י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
צניחה דרמטית

בלבול קורונה; הסקר מפתיע: רק 17% מבינים את ההנחיות

תוצאות מפתיעות: בסקר שערך פיקוד העורף בכדי ללמוד על הלך הרוח ברחוב הישראלי במטרה למקד את הפעילות והמלחמה בנגיף, נשאלו המשתתפים על האימון ברשויות, הבנת ההנחיות, והדאגה שמטרידה אותם • הנתונים שהתקבלו מלמדים כי רק מיעוט מהאזרחים מבינים את ההנחיות והאימון הכללי ברשויות צונח

בלבול קורונה; הסקר מפתיע: רק 17% מבינים את ההנחיות
קונים עם מסכות בשוק רמלה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

סקר פיקוד העורף חושף משבר אמון חמור - 19% בלבד מהציבור מאמינים ברשויות. "שפל שלא היו כדוגמתו". הגבלות - ואי אמון. צניחה דרמטית בהבנת ההגבלות לעומת הנתון (65%) בחודשים מאי-יוני.

מאמינים ברשויות המדינה: מתוך הסקר שנערך עולה במפתיע כי 19%. מבינים את הנחיות הקורונה: 17%. מאמינים שיוכלו להתמודד לאורך זמן עם משבר הקורונה: 36%. מודאגים ממצבם הכלכלי: 31%. מוטרדים מתפקוד הממשלה ומטיפולה במשבר 22%. מוטרדים ממצבם הבריאותי: 16%.

סקר שערך פיקוד העורף מלמד על בעיית אמון משמעותית של הציבור כלפי הרשויות בעקבות משבר הקורונה. הסקר, שנערך בסוף חודש יולי, בחן את תמונת המצב העכשווית בראייתם של האזרחים. זאת, בהשוואה לסקרים דומים שנערכו בחודשים מאי-יוני השנה. הסקר הנוכחי מלמד על ירידה דרמטית בכל המדדים שנבדקו, דבר המשקף דאגה עמוקה בציבור - הרבה מעבר למה שהיה ידוע עד כה.

הנתון המשמעותי ביותר בסקר נוגע לאמון הציבור ברשויות המדינה. רק 19% מהנשאלים בסקר ענו כי יש להם אמון ברשויות המדינה, זאת בהשוואה ל־52% שהביעו אמון בסקר הקודם שנערך במאי-יוני. נתון מדהים נוסף שעולה מהסקר הוא שרק 17% מהאזרחים מבינים את ההנחיות השונות הנוגעות לקורונה, בהשוואה ל־65% שהבינו את ההנחיות בסקר הקודם שנערך במאי-יוני. גם מצב הרוח הכללי של הציבור נמצא בירידה, מ־60% ל־38%. בהמשך לכך, השיבו 36% בלבד מהנשאלים בסקר כי הם מאמינים שיוכלו להתמודד לאורך זמן עם משבר הקורונה והשלכותיו.

הסקר גם בדק מהם הנושאים העיקריים שמטרידים כעת את אזרחי המדינה. רובם - 31% השיבו שדאגתם העיקרית נתונה למצבם הכלכלי, 22% מוטרדים בעיקר מתפקוד הממשלה ומאופן טיפולה במשבר, 16% ממצבם הבריאותי ורק ־9% מחוסר הוודאות שכרוך במצב הנוכחי. שאר המשיבים לא ידעו להצביע על דאגה עיקרית מובהקת.

הסקר כלל מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל (700 משיבים). פיקוד העורף ערך אותו כחלק ממחקרי האוכלוסייה שהוא מקיים באופן שוטף, ובמטרה למקד את פעילותו במסגרת משבר הקורונה. נתוני הסקר הועברו לצמרת צה"ל ולראשי משרדי הבריאות והביטחון, וככל הידוע הוצגו גם לשרי קבינט הקורונה.

הכתבה המלאה של יואב לימור, תפורסם מחר (שישי) במוסף "ישראל השבוע" של "ישראל היום"

קורונה סקר פיקוד העורף הנחיות מצב כלכלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד