י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המשלחת חוזרת

גנץ לצוות: "מקווה שנביא בקרוב בשורות חשובות"

משלחת מפא"ת ומשרד החוץ להודו השלימה את משימתה ותצא בימים הקרובים חזרה לישראל לאחר שאספה למעלה מ-20 אלף דגימות מחולי קורונה | שר הביטחון גנץ אמר לחברי המשלחת בשיחת זום: "המסע הזה טרם הסתיים, נסכם אותו כשיהיה לנו פיתרון"

גנץ לצוות: "מקווה שנביא בקרוב בשורות חשובות"
בני גנץ במשרד הביטחון צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

המשימה הושלמה, חוזרים הביתה: המשלחת המשותפת למשרדי הביטחון, החוץ והבריאות השלימה את משימתה בהודו, לאחר שעמדה ביעד השאפתני - איסוף של יותר מ-20 אלף דגימות מחולי קורונה מאומתים בתוך 9 ימים.

המשלחת הקימה בעיר דלהי 6 אתרי 'דרייב אין' לדגימת קורונה ושתי מעבדות לריכוז ועיבוד הנתונים במערכות מחשב שהובאו במיוחד מישראל. ממשלת הודו העמידה מאות דוגמים הודים (50-150 דוגמים בכל אתר), שלקחו מאלפי המתנדבים בניסוי 4 דגימות שונות שאינן חודרניות: דגימת קול, רוק, נשיפה ובדיקת מטוש. צוותים משותפים לישראל ולהודו פיקחו על הפעילות בכל האתרים, תוך הקפדה יתרה על עמידה בכללי הניסוי המוגדרים מראש.

הדגימות הוזנו למערכות מחשב מבוססות בינה מלאכותית ואנשי המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) והתעשיות הישראליות.

נספח משרד הביטחון וצה"ל בהודו, אל"מ אסף מלר אמר כי "המטרה היא להביא בשורה לעולם - יכולת טכנולוגית לבצע בדיקות קורונה מהירות בתוך עשרות שניות". מוביל המשלחת מטעם מפא"ת במשרד הביטחון, סא"ל יניב מאירמן אמר כי "ניתוח הנתונים בעיצומו ויימשך עם שובנו לישראל. אנחנו אופטימיים ומקווים שנצליח להעמיד מערכת עובדת".

שר הביטחון בני גנץ אמר: "המסע הזה טרם הסתיים, נסכם אותו כשיהיה לנו פיתרון, אבל זוהי גאווה ציונית, טכנולוגית, מבצעית וביטחונית בהיכולת לחשוב ולייצר פעולה מרשימה. אנחנו צריכים מערכות שיאפשרו חיים עם שגרת קורונה והפיתרון הזה יכול להוות כלי מודיעיני רפואי חשוב. כשאין לך מודיעין אתה נותן מכות בכל מקום ולא רק איפה שצריך ומאבד בכך זמן יקר מפז. אני מודה לחברי המשלחת ומקווה שנביא בקרוב בשורות חשובות בעזרת הממצאים שאספו".

שר החוץ אשכנזי אמר: "המשלחת היא דוגמא יוצאת דופן לשיתוף פעולה שקודם כל תורם למלחמה בקורונה, מדובר בהצלחה שהיא חוצת משרדים ויבשות. אני מודה לצוותים ומזכיר שלפעילויות מסוג זו יש גם השפעה מדינית חשובה. בנוסף, צריך גם להודות לכל אנשי הטכנולוגיה שנשארו מאחור אך תרומתם לא פחות חשובה".


 

הודו קורונה בדיקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד