כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"אני כאן ומחובתי לעזור לכם"

צפו: נשיא צרפת הגיע לביירות ונתקל בהמון זועם

יממה וחצי לאחר אסון הפיצוץ בביירות, הגיע היום נשיא צרפת מקרון לזירת האסון המשתרעת על פני כמה קילומטרים של הרס וחורבן והבטיח לסייע ככל שיידרש. הוא הבטיח כי הסיוע יגיע לידיים הנכונות ולא למושחתות

צפו: נשיא צרפת הגיע לביירות ונתקל בהמון זועם
נשיא צרפת מבקר ביירות צילום: מתוך הטוויטר של הנשיא

המונים התאספו לקבל את פניו של נשיא צרפת עמנואל מקרון בביירות, במהלך סיור בשכונה ההרוסה מהפיצוץ האדיר ביום שלישי.

"מהפכה, מהפכה!" צעקו הנוכחים, הזעזוע מההרס בעיר הפך את המפגינים לזועמים מאד, לאחר שהתגלה כי גורמים בביירות התעלמו מאזהרות חוזרות ונשנות על מאגר של כימיקלים מסוכנים הקשורים לפיצוץ שהרג כ-150 בני אדם והביא לפציעתם של 5,000 בני אדם. והשאיר 300,000 איש ללא קורת גת.

מקרון אמר לעיתונאים ואנשים שהגיעו למקום, שהוא יציע "ברית פוליטית חדשה" למצב הפוליטי המעורב בלבנון במהלך ביקורו ברובע הנוצרי.

"העם רוצה את נפילת המשטר" צעקו המפגינים, וקראו לנפילתה של האליטה הפוליטית ארוכת השנים של לבנון. "מישל עון הוא טרוריסט, תעזור לנו", התחנן אדם אחד למקרון כשהוא מתייחס לנשיא לבנון. אישה אחת צעקה למקרון. "הם טרוריסטים", קריאות נגד ההנהגה הפוליטית בלבנון המשיכו כל הסיור.

רוב האנשים היו עם מסכת פנים כולל הנשיא הצרפתי שהסיר את כיסוי הפנים כדי לדבר עם התקשורת. אך לא היתה שום התרחקות חברתית.

מקרון אמר למפגינים לבנונים: "אני כאן ומחובתי לעזור לכם, לכל האוכלוסייה, נדאג להביא תרופות ואוכל. הסיוע הזה אני מבטיח, לא יגיע לידיים מושחתות. אדבר עם כל הכוחות הפוליטיים כדי לבקש הסכם חדש". הם [הכוחות הפוליטיים] אינם מסוגלים לשמור על ההסכם הקיים, אני אקח את האחריות עלי".

מספר מקרי המוות צפוי לעלות בזמן מאמצי חיפוש והצלה שעדיין מתמשכים. אנשים רבים עדיין נעדרים יומיים לאחר הפיצוץ, ו-300,000 נשארו בלי הבתים שלהם.

נשיא צרפת עמנואל מקרון אסון הפיצוץ בביירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד