י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הפרות חוזרות ונשנות"

הפלטפורמה האחרונה הסירה את חשבונו של הראפר האנטישמי

גם יוטיוב הצטרפה לפייסבוק, לטוויטר ולאינסטגרם וחסמה את חשבונו של הראפר האנטישמי ווילי. זאת לאחר לחץ של קבוצות בבריטניה, כולל ארגון 'קמפיין נגד אנטישמיות' 

הפלטפורמה האחרונה הסירה את חשבונו של הראפר האנטישמי
אילוסטרציה צילום: unsplash

אחרי פייסבוק טוויטר ואינסטגרם, גם יוטיוב עשתה סוף להסתה של הראפר הבריטי המפורסם, וויילי, וכינתה את ההחלטה והסיבה לכך "הפרות חוזרות ונשנות של הראפר הבריטי".

ההחלטה להסיר את הערוץ שלו מגיעה לאחר לחץ מצד קבוצות בבריטניה, כולל ארגון "קמפיין נגד אנטישמיות".

כזכור, וויילי הוסר בסוף החודש שעבר מפייסבוק, טוויטר ואינסטגרם בעקבות סדרה של ציוצים אנטישמיים ופוסטים אחרים במדיה החברתית.

בשבוע שעבר יוטיוב הנמצאת בבעלות גוגל, השעתה אף היא את חשבונו של וויילי, אולם ביום רביעי, ערוץ היוטיוב של וויילי נעלם לגמרי מהפלטפורמה שנמצאת ברשתות משנת 2005.

דובר יוטיוב אמר ל"ג'רוזלם פוסט" על ההחלטה: "בעקבות הפרות חוזרות ונשנות, יוטיוב סגרה את הערוצים של וויילי מהפלטפורמה שלנו".

הראפר הבריטי

כפי שפורסם, ועדת העלייה והקליטה של הכנסת התכנסה השבוע לשימוע על התנהלותן של פייסבוק, טוויטר, גוגל וטיקטוק בנוגע לאנטישמיות ואלימות ברשת. טיק טוק בחרו שלא להגיע לדיון. "מאכזב שנציגי טיק טוק לא הגיעו. טיק טוק מאפשרת למיליוני ילדים וצעירים להיחשף לתוכן אנטישמי ללא כל הגבלה וחייבת לתת על כך דין וחשבון", אמרה חה"כ מיכל קוטלר – וונש (כחול לבן).

הוועדה גם קראה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראש הממשלה החליפי בני גנץ, להתערב ולדרוש מהפלטפורמות אחריות כדי שלא לאפשר חסינות לתוכן אנטישמי. בנוסף, דרשה חה"כ מיכל קוטלר-וונש מנציגי החברות לייצר שקיפות בנוגע לפעולותיהן למניעת שיח אנטישמי וקריאות לרצח עם כנגד יהודים ומדינת היהודים.

בתגובה לדבריה של נציגת פייסבוק על משך הזמן שלוקח לרשת החברתית להוריד תוכן אנטישמי, אמרה חה"כ קוטלר-וונש: "פייסבוק מודה שלוקח להם 36 שעות להוריד תוכן אנטישמי נגד יהודים מאינסטגרם. זו הסיבה מדוע יש צורך בהגדרה ברורה לדברי שנאה ואנטישמיות. פייסבוק חייבים לאמץ את ההגדרה הבינ"ל לאנטישמיות.

יוטיוב ראפר אנטישמיות בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד