כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

הבנק של בוימלגרין בדרך לסגירה?

לדאגותיו של איש העסקים ר' שעיה בוימלגרין, המצוי מזה תקופה בקשיים פיננסיים, נוספה דאגה חדשה: הרשויות האמריקניות מאיימות כי אם לא יזרים עשרות מליוני דולרים לבנק שבבעלותו - יסגר הבנק

בוימלגרין ולבייב. טייקונים בקשיים
בוימלגרין ולבייב. טייקונים בקשיים

אם לא די לאיש העסקים החרדי, שייע בוילמלגרין, בהפסדי הענק שספגה חברת 'אזורים' הישראלית, כשבמאזנים האחרונים נרשם הפסד עתק של 330 מליון ש"ח, בעוד ההון העצמי של החברה עומד 261 מליון ש"ח בלבד, הרי שכעת מדווח אתר bizportal, כי תאגיד ביטוח הפקדונות הפדרלים ה-FDIC שיגר אזהרה חמורה לבנק ליברטי-פוינטי שבניו-יורק, המוחזק בבעלותו של בוימלגרין, לפיה אם לא יזרימו בעלי השליטה לבנק הון חדש - ייסגר הבנק.

הבנק, הקיים זה כארבע שנים, ולו שלושה סניפים בברוקלין ובמנהטן, פונה בעיקר לבני הקהילה החרדית בניו-יורק. לאחרונה נקלע הבנק - כמו בוימלגרין עצמו - לקשיים, שהחמירו עם פרוץ המשבר, כשיחס האשראי מול ההון העצמי (יחס הלימות ההון של בנק), המהווה מדד ליציבות הבנק, נמוך באחוזים רבים מהנדרש על ידי הרגולטורים.

למרות הדיווחים התכופים על בנקים הנסגרים בזה אחר זה ברחבי ארה"ב, עדיין לא נסגר בנק בתחומי העיר ניו יורק. באם יממשו הרשויות את אזהרתם ויסגרו את הבנק, יזכה הבנק בכבוד המפוקפק.

על פי דיווח באתר העסקים Crain's, אמר מנכ"ל הבנק, מרטון קורן: "כרגע נדרשים בעלי השליטה לגייס עוד 25 מליון דולר, כשיתכן שבעתיד ידרשו סכומים נוספים". על פי דיווחים, בבעלות הבנק נכסים בשווי 212 מליון דולר, והוא מחזיק בפקדונות בשווי 203 מליון דולר.

דיווחים באתרי עסקים טוענים עוד, כי מסתבר שהבנק נמצא כבר תקופה ארוכה ברשימת מוסדות הפיננסים הבעייתיים בארה"ב, רשימה המכילה כ-7 אחוזים מהבנקים בארצות הברית.

באתר 'גלובס' דווח לאחרונה, כי גם חברת 'בוימלגרין קפיטל', הנסחרת בבורסה בתל אביב, נדרשה להאיץ את הסדר החוב שלה עם מחזיקי אגרות החוב של החברה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד