ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

נופלים ברשת: סיומת cm - המסוכנת ביותר

דו"ח של חברת 'מקאפי' מדרג את הסיומות המסוכנות ביותר לגלישה • בראש הרשימה: סיומות המהוות יעד פופולארי להתקפות 'פישינג' • ישראל במקום ה- 31 ברשימה • כל הפרטים

גם הם אומרים שהגלישה מסוכנת
גם הם אומרים שהגלישה מסוכנת

'פישינג' הוא המונח שבו משתמשים אנשי אבטחת המידע, לתיאור המוטיבציה מאחורי אתרי הדמה, המהווים בממוצע 5.8 אחוזים מסך האתרים ברשת.

באמצעות אתר מזויף, הזהה לחלוטין בעיצובו ובמראהו החיצוני לאתר המקורי, ושונה ממנו רק בכתובת האתר, מצליחים גנבי הרשת, הקראקרים, להפיל ברשתם אנשים שלא שמו לב כי האתר שלפניהם אינו האתר שהם חושבים שנכנסו אליו, ובתמימותם מקלידים פרטים אישיים ומספרי כרטיסי אשראי לשדות באתר, נתונים שעוברים היישר לידי הקראקרים, המוכרים את מספרי כרטיסי האשראי לכל המרבה במחיר.

למרות שאולי נדמה שבעידן הגוגל פחות ופחות אנשים מגיעים לאתרים ישירות באמצעות שורת הכתובת, מסתבר שמאות אלפי אנשים נעקצים מדי שנה ונופלים בפח אתרי הדמה.

בין האתרים בישראל המהווים יעד פופולארי לזיוף, ניתן למנות אתרי מסחר, משחקים ואתרי 'גרין קארד'.

בשנים האחרונות נפוצו מספר פעמים שמועות על זיןף של אתרי בנקים מהמובילים במדינה, אך אלו הוכחשו במהירות על ידי הבנקים המשקיעים כסף רב בכדי למנוע סיכוני אבטחה מן הסוג הזה.

חברת אבטחת המידע 'מקאפי' פרסמה דו"ח המדרג את רמת הסיכון שבגלישה לאתרים בעלי סיומת של מדינות שונות בעולם. על פי הדו"ח, המדינה האפריקאית קמרון הסמוכה לניגריה, היא המסוכנת ביותר לגלישה, וכ-36 אחוזים מהאתרים בעלי הסיומת cm מכילים סיכוני אבטחה שונים.

שנייה בדירוג האתרים הלא בטוחים היא הענקית האסיאתית סין שמבין אתריה בעלי הסיומת cn 23.4 אחוזים מכילים סיכוני אבטחה.

הסיבה המשוערת לעובדת הימצאותם של מדינות אלו בראש הדירוג היא, הדמיון בשמות הדומיינים שלהם לדומיין הפופלרי בעולם .com, מה שמאפשר לקראקרים מקימי אתרי הדמה ליצור דמיון גם בכתובות האתרים, דמיון שיגרום לגולשים לא זהירים ליפול ברשת.

ישראל הנחשבת למעצמת אבטחת מידע העולם, ממוקמת בדו"ח במקום ה-31, עם 1.2 אחוזים של אתרים עם סיכוני אבטחה.

את הרשימה חותמת יפן בעלת הסיומת jp עם דירוג סיכונים הנמוך ביותר, כשבבדיקה לא נמצאו יותר מ-0.1 אחוזים מבין אתריה המכילים סיכוני אבטחה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד