י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שיתוף פעולה נדיר

משלחת מ'שיבא' תצא לקפריסין במטרה לטפל בפצועי האסון בביירות

ערבות הדדית: משלחת מ'שיבא' שתכלול רופאים מומחים בראומטולוגיה ובדרמטולוגיה ותביא עימה מישראל ציוד רפואי רב, נערכת ליציאה לקפריסין, במטרה לסייע לביירות המוכה "לישראל ניסיון רב בתחום" • לצד ההצעה, ביקורת על מנכ"ל שיבא שרק לאחרונה טען שלבית החולים אין משאבים לטפל בחולים: עניי עירך קודמין

משלחת מ'שיבא' תצא לקפריסין במטרה לטפל בפצועי האסון בביירות
בית החולים שיבא צילום: אתר שיבא

ההצעה הישראלית נותרה עדיין ללא מענה אך בישראל כבר נערכים לסייע: למרות שהצעתה של ישראל, שהועברה בידי שר הביטחון גנץ ושר החוץ אשכנזי, להושטת סיוע לשכנה מצפון, לבנון, המתמודדת עם משבר חריף ביותר בעקבות אסון הפיצוץ בנמל – לא זכתה למענה, בישראל כבר נערכים לסייע.

היום דווח כי משלחת מהמרכז הרפואי שיבא נערכת לצאת לקפריסין כדי לסייע לפצועים הלבנונים שאמורים להגיע למדינה לקבלת טיפול רפואי, לאחר שבתי החולים בלבנון קורסים תחת העומס.

בדיווח של אדיר ינקו ב"ידיעות אחרונות" נמסר כי משלחת הרופאים עשויה לטוס לקפריסין בימים הקרובים. היא תכלול בעיקר רופאים מומחים בראומטולוגיה ובדרמטולוגיה ותביא עימה מישראל ציוד רפואי רב.

ההצעה לגיבוש המשלחת עלתה לאחר שנודע כי חלק מהפצועים אמורים להגיע ללבנון, וזאת לאחר שבלבנון מודעים לכך שהמדינה אינה מסוגלת לתת מענה לנפגעים הרבים. מיד כאשר הפצועים יגיעו לקפריסין, שלה יחסים הדוקים עם ישראל בכל התחומים, יחלו הרופאים הישראלים לקחת חלק במאמצי ההצלה והסיוע.

מיד עם היוודע ממדי האסון בביירות, הודיע "שיבא" למשרד הבריאות וכן למשרד הביטחון כי המרכז לסיוע הומניטרי ורפואת אסונות שבמרכז הרפואי בתל השומר מציע סיוע רפואי ככל שיידרש לפצועי האסון. פרופ' יצחק קרייס, מנהל "שיבא", אמר: "למרכז ניסיון רב בהובלת משלחות הומניטריות ברחבי העולם וטיפול באזורי אסון. זוהי חובתנו לעזור לכל מי שזקוק, בוודאי גם לשכנינו. אנו ערוכים ומוכנים לכל משימה שתוטל עלינו".

עם זאת, לצד הקריאה של מנכ"ל בית החלים 'שיבא', חובה לציין כי היו שכבר דאגו הבוקר להשמיע ביקורת נוקבת על ההצעה הנדיבה של 'שיבא'. "רק לפני תקופה קצרה" אמר גורם בכיר בתחום הבריאות, "טען מנכ"ל בית החולים 'שיבא' כי אין לבית החולים משאבים שיאפשרו לו לטפל בחולים. כיצד הוא מוכן היום להוציא רופאים לקפריסין במטרה לטפל בנפגעים הלבנונים? האם קרייס לא שמע על המושג 'עניי עירך קודמין'?"

כפי שדיווחנו מיד לאחר האסון, נערכו גם בבית החולים "זיו" בצפת להפעלת בית החולים שעד לא מכבר טיפל בפצועים הסורים, כך שניתן יהיה לטפל כעת גם בנפגעים שיגיעו, אם יגיעו, מלבנון. גם בבית החולים הגליל בנהריה ובבית החולים האנגלי בנצרת פרסמו קריאות בשפה הערבית לממשלת לבנון, שבה הם קוראים לה לשלוח את הפצועים לבתי החולים בישראל לשם קבלת טיפול שיציל את חייהם.

שיבא תל השומר ביירות פרופ' יצחק קרייס הומינטרית אסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד