גם הציבור הפנים, אתם לא אובייקטיביים" תקף זוהר. כל מה שמעניין אתכם זה הפלת הממשלה. בזמן שאותו ראש ממשלה שאתם לא רוצים קם בבוקר עם טיפול במשבר הקורונה וישן בלילה עם זה. זה ההבדל ביניכם לבינינו".

בהתייחסו להפגנות נגד רה"מ אמר זוהר: "תושבי שכונה בירושלים חווים מקרוב את מפגן הצביעות המדהימה שלכם, של אנשי השמאל. אתם באים להשתעשע על חשבונם, מקימים רעש מטורף, צופים בתופעת אנרכיסטיות וכן, קצת, חייזריות. וכל אחד חוזר לו לאן? למדינת תל אביב. ההפגנות הללו הם נופה של המצוקה הישראלית? יש צביעות גדולה מזאת? ההפגנות האלה לא מגיעות ממקום של דאגה לציבור. הציבור חכם. יודע להבחין בין טוב לרע. בין שנאה מיותרת לעשייה מבורכת. אתם לא מסוגלים להפנים את זה. הרי כל מי שחושב שונה מכם, הוא באופן אוטומטי פסול וגם מסוכן. אבל מי שמסוכן הוא השמאל, לא הימין".

בהתייחסו למצב הפוליטי אמר זוהר: "כל גורמי המקצוע תומכים בתקציב חד-שנתי. אם לא נאשר תקציב באופן מיידי, ניכנס לכאוס כלכלי לא פשוט שייצר גירעונות. תקציב דו שנתי אינו הדבר הנכון כעת. בינתיים לצערי אני רואה מהנהגת כחול לבן שמה שדחוף להם זה להגן על הזכות להפגין, אך אסור שאסור להפגין תתחלף בזכות להדביק בקורונה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עלה לדבר בסיום הדיון ופתח במתקפה: "שמעתי את טענות הסרק של האופוזיציה. על קריסת הכלכלה שאני הרמתי לרמה עולמית, על הזנחת הביטחון מאנשים שהתנגדו נחרצות נגד תכני הגרעין באיראן, שמעתי טענות מאנשים שאומרים למה פתחתם את המשק כשהם אמרו תפתחו, שאמרו שהקורונה זה גחמה של נתניהו".

"המשימה המרכזית שלנו" אמר נתניהו, "להוריד את רמת התחלואה כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה. עלינו להוריד רמת התחלואה לכמה מאות, ואז תוך כמה שבועות נקטע השרשרת. זה יאפשר לנו לפתוח את שנת הלימודים, הכלכלה, ושגרת חיים כמעט נורמלית. בתנאי שהציבור ומנהיגי הציבור יעטו מסיכות, ישמרו על היגיינה וימנעו התקהלויות מיותרות".

נתניהו התייחס לדברי השר בנט: "גם אם הייתי מביא חיסון לקורונה או שלום עולמי, הייתם אומרים למה רק עכשיו". הוא ציין כי "היום אכנס את קבינט הקורונה ונביא החלטות חשובות. אנחנו פועלים מסביב לשעון כדי לתמוך באזרחי ישראל. היום ומחר נמשיך להזרים מענקים לקבוצות נוספות באוכלוסייה. העברנו מענק ל-40 אלף עסקים נוספים. אני עובד עם שר האוצר על תכניות נוספות לסיוע לאזרחים, לעסקים ולהמרת הכלכלה. הן יוצגו גם לציבור".

"חבריי בשמאל" פנה רה"מ", אני מביא עובדות. אצלכם בשמאל הכל פוליטי. הקורונה פוליטית. הכלכלה פוליטית. וגם ההפגנות. לא מדבר על ההפגנות של אלה שנפגעו בקורונה, אני נפגש עם רבים מהם. אני שומע וקשוב למה שהם אומרים. ומקבל מהם תמיכה אדירה. לוקחים רבע מנדט של השמאל ומציגים את זה כמחאה של המונים, זה פייק ניוז. שבע פריצות במהדורה אחת. תקשורת מגויסת ומגייסת", אמר.

עוד תקף נתניהו בהתייחסו למחאות: "אומרים לנו שהגנות השמאל הן ספונטניות. אלה ההפגנות הספונטניות הכי מאורגנות שהיו אי פעם. מאורגנות ממלונות פאר וממגדלי צמרת. גומרים לארגן הפגנה והולכים לאכול במלון וולדורף אסטוריה. במדינות רבות בעולם האופוזיציה מתגייסת למאבק בקורונה לצד הממשלה, אבל אצנו בהפגנות השמאל, כן של אנרכיסטים ולא כאלה שנפגעו מהקורונה, בהפגנות השמאל של האופוזיציה יש ביזוי סמלי המדינה וקריאות לרצח של ראש הממשלה ובני משפחתו, מיצגים ולגריים מבישים נגד רעייתי, שפל המדינה. אף אחד מכם לא יצא נגד זה. אתם לא מתביישים? מישהו מכם היה משלים עם זה לו היה מופנה כלפי בני משפחתו? ולמה לא מגנים? כי כשאנחנו נלחמים במחלה, השמאל נלחם בממשלה בכל דרך או אמצעי, גם הבזויים. אף פעם לא קיבלתם את הכרעת העם. וזה מתחיל ב-77'. זה לא רק נגדי אישית״.

״בהתנתקות הקטנתם הפגנות המוניות והיום אתם מנפחים הפגנות של רבע מנדט. היום התקשורת עושה כתבות על סילוני מים לפיזור הפגנות. איפה היתה התקשורת בהתנתקות? היום נותנים למפגינים לשתק שכונות שלמות. אז על איזו הגבלות אתם מדברים? בית המשפט הגביל. בעת ההפגנות בזמנו קבע: יש לאזן את זכות ההפגנה משיקולי שלום הציבור, ראש הממשלה, משפחתו ושכניו. השופט אהרון ברק קבע את זה. מה שהשתנה מאז, זה ראש הממשלה. מה שהיה אסור נגד ראש ממשלה מהשמאל, היום אסור נגד ראש ממשלה מהימין. צביעות צביעות צביעות״.

נתניהו תק את לפיד: ח"כ לפיד, אל תתפור חליפות ואל תבנה על הפגנות השמאל של ח"כ עודה ואהוד ברק. ח"כ עודה קרא לעברי אתה מחבל בשלום. אתה מחבל בעצמך. התומך בטרור קרא לראש ממשלת ישראל מחבל. השותף שלך שהשתתף בהפגנה עם חמאס קרא לראש הממשלה מחבל*. את וירוס הקורנה ננצח רק אם נלך ביחד, רק אם נגייס את כוח הרצון שלנו. כדי להתגבר על המכשול״.

בנימין נתניהו מליאת הכנסת מיקי זוהר נפתלי בנט וולדורף אסטוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד