י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים'

הקלטה מהדיון הסגור: אייכלר טען שלא דנו; ההקלטה מוכיחה אחרת

ח"כ אייכלר טען בתגובה לסנקציות שמתכנן יו"ר הסיעה פינדרוס להטיל עליו, בגין הימנעותו בהצבעה על פסקת ההתגברות, כי לא דנו על כך בתוך הסיעה, אולם הקלטה נדירה שהגיעה ל'בחדרי' מתוך החדר הסגור מוכיחה אחרת. היה גם היה דיון ואף סוכם במפורש שמצביעים נגד • האזינו

הקלטה מהדיון הסגור:  אייכלר טען שלא דנו; ההקלטה מוכיחה אחרת
יצחק פינדרוס/ישראל אייכלר צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

חשיפה: הקרב החדש בתוך 'יהדות התורה', שהגיע בעקבות הימנעותו של חבר הכנסת ישראל אייכלר, בהצבעה על חוק פסקת ההתגברות, מסרבת לרדת מסדר היום, חבר הכנסת אייכלר טען אתמול כי לא התקבלה החלטה בסיעה ועל כן פעל עצמאית ונמנע בהצבעה.

בתגובה לפרסום ב'בחדרי חרדים', על כך שיושב ראש הסיעה יצחק פינדרוס צפוי להטיל נגד סנקציות, הבהירו בלשכת חה"כ ישראל אייכלר כי בסיעה לא סוכם על ההצבעה והוחלט להתכנס בנוסף.

בהודעה ששיגר אייכלר לתקשורת נכתב: "בישיבת הסיעה ביום שני היו דעות לכאן ולכאן לגבי פסקת ההתגברות וסוכם להחליט סופית ביום רביעי בבוקר. בפועל יו"ר הסיעה לא כינס דיון נוסף ולכן אין שום הפרת משמעת סיעתית".

אלא שלידי 'בחדרי חרדים' הגיעה הקלטה נדירה, שבפעם הראשונה מעניקה הצצה לתוך חדר סיעת 'יהדות התורה', ובין היתר משמיעה את ההחלטה הסופית שהתקבלה בסיעה.

מההקלטה שהגיעה לידינו נשמע הדיון הערני בסיעה, כשסגן שר התחבורה אורי מקלב מציע להתנגד ומסביר: "הציבור חזק ויבין אותנו, אנחנו לא עובדים אצל שקד". סגן השר מאיר פרוש הבהיר מה יסבירו לציבור: "אנחנו בעד פסקת ההתגברות אבל ההצעה הזאת לא הייתה עוברת ורק הייתה מפרקת את הקואליציה".

לבסוף, הוכרע להצביע נגד, כשהשיקול היה לא להיכנע למה שהוגדר כ'הטרלה שבועית' של 'ימינה'. חבר הכנסת משה גפני סיכם את הדיון באומרו; "אנחנו מצביעים נגד", ופונה ליו"ר הסיעה יצחק פינדרוס: "צריך לדבר עם ש"ס, תדבר איתם, העמדה שלו נגד". יו"ר הסיעה פינדרוס סיכם את הדיון ואמר: "אנחנו נגד אבל לא נפרסם עוד הודעה בנושא עד לתיאום".

מלשכת ח"כ אייכלר נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים להקלטות סתר של דקה מתוך ישיבת סיעה שנמשכה כשעה ובסופה הוחלט להמתין עם ההכרעה עד ליום רביעי".

ישראל אייכלר יצחק פינדרוס יהדות התורה פסקת ההתגברות הקלטה נדירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד