ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024

מי אתה משה זוסמן? • פרופיל ותמונות

בימים האחרונים נפוצו שמועות על 'עוקץ' נוסף בב"ב: משה זוסמן, משקיע במט"ח, נעלם יחד עם כספי המשקיעים • המשפחה: "מדובר בעלילת שווא" • חבריו:"הוא לא ברח מנושים" • עוקץ או שמועות?

מוישי זוסמן (מימין) עם ראש עיריית ביתר. צילום יח"צ: אלי סגל
מוישי זוסמן (מימין) עם ראש עיריית ביתר. צילום יח"צ: אלי סגל

בימים האחרונים מתרוצצת לה שמועה ברחובות בני-ברק: צעיר חרדי בשם משה זוסמן, לקח כספי משקיעים - ונעלם עם הכסף. השמועות, המגיעות כמים קרים על נפש עייפה מסיפורי בחירות וסיפורים משמימים אחרים, הצליחו להצית את דמיונם של יושבי המקוואות, שמיהרו להפריח סכומים באוויר. "שמעתי שמדובר ב-50 מליון דולר", אמר משה ליענק'ל בעוד האחרון מקרצף את גבו בליפה שידעה ימים יפים יותר.

יש שהלכו צעד אחד קדימה, וכבר סיפרו על 'הודאתו' של זוסמן, שסיפר למשקיעים כי, לצערו כמובן, הוא 'עקץ' אותם במשך שנים, עד שהגיעו מים עד נפש.

לפני שנכנס לגופם של פרטים, ניתן סקירה קצרה. מי הוא משה זוסמן, שהצליח לגרוף ללא כל מאמץ את התואר 'מאדוף החרדי', שעל-פי עדות מכריו רחוק ממנו כמטחווי קשת?

מוישי, כפי שמכנים אותו חבריו, זוסמן (30), תושב בני-ברק ואב לארבע בנות, החל את דרכו במסחר בשווקי ההון ומט"ח מיד לאחר נישואיו. עוד קודם נישואיו, התפרסם זוסמן בכישרונו לעסוק במסחר. זוסמן שלמד בישיבת 'הישוב החדש', עבר לאחר מכן לישיבת פרשבורג בירושלים, ומשם עבר להסתובב בין מספר ישיבות.

למרות החינוך הליטאי שספג, זוסמן הצעיר מתפלל בקביעות בחסידות סדיגורא, והוא מקושר מאוד לאדמו"ר מסדיגורא בפרט, ולאדמו"רי רוז'ין בכלל. אביו היה בצעירותו משב"ק של האדמו"ר מבאיאן, ובבית הייתה אווירה חסידית. לאחר חתונתו נסע לתקופה לארצות הברית, שם עבר קשה, וכשחזר, עסק בכתיבת סת"ם. את עסקיו החל בהשקעות זעירות בתחומי המט"ח והמניות, כשהשמש מאירה לו פנים, והוא עושה חייל בעסקיו. עד מהרה החל לנהוג זוסמן הצעיר במכוניות פאר, כששעונים של עשרות אלפי שקלים מונחים על יד. הוא גם פיזר סכומי כסף ניכרים לצדקה.

לשאלת חבריו במה הוא עוסק, היה עונה: בהשקעות מסוכנות. עזבו, אל תתקרבו.

את משרדו הוא מיקם, יחד עם אחיו, ברחוב רבי עקיבא - משם ניהל את עסקיו.

בשנים האחרונות החל לנסוע בתכיפות לחו"ל. את תחום עיסוקו תמיד אאפה הילה של מסתורין.

מעטים ידעו על גיוסי הכספים של מוישי בקרב המשפחות העשירות בבני-ברק. כל המשקיעים (כאלו לא מצאנו הרבה), קיבלו דו"חות מפורטים על מצב העסק, ועל ההשקעות שהתבצעו באותו רבעון.
חבר קרוב של זוסמן מספר לאתר 'בחדרי חרדים': "כשהחלו השמועות, הבנתי שהמצב לא טוב. אבל אני בטוח שהוא לא גנב. הוא תמיד היה אחד של קריצות, של דברים מתחת לשולחן, אבל הוא בשום אופן לא גנב. אני ערב לכך".

בתקשורת נפוצו היום ציטוטים של זוסמן, בהם הוא מצוטט כמי שהודה בגניבה ואמר למשקיעים: "אני מאדוף החרדי. לא השקעתי מעולם כסף. כל הרווחים חולקו מכספכם".

בשיחה שערכנו אם מי שהיה מושקע אצל זוסמן בעבר, והספיק להוציא את כספו, שמענו גרסה אחרת במקצת. "אני לא מאמין שהוא עשה כזה דבר. לאחרונה היו שמועות שהוא הסתבך, ואולי אז הוא חילק כספים מהקרן. אבל במשך השנים הוא היה ילד פלא פיננסי, והצליח להביא תשואות גבוהות לכל מי שהשקיע אצלו.

"הוא מעולם לא ניסה לשכנע מישהו לבוא ולהשקיע. רק מי שהיה מגיע אליו, וגם אז הוא היה מרצה על הסיכונים הרבים שיש בהשקעות ספוקלנטיות. קשה לי להאמין שהוא גנב".
בשבוע האחרון, מיעט מוישי זוסמן לענות לטלפונים, וביומיים האחרונים הטלפון שלו אינו זמין כלל. השמועות מספרות שברח לחו"ל, על מנת לארגן את עצמו.

אמו של מוישי ששוחחה היום עם חבריו, אמרה: "הוא נקלע למצב קצת מסובך שלא באשמתו. מי שמכיר אותו יודע שהוא בחיים לא יעשה דברים לא כשרים. אנחנו התגייסנו כולנו להביא לסיום הענין הלא נעים במהירות האפשרית. ואני מקווה שכך יקרה".

אם ישנו לקח אחד אותו למדנו מ'פרשיית חומש', הוא לא למהר ולהאשים. לא לחרוץ את דינם של אנשים לפני שעמדתם נשמעה. אין ספק, כי המצב בו נמצא זוסמן אינו פשוט, אך ההגינות המינימלית מחייבת לשמוע את גרסתו, לפני חריצת דין גורף.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד