י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"חוצפה ממדרגה ראשונה"

זעם על ראש העיר: הגיע לציון וסירב לחבוש כיפה

כעס בחסידות ברסלב על ראש העיר אומן, לאחר שזה סייר הבוקר במתחם הציון וסירב לחבוש כיפה בכניסתו למקום שהוא גם בית כנסת לכל דבר ועניין. אחד הנוכחים ל'בחדרי': "ראש העיר הזה שונא אותנו ומנסה למנוע מיהודים להגיע לציון"

זעם על ראש העיר: הגיע לציון וסירב לחבוש כיפה
ראש העיר אומן אלכסנדר ציברי בציון צילום: באדיבות המצלם

ראש העיר אומן אלכסנדר ציברי, ביקר היום (רביעי) במתחם ציונו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זי"ע, אך לא הסכים לחבוש כיפה בכניסתו למקום כנהוג וכמקובל, זאת גם לאחר שהתבקש על ידי אנשי המקום.

אחד מאנשי המקום שנכח בסיור תיאר ל'בחדרי חרדים' ואמר תחילה: "אני מעדיף לא לא להזדהות בשם, כי ראש העיר פה אנטישמי והוא יכול לנקום ולהציק לי ולחברי, אבל זו חוצפה ממדרגה ראשונה, כל איש ציבור שבא לפה כולל מוסלמים, מכבדים וחובשים כיפה, אבל ראש העיר הזה שונא אותנו ומנסה למנוע מיהודים להגיע לציון של רבי נחמן השנה בגלל הקורונה".

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ראש העיר של אומן אלכסנדר ציברי, פרסם לפני כחודש סקר בחשבון הפייסבוק שלו, לגבי מתן אישור לחסידי ברסלב לעשות את ראש השנה הבעל"ט בעירו, זאת בצל המאבק בנגיף הקורונה.

ראש העיר נודע כאנטישמי מוצהר שמנסה להצר את צעדי הבאים לראש השנה, כך שהעובדה שהוא תולה זאת בנגיף הקורונה, לא משכנעת את מי שמכירים את דעותיו והשקפותיו האנטישמיות.

מנגד אנטון ולדימירוביץ יאצ'נקו, איש פרלמנט אוקראיני וממתנגדיו של ראש העיר אומן, פנה במכתב לנשיא אוקראינה היהודי ולדימיר זלנסקי, ראש ממשלת אוקראינה, שר החוץ ושר הבריאות של אוקראינה וביקש מהם למצוא פתרונות בכדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה במהלך ראש השנה באומן.

השנה, בצל מגפת הקורונה והשמים הסגורים, יאלצו חסידי ברסלב לחפש ולמצוא כל דרך אפשרית בכדי לזכות ולהגיע לרחוב פושקינא שבאומן, ולשהות בחג הבא עלינו לטובה בצילו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זי"ע, כפי שעשו חסידי ברסלב בזמן מסך הברזל בימים עברו.

רבי נחמן מברסלב אומן אלכסנדר ציברי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד