י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ראש בראש

חברה נוספת הודיעה על התקדמות בייצור חיסון נגד הקורונה

חברת Novavax האמריקאית הודיעה כי בשני ניסויים שערכה בתרכיב החיסון שלה לנגיף הקורונה הושגו תוצאות מעודדות • בכך היא מצטרפת לחברת מודרנה שפרסמה אף היא כי השיגה תוצאות חיוביות

חברה נוספת הודיעה על התקדמות בייצור חיסון נגד הקורונה
חיסון צילום: pixabay

מודרנה לא לבד בקו הראשון: לאחר שהחברה האמריקאית מודרנה דיווחה על התקדמות בייצור החיסון, ורק אתמול הודיעה כי שלב נוסף שתהליך – בדיקה על עכברי מעבדה – הסתיים אף הוא בהצלחה כאשר העכברים שחוסנו לא חלו בקורונה, הודיעה אתמול חב' Novavax האמריקאית על התקדמות שרשמה אף היא בהליך ייצור החיסון.

לפי הודעת החברה, הממוקמת במדינת מרילנד שבארה"ב, שני ניסויים שערכה בתרכיב החיסון שלה לנגיף הקורונה הסתיימו עם תוצאות "מעודדות". לדבריה, היא עשויה להציע בתחילת 2021 לפחות 100 מיליון מנות חיסון לציבור הרחב. המטרה היא ש-50 מיליון בני אדם יחוסנו כך – כל אחד בשתי מנות, כך דיווח "ניו יורק טיימס".

ממשל ארה"ב העמיד לרשותה של החברה מענק מחקר בסך 1.6 מיליארד דולר במסגרת פרויקט בשם Operation Warp Speed לפיתוח מהיר של חיסון לקורונה. לפי הודעת החברה, בניסוי אחד השתתפו 56 מתנדבים. הם חוסנו בתרכיב המבוסס על חלבון הנגיף שפותח בחברה והביא לכך שבגופם של המתחסנים התפתחו רמות גבוהות של נוגדנים לנגיף ללא תופעות לוואי מסוכנות. בניסוי אחר באותו תרכיב, הוא הגן על קופים מפני הזיהום הנגיפי.

יש לציין כי בימים אלה מתקיימים יותר מ-20 ניסויים בשלבי מחקר קליניים ועוד 130 בשלבים קדם-קליניים שבהם נבחנים החיסונים השונים נגד נגיף הקורונה. חברות נוספות בעולם, ביניהם הטכניון בישראל, חברות במאמץ הגדול, כשהשאלה הגדולה היא מי יגיע ראשון לקו הסיום ואכן יצליח לספק את החיסון שיציל את העולם מהנגיף המכה בו.

 

חברת מודרנה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד