י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מה שיכולה פצצה אחת לעשות

האדמו"ר מצאנז בפתיחת הזמן: "מה שקרה בלבנון הוא רמז לישראל"

זמן אלול בישיבות צאנז נפתח מוקדם מהרגיל ובמהלך הדברים התייחס האדמו"ר לפיצוץ שהרעיד את לבנון • בדברים שנשא האדמו"ר הוא אמר: "צריכים להודות כל רגע ולשמוח שכל בחור הגיע לישיבה ללמוד והוא לא נמצא במלונית אלא נמצא באוהלה של תורה, שזה הכי חשוב" • צפו 

האדמו"ר מצאנז בפתיחת הזמן: "מה שקרה בלבנון הוא רמז לישראל"
הרבי מצאנז במשאו אמש צילום: א.פ

האדמו"ר מצאנז נשא אתמול (רביעי) דברי חיזוק לרגל פתיחת זמן אלול ברשת הישיבות הגדולות של צאנז. בחסידות פתחו את הזמן מוקדם מהרגיל, כשבכל שנה זמן אלול היה נפתח בין התאריכים כ' אב לכ"ה. 

בתחילת המעמד הכריז בנו ראש הישיבה הגאון רבי יוסף משה דב הלברשטאם כי חובה לעטות מסכה בכל הסדרים בהתאם להוראות.

בתחילת דבריו פתח האדמו"ר בשבח הבחורים אשר גם בימים הקשים שלא היו סדרי הישיבה כסדרם, ישבו והגו בתורה הקדושה, ונתקיים בהם "ולא נתן למוט רגלינו".

"צריכים להודות כל רגע ולשמחו שכל בחור הגיע לישיבה ללמוד והוא לא נמצא במלונית הוא נמצא באוהלה של תורה, שזה הכי חשוב". 

"השמחה הגדולה שביום ט"ו באב פסקו מלכרות עצים, והיה לישראל עוד זמן לעסוק בתורה, שזהו עיקר השמחה, כמו שנאמר פקודי ה' ישרים משמחי לב"". 

הרבי ביקש לשמור על הוראות הבריאות ואמר "צריך להזהר מאוד בכל סדרי הישיבה, ולא להתקרר חלילה בעצת היצר הרע. להימנע מחילול ה' ח"ו להיזהר בכל ההוראות שמזהירים".

כאן התייחס האדמו"ר לפיצוץ ששיתק את ביירות: "אין דבר שקורה בעולם לצורך כלום, אלא הכל הוא בעבור ישראל, ואף מה שאירע עתה בלבנון הוא רמז לישראל שיראו מה שיכולה פצצה אחת לעשות, ומה שלא קורה כאן בארץ הקודש על אף השונאים והאויבים החפצים ועומדים עלינו לכלותינו היל"ת". 

צפו בתיעוד וידאו 

חסידות צאנז פתיחת הזמן ביירות לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד