ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
דרמת לידת התאומות

מרגש: הנס שהתרחש בבית ובניידת הטיפול נמרץ

לידת התאומות של גילת יוסף החלה בביתה שבקרית אתא, היא לא ציפתה לדרמה שתתחולל • הלידה הראשונה בוצעה בבית והסתיימה בשלום ובבריאות התינוקת. לאחריה, בתוך ניידת הטיפול נמרץ - ילדה את התינוקת השנייה, שיצאה כחולה וללא נשימה, פאראמדיקית מד"א שביצעה פעולות מצילות חיים, הצילה את התינוקת • השבוע השתחררו התאומות ואמם לביתם בריאות ושלמות

מרגש: הנס שהתרחש בבית ובניידת הטיפול נמרץ
אמבולנסים של מד"א באירוע צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

כשגילת תושבת קרית אתא נתקפה בצירי לידה בביתה, בעלה נסטור התקשר למוקד 101 של מגן דוד אדום והזעיק את צוות מד"א אל ביתם על מנת לפנותה לבית החולים. צוות מד"א בראשות חובש רפואת חירום נעים נעים, שהגיע במהירות למקום הבחין שתהליך הלידה התחיל ויילד את התינוקת הראשונה בשלום ובבריאות. כעבור מספר דקות, כשהלידה השנייה טרם החלה הוחלט לפנות את גילת בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים רמב"ם.

במהלך הנסיעה, החלה הלידה השנייה – כשבסופה נולדה התינוקת כשצבע עורה כחול והיא ללא נשימה. פאראמדיקית מד"א אלה שפיר מיד העניקה לתינוקת טיפול חירום, החלה מיד בניקוי חלל הפה, עיסוי וגירוי הגב ולפתע, לאחר דקה מורטת עצבים, התינוקת התחילה להוציא קול בכי חלש ונזקקה להמשך טיפול רפואי בחמצן על מנת לייצב את מצבה. השבוע - השתחררה הביתה המשפחה המאושרת, כשכולם בריאים ומחייכים.

פראמדיקית מד"א אלה שפיר שקיבלה את הלידה השנייה מספרת: "הייתה דרמה גדולה בניידת טיפול נמרץ, התינוקת הראשונה הייתה על הידיים שלי ואז התחילה הלידה השנייה – והכל מרחק של שתי דקות מבית החולים. הלידה היתה מהירה, והתינוקת היתה קטנה וללא נשימה. ממש כחולה. העברתי את התינוקת שהייתה לי בידיים לנסטור בעלה והתחלתי מיד בפעולות רפואיות על מנת לגרות אותה לנשום. אחרי כמה רגעים מורטי עצבים, לשמחתנו הגדולה, היא החלה לנשום ושמתי אותה מיד על האמא. היה קול חלש של בכי, שסימן לנו שהכל בסדר. ההורים לא הבינו לגמרי מה קרה, בכל הבלבול והרגשות המעורבים – אבל שמחו מאוד לעבור את החוויה המטלטלת הזו בשלום ובבריאות. זו הייתה לידה כפולה ומרגשת וההורים שיתפו פעולה במהלך כל הדרך. אני מרגישה סיפוק גדול ".

גילת יוסף, האמא הנרגשת, סיפרה: "לא רציתי ללדת בבית או באמבולנס, אבל לא הייתה ברירה. שתי דקות מבית החולים ילדתי, ולמען האמת לא ממש הבנתי מה קרה סביבי. הצוות המסור של מד"א הרגיע אותי ולא נתן לי לחשוב שיש בעיה. הייתי מבולבלת ואחרי שתי לידות, בעלי ואני רק רצינו לדעת שהן בסדר. השבוע השתחררנו מבית החולים כשהתאומות בריאות ושמחות, כבר עברנו לילות לבנים איתן. אין לי מילים לסכם את החוויה. הגיעו אליי מלאכים בלבן שעזרו לי ובזכות האנשים הנכונים, הלידות עברו בצורה טובה, למרות הסיבוכים ולמרות שילדתי בבית ובאמבולנס. אם תהיה לי לידה נוספת – אני יודעת איזה צוות ארצה שיהיה איתי בבית החולים".

לידה תאומות מגן דוד אדום נס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד