י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אסון הפיצוץ בלבנון

"זה עניין של זמן עד שמה שקרה בלבנון יקרה בישראל"

"במפרץ חיפה ובאשדוד נמצאים חומרים מסוכנים בהיקפים גדולים ומדינת ישראל פשוט לא עושה דבר. הפיצוץ האדיר שהתרחש בלבנון יכול לקרות גם אצלנו". כך אומרת מנכ"לית עמותת אזרחים למען הסביבה

"זה עניין של זמן עד שמה שקרה בלבנון יקרה בישראל"
זיהום אוויר. אילוסטרציה צילום: unsplash

מנכ"לית עמותת אזרחים למען הסביבה ג'מילה הרדל ואכים מתריעה כי אסון דומה לזה שהתרחש בלבנון יכול להתרחש גם במדינת ישראל אם לא יינקטו בהקדם הצעדים הדרושים.

"הפיצוץ האדיר שהתרחש בלבנון יכול לקרות גם אצלנו. במפרץ חיפה ובאשדוד נמצאים חומרים מסוכנים בהיקפים גדולים ומדינת ישראל פשוט לא עושה דבר. אנחנו מתריעים וזועקים כבר שנים שקטסטרופה כזו או דומה לה עשויה להתרחש עקב פגיעת טיל או תקלה ואנשים עלולים לאבד את חייהם", אמרה ג'מילה הרדל ואכים.

לדבריה, "מבקר המדינה כבר התריע, וועדות שונות כבר הגישו את המלצותיהן - אבל אף אחד לא טורח ליישם אותן. האירוע אתמול חייב להוות קריאת השכמה לממשלת ישראל לקום ולעשות מעשה ולמצוא פתרון למצבורי החומרים המסוכנים שנמצאים בסמוך לאוכלוסיה אזרחית באופן לא מוסדר ומפוקח כהלכה".

באסון אמש בבירות נהרגו עד כה 113 איש ולמעלה מ-4,000 נפצעו. עשרות לכודים עדיין לא חולצו.

מושל מחוז ביירות, מרוואן עבוד, אמר הבוקר, כי מאות אלפי תושבים בביירות יוכלו לחזור לבתיהם רק עוד חודשיים או שלושה חודשים בעקבות הפיצוץ בנמל ביירות שהותיר חצי עיר הרוסה. הוא אף תקף את המערכת המשפטית שאפשרה בצו להחזיק בחומרים האלה שהם בבחינת "פצצה גרעינית".

לבנון נמל חיפה נמל אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד