י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שוב נקלעו לקשיים

מנכ"ל 'הדסה' מזהיר: "בלי סיוע – המיון יסגר פעמיים בשבוע"

מנכ"ל בית החולים הדסה זאב רוטשטיין, שיגר מכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין, בו הבהיר כי ללא סיוע מיידי בסך 170 מיליון שקל, "החל מיום ראשון הקרוב, חדר המיון ייסגר פעמיים בשבוע למשך 24 שעות בכל פעם"

מנכ"ל 'הדסה' מזהיר: "בלי סיוע – המיון יסגר פעמיים בשבוע"
רופאים בבית החולים הדסה עין כרם צילום: Hadas Parush/Flash90

בית החולים הירושלמי שוב בקשיים, והמנכ"ל הנמרץ אינו מתכוון לשבת בשקט: לאחר שבית החולים 'הדסה' נקלע שוב למצוקה תפעולית, שיגר מנכ"ל בית החולים זאב רוטשטיין מכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל משרדו חזי לוי, ובו הבהיר כי ללא סיוע מיידי בסך 170 מיליון שקל, "החל מיום ראשון הקרוב, חדר המיון ייסגר פעמיים בשבוע למשך 24 שעות בכל פעם".

במכתב שנחשף לראשונה ב'כלכליסט' נאמר כי "היום בשעות הצהריים נערכה ישיבה בהשתתפות נציגי הדסה, נציג משרד הבריאות והחשב המלווה של הדסה. מטרת הישיבה האמורה הייתה בירור השלכות החקיקה החדשה על יכולת הדסה לספק שירותים רפואיים", נכתב במכתב. הישיבה התפוצצה והנציגים לא הגיעו להסכמות.

נכון להיום, הקופות נאלצות לספק ב-2020 לכל בית חולים סכום השווה ל-101.5% מהסכום ששולם ב-2019, ללא קשר לשירותים שקיבלו מאותו בית חולים. הבעיה עם הדסה, שהוא בית חולים עצמאי-ציבורי, ומשכך הוא אינו מתוגמל – לטענת בית החולים – בצורה שתכסה את העלויות.

לטענת הפרופ' רוטשטיין, 'הדסה' מטפל במאות חולי קורונה וזאת בשל מיקומו בירושלים, העיר שנחשבת לבעלת המספר הגבוה ביותר של חולי קורונה, כשלדבריו הקמת מחלקות הקורונה הביאה לחריגה משמעותית מהתקציב מבלי שיזכה לסיוע ממשרד הבריאות. "החקיקה החדשה, אשר לכאורה נועדה לסייע לבתי החולים לצלוח את משבר הקורונה, לא זו בלבד שאינה מסייעת להדסה, היא אף פוגעת בה פגיעה קשה ולמעשה מונעת ממנו גם את המימון המוגבל שהייתה אמורה לקבל עבור הטיפול בחולי הקורונה על פי דרישת המדינה", כתב רוטשטיין.

עוד כתב רוטשטיין כי "בניגוד (כנראה) למצבם של חלק מבתי החולים האחרים, הדסה פעלה להתייעל, לשמר ואף להגדיל את השירותים הרפואיים אותם היא מספקת לבאי שעריה וזאת למרות מגפת הקורונה, תוך שהיא מסתמכת על הבטחות המדינה, כי יתקבל מימון בגין הטיפול בחולי הקורונה. הדסה למעשה נענשת על הצלחתה כאמור לעיל בכך שתקרת ההכנסות החדשה שנהגתה ע"י נציגי המדינה תביא לצמצום משמעותי באספקת השירותים הרפואיים ואף להפסקתם, לרבות טיפול בחולי הקורונה, מכיוון שהשירותים אמורים להתבצע ללא קבלת תמורה כלשהי מהקופות או מהמדינה".

לדברי מנכ"ל בית החולים 'הדסה', בישיבה שנערכה היום, חידדו נציגי המדינה את המסר לפיו מאחר ופעילות הדסה כבר נושקת לתקרה הקבועה בחקיקה החדשה, באחריותה לצמצם פעילות רפואית, לרבות טיפול בחולי קורונה. "לפיכך, אבקש את הנחיית המנכ"ל הברורה בכתב כי אנו מתבקשים שלא לספק שירותים רפואיים ביידית ולסגור את שערינו בפני חולים שיבקשו לקבל את השירותים ה'עודפים'", כתב רוטשטיין.

נזכיר כי אין זו הפעם הראשונה שבה יוצא רוטשטיין להתנגשות חזיתית מול משרד הבריאות. בעבר, בתפקידו כמנכ"ל בית החולים 'שיבא' הוא יצא נגד משרד הבריאות והשר שעמד אז בראשו יעקב ליצמן (בהמשך שילב ידיים עמו, כשמינויו כמנכ"ל 'הדסה' נזקף לזכותו של ליצמן), וגם בתקפידו ב'הדסה' כבר נרשמו חיכוכים בינו ובין משרד הבריאות. גם הפעם, אפשר להניח כי כיפופי הידיים הללו יסתיימו כשידו של רוטשטיין על העליונה.

זאב רוטשטיין יולי אדלשטיין שירותי מיון בית החולים הדסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד