כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מציג תמונה עגומה

פרופ' גמזו: "ישראל במקום הראשון בעולם מבחינת תחלואה" • צפו

במסיבת עיתונאים שקיים היום הכריז ממונה הקורונה הפרופ' גמזו על ביטול המגבלות על המסחר בסופי שבוע אך הכריז: "ישראל נמצאת כרגע בתחלואה הגבוהה בעולם לפי נפש, וזה אומר שלאורך זמן אי אפשר להמשיך ככה. המערכת עדיין עומדת בעומס, אבל לא נוכל להמשיך כך"

פרופ' גמזו: "ישראל במקום הראשון בעולם מבחינת תחלואה" • צפו
פרופ' רוני גמזו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מקום גרוע: ממונה הקורונה הפרופ' רוני גמזו כינס היום מסיבת עיתונאים בה הכריז כי "חייבים להוריד את התחלואה". לדבריו, "ישראל נמצאת כרגע בתחלואת קורונה גבוהה, מהגבוהים בעולם לפי נפש, וזה אומר שלאורך זמן אי אפשר להמשיך ככה".

גמזו, שהודיע על ביטול המגבלות על המסחר בסופי שבוע, הזהיר כי למרות שאיום הסגר ירד לעת עתה, אך הוא עדיין 'על השולחן'. הוא הבהיר כי "המצב שבו יש תחלואה של 1,600 חולים ביום יוצרת כל הזמן עומס על מערכת הבריאות. המערכת עדיין עומדת בעומס, אבל אנחנו חייבים בנקודת הזמן הזאת להמשיך במגמת הורדת התחלואה".

גמזו הוסיף כי "המטרה של ממשלת ישראל היא להוריד את התחלואה לרמה של מאות חולים לקראת בספטמבר. זו משימה קשה מאוד, אבל זאת המטרה. זה חשוב לא רק למצב הבריאותי, אלא גם לצד הכלכלי. אתה לא יכול להיות בדרך הזאת לאורך זמן. ישראל מדשדשת, והדשדוש הזה פוגע וגורם לקושי עבור העסקים שרוצים להרים את הראש ולחזור למצב הקודם".

לגבי הסגר, ממונה הקורונה הדגיש שלמרות שיישומו נדחה כרגע, אך אם לא תהיה ברירה יעשה שימוש גם באמצעי זה, על אף שהוא עצמו סבור שמדובר ב'פגיעה אנושה בכלכלה'. "ברור שכולם מבינים את המשמעות של הסגר, והדחיפה לחפש כלים להפחתת התחלואה כמעט בכל מחיר הייתה על הכתפיים שלי. לאחר התייעצות עם כל המומחים בישראל, הכיוון הוא שכרגע נחכה עם הצעדים הדרסטיים מתוך ההערכה של המצב הכלכלי".

הוא ציין שעמדתו התקבלה 'פה אחד' בקבינט הקורונה, וזאת משום ש"כולם הבינו שאנחנו רוצים לקבל עוד הזדמנות אחת להפחית את ההר עוד יותר, כדי שמקדם ההדבקה יהיה פחות מ-1 לאורך זמן ושמור עליו. אנחנו במגמת תחלואה יורדת, והאמינו לי שזה ממשיך לרדת".

גמזו התייחס גם להפרות שנרשמו בימים האחרונים ואמר כי "אנחנו רואים שמחות לצד הפרה של הכללים וזה לא יכול להימשך. מה שראינו אתמול זאת פוטנציאל להדבקה המונית. זה מטריף אותי, מכעיס אותי. אנחנו צריכים להיות יותר נוקשים, לא אחרי האירוע - לפני האירוע. אני פונה לציבור החרדי ואומר: דבר שכזה - זה בוודאות הדבקה, ואם יש קשישים זה בוודאות חולים קשים".

דווקא את הסרת המגבלות בסופי שבוע הצדיק גמזו לאחר שאמר כי סגירת העסקים בסוף השבוע היא "בדיחה". נזכיר כי בניגוד לעמדתו של הפרופ' גמזו שסבור כי הסגר אינו אמצעי יעיל וכי יש לנקוט רק במדינות של סגרים נקודתיים בערים 'אדומות', במל"ל חולקים ושם סבורים שיש צורך בסגר מלא שיוטל על כל ישראל, לאחר שרק צעד דרמטי כזה הוכח כאפקטיבי.

רוני גמזו משרד הבריאות סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד