כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לייבל'ה בבין הזמנים

הכל על בעלזא, ומדוע כעס השר דרעי על הצלם?

לייבל'ה מלא זעם על אותם עיתונאים חרדים פרוגרסיביים שהשמיצו תחת כל עץ רענן את חסידות בעלזא, תוך ביזוי האדמו"ר שליט"א • ובמהדורה: לייבל'ה מסכם שבוע ראשון של בין הזמנים. מספסופה ועד בית חלקיה; מי הוא מפיק המהדורה החרדית שעובר לרדיו לא דתי? מה כתב דובר חסידות בעלזא, והיכן מבזבז לייבל'ה את הכסף בבין הזמנים? וגם: הכתב הדתי שהסתובב בשוק עם סנדלים ללא גרביים • כנסו כנסו

הכל על בעלזא, ומדוע כעס השר דרעי על הצלם?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה לראשונה בחייו לא הגיע לחתונת בעלזא אחרי שהשתתף בכל חמש החתונות האחרונות שנערכו בחסידות, ואף בשמחות בר המצווה השונות. הפעם לייבל'ה שמע שהחתונה היא בקפסולות מבחוץ וסעודה מצומצמת ב'גרוייסע שטיב' ולייבל'ה העדיף להישאר בבית.

במשך יממה שלמה עקב לייבל'ה אחרי כל ה'מויסרים' האובססיביים והפרוגרסיביים בטוויטר שחיים בבועה ודיווחו על חתונת בעלזא בצורה בזויה, תוך התנגחות נטולת כבוד מינימלי כלפי המנהיג, כ"ק האדמו"ר מבעלזא.

אבל זה לא הנושא, לייבל'ה לא נרדם כל הלילה וצפה בשידור ב'מראות קודש' ולא הצליח להבין מדוע תוקפים רק את בעלזא, מה עם צד הכלה - חצרות מעליץ ודעעש? באמת לא יפה. 

בהמשך עוד נחזור לבעלזא, אך תחילה לייבל'ה יצא לבדוק היכן שוהים הנופשים בחופש. לייבל'ה שראה את הראיון המוצלח ביותר של יו"ר ש"ס השר דרעי לדני קושמרו, ראה שדרעי מתראיין היישר מבית הנופש בספסופה. תוך כדי הראיון שמע לייבל'ה שהשר (או בתוארו הבלתי רשמי ראש הממשלה החליפי חליפי) מספר שהיה בסופר ושמע מהאזרחים שהם רוצים ממשלה.

לייבל'ה ידע במאת האחוזים שדרעי היה בסופר, כי רק שעה קודם קיבל לייבל'ה תיעוד לוהט של דרעי בסניף בר כל (לא בצ'יפר כל) וביציאה עזר לאשת חבר, הרבנית יפה שתחי', להעמיס, וגם קצת כעס לשון המעטה על הצלם שתיעד במכשיר כשר כמובן.

ומי שעוד נצפה נופש בצפון, הוא היועץ החרדי אבי אבוחצירא, שמקפיד מידי שנה לצאת עם המשפוחה. לייבל'ה שיצא לעמוקה לקרוע שערי שמים ראה את אבי בצפת והבין מדוע הבוס הרוסי משתטה בכנסת.

ומי שנצפו במושב הדרומי בית חלקיה, הם החזנים הבני דודים ישראל אדלר ואיצ'ה מאיר הלפגוט, שניהם שוהים בנופש במושב בית חלקיה עם משפחותיהם, סמוך ונראה לדירת הנופש של האדמו"ר מגור ביישוב.

ומי שנשאר לנפוש בירושלים, הוא החכ"ל ר' מנחם לייזר מוזס, שנצפה השבוע מתברך מהרבי מויז'ניץ שהגיע לירושלים לחתונת בעלזא, ועל הדרך חנך את סמינר ויז'ניץ.

והיועץ האסטרטגי גואל ועקנין, בחר לסייע לכלכלה הישראלית והלך לנפוש בצפון ביחד עם משפחה וחברים. בין יין טוב לסיגר משובח הוא מצא זמן למטקות עם אחד מיורשי העצר לשבט ועקנין. 

ובזמן חתונת בעלזא הגדולה, בעוד אלפי החסידים מקופסלים ושומרים על ההנחיות, מצא לייבל'ה את הכתב לענייני חסידויות בגל הראשון והשני של הקורונה והקולגה של אהרן רבינוביץ מהארץ - יאיר שרקי, מסתובב ושומר על ההנחיות בשוק, תוך שהוא לבוש עם סנדלים ונטול גרביים כיאה לקיץ.

אפרופו בעלזא, לייבל'ה ראה סיכום של החתונה בסטטוס של דובר החסידות ר' שיעלה וינברגר, שלא נח שבועות לאחר שהיה בצוות הפרוייקטורים של החתונה. וינברגר ציטט את הגמרא בשבת שאותה נסיים בשבוע הבא "הנעלבים ואינם עולבים שומעים חרפתם ואינם משיבים עושים מאהבה ושמחים ביסורים עליהם הכתוב אומר ואוהביו כצאת השמש בגבורתו". 

קודם לחתונה, לייבל'ה פגש את נכדי האדמו"ר מבעלזא מתחדשים לקראת החתונה הגדולה בקולקציה מכובדת בטרקלין ההלבשה G&G בירושלים. 

כל החתונה בבעלזא תפסה את לייבל'ה בנחיתה לא טובה בבין הזמנים. הינדל'ה שמרה את כל החסכונות של הסגר לימי בין הזמנים וגיהצה ללייבל'ה את כל מסגרות כרטיס האשראי עד שלא נשאר זכר.

לייבל'ה שבלית ברירה נרתם למשימה, יצא לקניון בפתח תקווה שם פתח עמדה בקומת המסעדות והחל לעבוד. תוך כדי שהוא מאזין למהדורת בין הסדרים (בין הסדרים המקורי של קו הסקופים לא בין הסדרים החדשה של שלמה רוזנשטיין) פגש לייבל'ה את השדרן הבכיר נתן משי שהגיע לכמה סידורים. משי ראיין את הממשיך של לייבל'ה על חבורת תרי"ג והשאר היסטוריה.

קצת קודם לכן בעיר ביתר (אחרי שלייבל'ה קיבל את ערכת 'ביתר לנד' העשירה) ראה לייבל'ה את יענקי ברנשטיין מלשכת ראש העיר קופץ מהחמ"ל של ביתר כדי ללוות את האדמו"ר מפינסק קרלין שהגיע לסיום הזמן בישיבת פינסק קרלין בעיר שזכתה ללמוד כל זמן הקיץ עם כל השמירה. 

אבל גולת הכותרת של השבוע היה ביקור של לייבל'ה בעיר הדרומית שדרות, לא בכל יום מגיעים עיתונאים חרדים לבדוק את הקאסמים מקרוב, הפעם היו אלו ישראל כהן ואיציק אוחנה (נהג השודים של המגזר, עם כל השכלולים). מתברר שבמרחק 50 דקות מעיר התורה והחסידות בני ברק אפשר לגעת בשדרות ולראות עיר שיש בה הכל. החל מרכיבת אופניים ועד מוזיאונים ובריכות שחיה.

לייבל'ה ראה שמי שליווה את הסיור היה העיתונאי מנדי ריזל, שידיו רב לו בכל מה שקשור בשדרות וגלילותיה. 

במהלך הפגישה עם ראש העיר האהוב אלון דוידי, ראה לייבל'ה שלישראל כהן כבר אין כוח לעטות מסכה עקב החום הכבד והוא הסתפק במרפק. לאחר כמה שעות מאז עזבו העיתונאים את העיר, התרחש נס של ממש כאשר התקפת טילים הגיעה לאחר תקופת רגיעה, כנראה שהפרסום בטוויטר עובד, ועוד יותר - יציאת צדיק מן העיר עושה רושם. 

ושעות לפני ששר הביטחון לשעבר ח"כ נפתלי בנט נכנס לבידוד, הוא נפגש, איך לא, עם מומחי הקורונה. בפגישה בלשכתו נראה יו"ר 'למענכם' הרב יוסף ערבליך יחד עם רב הארגון הגר"צ לאו והעסקן אליהו ארנד, השר לשעבר רצה לשמוע על המלחמה בנגיף במגזר החרדי. 

לייבל'ה יודע כמידי שבוע לא לאכזב את הישראלים שמחפשים מדינה ירוקה כמובן שחוזרים - זה 14 יום בידוד. אז בצל סופת ההוריקן שפקדה את ארה"ב, יחד עם הפסקות החשמל, לייבל'ה ראה מי הם הישראלים שדרכו בברוקלין.

לייבל'ה ראה את מעצמת החסד של דורנו, הרב דב ויזל מיד אליעזר, סועד את ליבו במסעדת 'גוטליבס' המפורסמת בשכונת ויליאמסבורג. לייבל'ה יודע שאת תוצאות הטשולנט שם מרגישים עד ליום שלישי.

בחתונה של נכד הנגיד ר' וואלף זיכרמן, ראה לייבל'ה את מנכ"ל רפואה וחיים הרב ברוך הימל, שהגיע לגיחה קצרה לרגל החתונה מתברך מהרבי ממונקנטש, שהתרגש לשמוע על הפעילות הברוכה של הימל.

ומי שהגיע לעשות קניות, הוא ההויז בחור של הרבי מרחמסטריווקא, בנימין בראון, שמתחתן בחודש הקרוב. בנימין הגיע לשכונת בורו פארק לערוך קניות לחתונה. לייבל'ה בטוח שעד החתונה - כבר יוכל לערוך את החתונה באולם רגיל.

ומכאן לשורת שינויים בענף, באחד מתחנות הרדיו המפורסמות במגזר קיבלו בהלם את הבשורה שאחד מעורכי התוכניות היודעים לציבור מזה שנים, עוזב את התחנה לטובת תחנה שאינה ידועה כחרדית. לייבל'ה מאחל בהצלחה ומודאג מי מעתה יעלה לכל הקבוצות את הכותרות מהראיונות.

לייבלה גם גילה בשבת כי עיתון 'הדרך' התחדש בטור השקפה חדש פרי עטו של סופר התנועה שמעון ליברטי, שלבו במזרח וקולמוסו בכל מקום. לייבלה אמנם לא נולד במזרח, אבל ליבו תמיד בצד של אבישי בן חיים.

מינוי חדש בענף יחסי הציבור, פנחס פלינקר מהצעירים המבטיחים בחסידות גור, בנו של משב"ק הפני מנחם לשעבר ועוד ועוד שיודע להוציא ציוצים מהצייצנים וגם לערבב, מונה למנהל מחלקת במשרד יחסי הציבור של יוסי רוזנבוים. ומי שלא יודע איך פינצ'ע שלנו נראה הנה תמונה שלו עם ח"כ קרעי. 

אפרופו חסידי גור, לייבל'ה 'מאוהב' במבקר של המודיע אירנשטיין שאינו מחבב את המילה "חיבוק" והראייה: השבוע צונזרה המילה בעיתון לאחר שראש הממשלה ציטט קטע מטורו של העיתונאי קלמן ליבסקינד. 

השבוע גם חגגו הצעירים תלמידי ישיבת 'אשרי תמימי דרך' יום הולדת בהפתעה לראש הישיבה מנכ"ל רשת התקשורת 'הקו החרדי' איציק דוידוביץ, השמחה נערכה במסעדת צלילי האש ליד משרדי יתד נאמן, בין המשתתפים עסקן דגל יענקי בן שלמה וצלם הנופים המפורסם מיקי שפיצר שהגיע מביתר.

ומי שהולך להתחתן בעוד שבוע בדיוק, הוא הקלידן התותח ברוך הומינר. עקב המצב הקשה לייבל'ה ראה שמורו ורבו הרבי מקרעטשניף כבר חבש לו את השטריימל השבוע.

מ"מ ראש העיר ירושלים צביקה כהן שחזר השבוע לעבודה סדירה ב'כיכר ספרא', הפשיל שרוולים והחל לרדת לשטח. הוא הגיע לסיור בפרויקט שיזם בישיבות השכונות 'לבקר בהיכלו', בהם לומדים בכל רחבי העיר מאות תלמידים, על זה נאמר 'הצלת הדור כפשוטו'. 

שליח לייבלה לכיכר ספרא, הצליח לתעד את סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך חרדי אברהם בצלאל שבחודשים האחרונים לא נרדם בלילות, ועובד כהרגלו בשעות לא שעות בכדי שפתיחת שנה"ל תשפ"א תעבור חלק. נצפה בשיחה מעמיקה עם איתמר כהן הבלש מהמשטרה, אותו שוטר שהוכה בהפגנות בלפור וניצל ע"י איש התקשורת ו'פלורליסט' - הכוכב העולה יאיר לוי.

לייבל'ה ניסה לשמוע את השיחה בין השניים, אך חוץ מלשכנע את השניים להצטלם לא הצליח לשמוע כלום מהשיחה בניהם. לייבל'ה מקווה, שאברהם בצלאל הנטול אינטרסים בהקשר להפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, מסייע לבלש המשטרתי באופן אישי ולא בהקשר לאלימות שחווה מהמפגינים השמאלנים האלימים. 

ולפינת המזל טובים השבועית:

ברכת מזל טוב למוטי בבצ'יק, יועצו הבכיר של שר השיכון יעקב ליצמן, לרגל שמחת הולדת הבן בשיא הגל השני של הקורונה.

בצל הקורונה - שמחת בעולם הרפואה: מזל טוב ליו"ר 'למענכם' הרב יוסף ערבליך, לאירוסי בנו הבה"ח חיים ישראל, מבחירי ישיבת בית מדרש עליון, עם הכלה שירה דורלכר, בת הגאון רבי ראובן דורלכר, מרבני דגל התורה בגבעת זאב החדשה

שמחה גדולה בעולם הפרסום: איש הפרום ויחסי הציבור נחום בנדיקט שהתאלמן ל"ע מרעייתו ע"ה, התארס בזיווג שני עם חני צייטלין. השמחה נחגגה כפי ההנחיות בחצר הבית בבית חלקיה. 

ומי שחגג השבוע את שמחת נישואי בנו בלונדון, היה הסופר דוד דמן. העלייה לתורה נערכה באנטוורפן, אך עקב איסור השלטונות על אכילה בבתי כנסת ובמקומות ציבוריים הגורמים להדבקה, עברו כולם לאחל מזל טוב למשפחת דמן וקיבלו שקית אריזה עם מטעמים לביתם - כולל הערינג. 

‏ברכת מזל טוב לרמ"ט סגן השר פרוש, יהושע טננהויז, לרגל שמחת אירוסי בנו, הבחור אליהו עם הכלה בת צבי הרשל וייסברגר מבני ברק וזאת לאחר שחגג בר מצווה לבנו. כמו שנאמר שמחות בצרורות.

ברכת מזל טוב למשה כהן מעוזריו המסורים של יו"ר סיעת ש"ס בכנסת מיכאל מלכיאלי, שעקב כל ההגבלות חגג את שמחת השבע ברכות בעשרות מוקדים. 

ברכת מזל טוב ליעקב קדושים, עוזר המשנה לראש עיריית ירושלים חיים כהן, לרגל הולדת הבת.

ברכת מזל טוב לבעל מנגן חיים ברלב, חתן נחמן גלנט מצפת, להולדת הבן בשעה טובה.

ברכת מזל טוב מיוחדת לתמים ישראל חיים דץ, לרגל נישואיו ביום שני הקרוב עם הכלה הבתולה המהוללה רותי סוקולובסקי ממודיעין עילית. החתונה הוקדמה לפני חודש הרחמים והסליחות וזה אחרי סיבוב של החתן בתשעה באב במעוזם של אדמו"רי בית לעלוב. 

ולסיום, ברכת מזל טוב לידידנו האהוב ר' משה צייגר, מחשובי חסידי שטפנטש, לרגל אירוסי בנו העילוי אשר, עם בת שלמה זלמן שפונד מחסידי סאדיגורה באשדוד. 

לייבל'ה רכילות חרדית חתונת בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד