י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"גדל את הילד לעמו ולאמו"

בטקס מרגש ב"מניין חצרות" בלוד: ברית לבן ניצולת יד לאחים

צעירה יהודייה ניצלה את מאסרו של בעלה בחו"ל כדי לפנות ליד לאחים ולבקש עזרה בניתוק הקשר • עם לידת בנם הבכור היא ביקשה שהארגון יערוך לו ברית מילה • ביד לאחים מיהרו למצוא "מניין חצרות" בפארק מוצל כדי לערוך את הברית כדת וכדין בהשתתפות מניין מתפללים • לאחר מכן ערכו אנשי הארגון 'הטפת ברית' לבנה של יהודייה אחרת המתגוררת בעיר, תוך שהם נותנים לו שם יהודי במקום שמו של 'אותו האיש' שניתן לו

בטקס מרגש ב"מניין חצרות" בלוד: ברית לבן ניצולת יד לאחים
בטקס המרגש צילום: יד לאחים

עשרות המתפללים הקבועים במניין הנערך מידי בוקר בפארק שבלב שכונת 'שער העיר' - שכונת חב"ד החדשה בלוד, הצמודה לשיכון הישן, זכו להשתתף בברית מילה מיוחדת.

תחילתו של הסיפור לפני כחודשיים כאשר צעירה יהודייה מהעיר שהייתה בקשר עם צעיר מוסלמי, ניצלה את העובדה שהוא נעצר ונכלא בחו"ל בגלל עבירה שביצע במדינה בה ביקר, ופנתה ליד לאחים במטרה לקבל עזרה וליווי בניתוק הקשר שלו ובמאבק המשפטי הצפוי על עתיד הילד. לפני שמונה ימים היא ילדה את בנם הבכור וביקשה להכניסו בבריתו של אברהם אבינו ע"ה בעתו ובזמנו.

ביד לאחים ניסו לאתר בית כנסת שיהיה פתוח בשעות הבוקר המאוחרות כדי לארח בו את הברית ומניין מתפללים, אולם העלו חרס בידם. משכך חיפשו אנשי הארגון "מניין חצרות" הנערך במקום מוצל ומצאו אחד שכזה שנערך מידי יום בלבו של הפארק בשכונת המגורים החדשה 'שער העיר' בסמוך לכניסה המערבית ללוד. המתפללים הקבועים במניין נענו לאתגר בשמחה ואף עזרו לאנשי יד לאחים להשיג כסא של אליהו מבית הכנסת המרכזי של שכונת חב"ד הצמוד למקום.

עיני המשתתפים דמעו מהתרגשות בשעה שהאחראי על המניין, הר' מרדכי מיכאלשווילי שכובד בעמידה לברכות בירך ברגש "גדל את הילד הזה לעמו ולאמו". רבים מהמשתתפים ניגשו לאנשי יד לאחים ואמרו להם כי לראשונה הם זוכים לראות מקרוב פן נוסף בפעילות הברוכה לפדיון שבויים של יד לאחים.

הרב משה כהן מיד לאחים שארגן את הברית ביקש להודות בפני המתפללים למוהל הרב ישי דהן מ'ברית יוסף יצחק' שהתנדב למול את הרך הנולד בהתנדבות מלאה.

לאחר הברית נסעו פעילי יד לאחים יחד עם הרב דהן לביתה של יהודייה אחרת המתגוררת בלוד עם ארבעה ילדיה, כולם בנים לאב ערבי-נוצרי, כדי שהקטן שבהם יעבור 'הטפת ברית'. במסגרת המעמד הזה, הפעוט שנקרא על שם 'אותו האיש' ימ"ש... קיבל את השם משה, על שם משה רבינו.

יד לאחים ברית מילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד