י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מנין ההרוגים עלה ל-150

מושל ביירות: העיר נראית כמו הירושימה ונגאסקי

למחרת הפיצוץ העז בביירות שזרע הרס, חורבן והרג, בארה"ב מסופקים באשר לסיבת הפיצוץ ומציעים סיוע הומינטרי. גם בישראל נערכים ושוקלים לקלוט פצועים ממדינות זרות | "זה כמו אזור מלחמה. הנזק הוא קיצוני. אין חלון זכוכית אחד שלם", כך מתאר מושל ביירות

מושל ביירות: העיר נראית כמו הירושימה ונגאסקי
פיצוץ בלבנון צילום: צילומסך

לבנון ממשיכה גם היום לקבור את מתיה ולספור את פצועיה, כשמנין המתים עומד על 150 ומנין פצועים מעל 5000. 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הציע סיוע אמריקני ללבנון, כינה את הפיצוץ 'פיגוע נורא' וטען כי קצינים בכירים בצבא ארצות הברית אמרו כי נראה כי זה נגרם על ידי 'פצצה מסוג כלשהו', מבלי שפירט איזה ראיות יש לו על כך.

רוברט באר, עובד לשעבר ב-CIA שפעל במשך שנים במזרח התיכון, הסתייג מהדברים, אך אמר כי נראה שהפיצוץ היה תאונה, אך הוא אינו משוכנע כי אמוניום חנקתי היה הגורם הבלעדי.

הוא דיבר על תיעודי וידיאו של מה שנראה כאילו זיקוקים נמצאים בתוך עשן לבן, ממש לפני הפיצוץ העיקרי, שהרים עמוד של עשן חום-אדמדם גבוה לשמיים.

באר אמר ל-CNN כי 'זיקוקים אלה' היו ככל הנראה תחמושת שאוחסנה כחלק ממצבור נשק שכלל חומרים צבאיים. "זה היה בבירור חומר נפץ צבא" אמר. "זה לא היה דשן כמו אמוניום חנקתי. אני די בטוח בזה".

אך הוא הוסיף כי ככל הנראה ייקח שנים ללמוד את האמת במה שגרם להתפוצצות, אם היא תיחשף אי פעם, מכיוון ש"איש לא מתכוון להודות שהחזיקו חומרי נפץ צבאיים בנמל".

שגרירות ארה"ב בביירות הזהירה את התושבים בעיר מפני דיווחים על גזים רעילים ששוחררו בעקבות הפיצוץ. הם ביקשו מאנשים להישאר בבית ולעטות מסכות אם הם יוצאים לרחוב.

מושל ביירות אמר לעיתונאים שהוא לא יודע את סיבת הפיצוץ ואמר שמעולם לא ראה הרס כזה, והשווה את ביירות להירושימה ונגסאקי. ערים יפנים שהוטלו עליהן פצצת אטום במלחמת העולם השניה.

כמה מבנים שנמצאים עד שני ק"מ מהמקום קרסו בחלקם. "זה כמו אזור מלחמה. הנזק הוא קיצוני. אין חלון זכוכית אחד שלם". אמר מושל ביירות.

בתוך כך, לאור פניית כמה מדינות, ישראל בוחנת את האפשרות לקלוט פצועים בעלי אזרחות זרה מלבנון לבתי חולים בישראל, והנושא נמצא כעת בדיונים, בתי החולים בלבנון נמצאים במשבר, ולכן מדינות מעוניינות להעביר פצועים בעלי אזרחות זרה בישראל. עדיין, צריך לומר, לא ברור אם גם פצועים לבנונים יגיעו לישראל. כך דיווח עמיחי שטיין בכאן 11.

אסון הפיצוץ בביירות דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד