י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"כי אשמרה שבת"

יועצו היהודי של ביידן: "בזכות השבת אני שורד"

מנהל הקמפיין ויועצו היהודי של המתמודד הדמוקרטי מול טראמפ לנשיאות ארה"ב - ג'ו ביידן, טוען כי היכולת להביא את עצמו כל שבוע מחדש בכל הכוח לפעול במשך שעות ארוכות בקמפיין לטובת ביידן, היא אך ורק שמירת השבת • בריאיון הוא טוען עוד כי "ישראלים ואמריקנים פחות בטוחים תחת ממשל טראמפ"

יועצו היהודי של ביידן: "בזכות השבת אני שורד"
נתניהו עם ג'ו ביידן צילום: פלאש90

יועצו היהודי של ג'ו ביידן המתמודד לנשיאות ארצות הברית מול הנשיא טראמפ: אומר כי השבת היא זו שמצילה אותו, בזכות השבת הוא אוגר כוחות לכל השבוע.

אהרון קיאק יועצו של המתמודד הדמוקרטי ומנהל הקמפיין שלו בקהילה היהודית, אומר כי זו "עבודה מפרכת. חלק מאותם 25 שעות של מנוחה אמיתית [בשבת] הוא זה שמאפשר לי לעבוד שעות ארוכות, בטירוף ללא הפסקה, במשך ששת הימים. כשאנשים שואלים אותי איך זה להיות עבודה 24/7, אני אומר שמבחינתי זה 24/6. להיות יהודי שומר מצוות ועבודה של קמפיינים זה חלק מהמאבק באיזון בין המודרניות להלכה".

"יש כמה דברים שאינם ניתנים למשא ומתן. הייתי מאוד ברור עם המנהלים שלי, והם מבינים, זה לא ששבת מורידה מהיכולת שלי להתעמק בקמפיין, המנוחה, והזמן היקר הזה עם משפחתי, באמת דוחפת אותי להמשך השבוע".

את הדברים אמר אהרון קיאק בראיון ל CJN. הוא סיפר כי "לג'ו ביידן יש היסטוריה של עשרות שנים בשירות הציבורי, ותפקידים בכירים בממשל אובמה, כמנהיג מדיניות החוץ בסנאט. הוא הבהיר שהוא תומך חזק במערכת היחסים בין ארה"ב וישראל. הוא גאה בתפקיד שמילא במשא ומתן על כספי הסיוע בן 10 השנים, בסך 38 מיליארד דולר, שהייתה חבילת הסיוע הגבוהה ביותר שהסכימה ארצות הברית לתת אי פעם, וכן את תמיכתם במערכת ההגנה כיפת ברזל. ג'ו ביידן מתנגד בחריפות ל-BDS, והיה חד משמעי בתמיכתו במערכת היחסים בין ארה"ב וישראל".

הוא תקף את טראמפ ואמר: "הוא השתמש בישראל ואנטישמיות כנשק שאינו מועיל לישראל ואינו מיטיב עם אמריקאים יהודים. הוא פגע בסיכויים לפתרון של שתי מדינות. הנזק הגדול ביותר שעשה טראמפ במערכת היחסים בין ארה"ב וישראל, וזה נכון לכל בעלי הברית שלנו, הוא שהוא הפך לבדיחה על הבמה הבינלאומית. אמריקה נתפסה בעבר כמנהיגה של העולם החופשי, וכעת אנו רואים את טראמפ משתמש בגז מדמיע וכדורי גומי בכדי לפזר את המפגינים כדי שיוכל לקבל הזדמנות לצילום. זה דימוי אחר של אמריקה, וביידן יבטל חלק ניכר מהנזק שטראמפ גרם".

קיאק התייחס גם לתוכנית הגרעין של איראן והמחשבה על כך שרק אצל טראמפ נמצא הפתרון, "ממשל אובמה-ביידן האמין כי הדרך הטובה ביותר למנוע פצצה גרעינית מאיראן היא באמצעות גישה דיפלומטית. אם ביידן יהפוך לנשיא, הוא עומד לעסוק מחדש בנושא ולמצוא פיתרון דיפלומטי. כאשר מדובר באמריקנים יהודים, היה אז סקר שרוב היהודים האמריקאים לא רצו שהקונגרס ידחה את עסקת איראן. גישתו של ביידן לפיתרון דיפלומטי למניעת איראן גרעינית תואמת את הזרם המרכזי של אמריקאים יהודים".

לסיכום הוא אומר כי "ישראלים ואמריקנים פחות בטוחים תחת טראמפ"

וכמו באיראן כך גם במזרח התיכון, "עמדתו של ג'ו ביידן היא שהוא תומך בפתרון של שתי מדינות במשא ומתן ישיר בין שני הצדדים. שני הצדדים צריכים להסכים לפיתרון, זה המפתח לחזון דרך לשלום. בכל הנוגע לפיתרון של שתי מדינות, הדרך הסבירה היחידה שהישראלים והפלסטינים יכולים להסכים עליו, זה שתי מדינות".

הוא סיפר כי הוא היה בטוח שקלינטון לוקחת ב-2016. "אני זוכר שחשבתי עד ליל הבחירות שהילרי קלינטון עומדת להיות הנשיאה הבאה של ארצות הברית. לאחר מכן הדברים השתנו במהירות. אני זוכר שנשארתי ער עד שלוש לפנות בוקר כדי לצפות בנאום של טראמפ, והיה ברור שהוא אפילו לא חשב שהוא עומד לנצח. השנה אנחנו לא יכולים לקחת שום דבר כמובן מאליו. אנחנו צריכים להמשיך להילחם כאילו אנחנו כמה נקודות למטה בסקרים".

שומרי שבת דונאלד טראמפ בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 איראן קמפיין בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד