י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רופאים לליצמן: אל תתערב!

הסערה נמשכת:נציגי הרופאים דורשים מליצמן במכתב חריף, בעקבות פרשת הילדה המאושפזת ב'שניידר', שלא להתערב בשיקולי הדרג המקצועי, ולחדול מלהטיל פחד על רופאי המחלקה ומתמחיה

רופאים. ליצמן מטיל עליהם מורא ופחד
רופאים. ליצמן מטיל עליהם מורא ופחד

כאילו שלא שמעתם מספיק בימים האחרונים על פועלו של השר ליצמן:

כאן הוא מסעיר את המדינה בתוכנית להפרדת בתי החולים הפסיכיאטריים, שם הוא נפגש עם ארגוני ההצלה. ובין לבין הוא מספיק להשחיל פגישה מסוקרת עם ראש הממשלה ובה הוא דוחק בו להקפיא את גזירת ההקפאה בערים החרדיות.

והנה שוב ליצמן בראש הכותרות.

והפעם עם פרסום מכתב שנשלח בשם 15,000 רופאים מרחבי הארץ, ושנחתם בידי יושבי הראש של האיגודים המקצועיים של עובדי הרפואה בארץ. במכתב, תוקפים הרופאים את התערבותו של ליצמן בפרשת הילדה שהוגדרה כמתה מוות מוחי, בבית החולים שניידר.

כזכור הורה ליצמן לרופאים להמשיך ולטפל בילדה טיפול מלא ולא לנתקה ממכשירי ההחייאה, ואף בא בעצמו מספר פעמים לבית החולים לוודא את קיום הוראתו.

הרופאים מכנים את התערבותו של ליצמן בפרשה, התערבות בוטה שלא במקומה, בשיקולי הדרגים המטפלים. בהמשך המכתב מטיחים הרופאים בסגן השר, כי הוא משתמש בתפקידו הרם בכדי להטיל פחד ומורא על הדרגים הכפופים לו. הם דורשים ממנו לחזור בו מהתערבותו ולהבהיר כי הוא מגבה את החלטות הצוות הרפואי במלואן.

בשלב זה, התינוקת בת עשרה החודשים, עודנה חיה ומונשמת ביחידה לטיפול נמרץ שבבית החולים שניידר ומטופלת בטיפול מלא הכולל את הזנתה.

ליצמן הגיב היום מעל בימת הכנסת לפרשה, ושב וטען כי אמה של הילדה הוחתמה שלא מידיעתה על טפסי ההסכמה למוות מוחי, וכי בסמכותו כסגן השר הממונה לבוא ולבקר ביקורי פתע בבתי החולים. את ביקוריו החוזרים ונשנים הסביר השר בכך, שכשיצא משם בפעם הראשונה, הוא לא היה שקט עם מה שראה.

התעקשותו של ליצמן, כי על הרופאים להמשיך ולטפל בתינוקת, נובעת מפסיקת ההלכה של גדולי הרבנים בדור האחרון, לפיה אדם שמת מוות מוחי איננו בגדר מת, פסיקה שעמדה במרכז סערה מתוקשרת, עם קביעת מועצת הרבנות הראשית לפני שלשה חודשים, כי מוות מוחי מקובל עליה כקריטריון לקביעת רגע המוות, מה שמוביל להתכנות הלכתית לתרומת אברים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד