ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
החופשה שהסתיימה באסון

טרגדיה קשה: האברך הצעיר הרב עקיבא קראוס ז"ל טבע בכינרת

האברך הצעיר הרב עקיבא קראוס ז"ל מירושלים, טבע במימי הכינרת בעיצומם של ימי בין הזמנים. 'בחדרי חרדים' עם תולדות חייו של האברך הצעיר שחייו נגדעו בשיא פריחתו התורנית בגיל 24. חבריו מתקשים לעכל את הבשורה הקשה והמרה | הלוויתו מתעכבת כי המשטרה דורשת CT

טרגדיה קשה: האברך הצעיר הרב עקיבא קראוס ז"ל טבע בכינרת
האברך עקיבא קראוס ז"ל על רקע האסון צילום: המשפחה/זק"א

השבוע הראשון של בין הזמנים הסתיים באסון קשה במימי הכינרת, האברך החשוב הרב עקיבא קראוס ז"ל משכונת רמות א' בירושלים, אב לילדה קטנה טבע למוות בחוף הנפרד בטבריה והוא בן 24 בלבד בפטירתו. 

בשבוע האחרון נסע האברך עם משפחתו לחופשה בצפון, היום לקראת סיום הוא נכנס לחוף הנפרד בטבריה, שם טבע ל"ע, הוא נמשה מהמים כשהוא ללא הכרה. צוותי ההצלה ביצעו בו פעולות החייאה, אך לאחר זמן מה נאלצו למגינת לב לקבוע את מותו.

המנוח ז"ל נולד במודיעין עילית בי"ב אדר תשנ"ו, לאביו הגאון רבי יעקב ישראל קראוס, שכיהן בעבר כראש ישיבת משכן עזרא ולאחר מכן עבר לכהן כר"מ בישיבה של הרב יעקובזון בקרית ספר, ולאמו מרת מרים שתחי' בתו של הגאון רבי דוד אברהם חיים שרייבר זצ"ל, ממייסדי קרית ספר. 

בילדותו למד בתלמוד תורה 'דרך אמת' במודיעין עילית, לאחר מכן עלה לישיבה קטנה 'דרך התורה' בראשות הגאון הרב גרוס, שאהבו כבנו ממש. לאחר מכן עלה לישיבה גדולה גרודנא באר יעקב, שם התעלה בלימודו בצורה מופלאה וקנה את חוק לימודיו מרבותיו ראשי הישיבה ובמיוחד לראש הישיבה הגאון רבי צבי דרבקין.

בהגיעו לפרקו, נישא בז' טבת תשע"ח לרעייתו שרה פרומא שתחי', בתו של הרב ישראל איסר הולס, ממשפחת הולס המפורסמת מפרדס האתרוגים. שנה לאחר החתונה נולדה בתו הגדולה בשעה טובה ומוצלחת.

חמיו, הרב הולס מביא מידי שנה לשר התורה הגר"ח קנייבסקי אתרוג מהודר לחג הסוכות, כשהגר"ח מתעקש לשלם כמו כל פעם, אלא שבשנת תשע"ח סירב הרב הולס ליטול כסף וביקש בתמורה שידוך לבתו והגר"ח בירך אותו שעוד השנה זה יקרה, ואכן במוצאי יום כיפור תשע"ח יצא השידוך לפועל עם החתן החשוב הרב עקיבא קראוס ז"ל.

חבריו מספרים ל'בחדרי חרדים' בדמעות ואינם מצליחים לעכל את הבשורה הקשה, הם מספרים על אברך מיוחד וצדיק, שהיה מבחירי הישיבה בעל מידות טובות שתמיד אהב לפרגן לשני, היה מתמיד גדול שהיה שקוע בתורה כל חייו. כך גם לאחר חתונתו המשיך ללמוד.   

הוא הותיר אחריו את הוריו שיחי', אחיו ואחיותיו, רעייתו, וילדה קטנה. 

על מסע הלוויה הערב בבית החיים בבית החיים פוניבז' בבני ברק, שם ייטמן נמשיך ונעדכן ב'בחדרי חרדים'.

לעת עתה מועד ההלוויה מתעכב עקב כך שהמשטרה דורשת לבצע בדיקת CT ובינתיים האב השכול פנה למפקד זק"א ירושלים בנצי אוירינג שיפעל לשחרורו המוקדם.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

עקיבא קראוס כינרת ביו הזמנים ישיבת גרודנא באר יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד