י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ליצמן דואג לנשים

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ערך סיור במכון הלא"ה, המתעסק עם גילוי מוקדם של סרטן הנשים בישראל. ליצמן הבטיח לדאוג למכון, ולהצעיד את המחקר העוסק בתחום האחראי לתמותה רבה בקרב הנשים בישראל

סגן השר בסיור במכון
סגן השר בסיור במכון

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ערך סיור ארוך וממצה במכון "הלאה" - המכון לאבחון ובריאות האישה ע"ש רחל נש בירושלים ועמד מקרוב על פעילות המכון בנושא האבחון המוקדם של סרטן נשים בישראל. לסגן השר נלוו צמרת המשרד בראשות ד"ר איתן חי-עם, מנכ"ל משרד הבריאות.

מכון 'הלאה' עוסק באבחון מחלות בקרב נשים ברמה גבוהה ביותר, על ידי צוות רפואי מומחה, מנוסה ומוביל, תוך שימוש בשיטות מתקדמות וחדשניות בתחום.

סרטן בקרב נשים מוגדר כאחת המחלות הקטלניות ביותר בעולם המערבי. מומחים קובעים כי אבחון מוקדם הינו האמצעי היעיל ביותר למיגור המחלה; גילוי מוקדם הוא, במקרים רבים, שאלה של חיים או מוות.

באחרונה, לאחר שתים-עשרה שנות פעילות ולסיכום מערך בדיקות של 100,000 נשים במכון, ציין מכון 'הלאה' ציון דרך חשוב והודיע על כוונתו להכפיל את מערך הבדיקות השנתית על ידי הקמת מרכז חדש ומתקדם, שייתן פתרון ומענה הולם לעשרות אלפי נבדקות מכל רחבי הארץ, תוך כדי שימור על רמת הטכנולוגי המתקדמת והאיכותית ביותר.

סגן השר ומנכ"ל משרדו התרשמו עמוקות מהלך הביקור במכון ומשיטות האבחון המתקדמות המופעלים ב'הלאה'. בדבריו אמר הרב ליצמן כי קידום נושא האבחון המוקדם חשוב מעין כמוהו וכי יש להעמיד את נושא בריאות האישה בראש סדר עדיפות בתחום בריאות הציבור. "דלתי פתוחה בפני מיזמים ברוכים דוגמת מכון הלאה" אמר סגן השר. והבטיח שמשרד הבריאות ידאג לתנופת הפיתוח של המכון, ביישום טכנולוגיות חדישות ואמצעי אבחנה מתקדמים בכדי להמשיך ולהצעיד את רפואת הנשים בישראל ברמה איכותית בינלאומית.

פרופ' חוה טבנקין יו"ר הוועדה לבריאות האישה במשרד הבריאות, שהשתתפה בסיור אמרה כי מכון 'הלאה' זכה להכרה בינלאומית כמוביל בתחום האבחון המוקדם וכי משרד הבריאות ימשיך לעמוד לעזרתו בכל הדרוש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד