ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"הנציגים ממלאים פיהם מים מפחד"

אין גבול: הוסרו הגבלות על עסקים ולא מבתי הכנסת; החרדים לא השתתפו

זעם וכאב ביהדות החרדית לנוכח אפליית בתי הכנסת בעידן הסרת ההגבלות על פתיחת עסקים בסופי שבוע וכן את גני שעשועים. שלושת השרים החרדים לא השתתפו בהצבעה | "מה חש יהודי שמקפיד על שלוש תפילות ביום, כשהוא רואה שהממשלה מאשרת פעילות של פוחזים ובטלנים"

אין גבול: הוסרו הגבלות על עסקים ולא מבתי הכנסת; החרדים לא השתתפו
בתי הכנסת במודיעין עילית צילום: איתמר קירשבוים

שרי הממשלה אישרו הערב (חמישי) במשאל טלפוני, הצעה לבטל את המגבלות על פתיחת עסקים בסופי שבוע ועל השהות בגני שעשועים בשטח הציבורי. מדובר בהחלטה שנקבעה לפני כחודש, אך לא יושמה בפועל, כאשר גם הגורמים המקצועיים טענו כי אין טעם במגבלות אם הם לא מיושמות ואין להן תועלת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השרים החרדים, יעקב ליצמן, יעקב אביטן והשר אריה דרעי, לא השתתפו בהצבעה. כאשר בשבוע שעבר הם מנעו את ההצבעה כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' וגרמו לביקורת על כך שמנעו את הסרת המגבלות.

הסיבה שהשרים החרדים התנגדו מאחר ואפליית בתי הכנסת נמשכת, בו בעת שלמסעדות ומלונות מאפשרים התקהלויות גדולות יותר ממה שמותר בבתי הכנסת, בהם מותר עד עשרה בפנים ועשרים בחוץ, מה שמונע מהמוני בית ישראל שלא להגיע כלל לבתי הכנסת כי אלו הן ההוראות. 

רבנים שפונים ללא הרף ל'בחדרי חרדים' בנושא, זאת לאחר שזעקנו על האפלייה הגדולה לאורך כל הדרך, אומרים לנו הערב כי "מדובר במציאות בלתי נתפסת, מדינה שבה יהודים מטילים הגבלות על בתי כנסת בעוד בתי בילויים ובטלה נפתחים ומתוקצבים במענקים מיוחדים, משקפת לא רק סדר עדיפויות מוטעה, אלא כוונות של התנכלות נפשעת לציבור החרדי, הדתי, שומרי המסורת ואוהבי התורה". 

אחד הרבנים ששוחח עם כתב 'בחדרי חרדים' תוהה בכאב: "מה יכול להרגיש בליבו יהודי שמקפיד על קלה כבחמורה שמתפלל שלוש תפילות ביום כשהוא רואה שהממשלה, אנשי משרד הבריאות והמל"ל מאשרים בשמחה פעילות של פוחזים ובטלנים בחוצות העיר ורק מקלים עליהם עוד ועוד, בעוד שכל בקשה ולו הקטנה ביותר מצד אדם ירא השם בלבבו נתקלת בגיחוך, ולא רק ראש הממשלה שותק, גם השרים וחברי הכנסת החרדים ממלאים פיהם מים בפחד ונרדמו". 

בתי כנסת הגבלות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד