ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"מסלול הדבקה מיותר"

אושר: ישיבות עם פנימייה יהפכו למלוניות קורונה

משרדי הממשלה אישרו יוזמה מהפכנית שהוביל ח"כ יעקב אשר בוועדת החוקה להפעלת מתחמי מלוניות נפרדים בתוך ישיבות עם פנימייה, במקרה ויימצאו בהן הדבקות קורונה | אשר: "אין שום היגיון בריאותי בשליחת בחורים למלוניות שונות ברחבי הארץ. המשפחות שלהן ברוכות ילדים בדרך כלל, זה מסלול הדבקה מיותר"

אושר: ישיבות עם פנימייה יהפכו למלוניות קורונה
היכל ישיבת אמרי אמת גור בבני ברק צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בדיון ממושך שהתקיים היום (חמישי) בוועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, על סעיף המלוניות והבידודים ב'חוק הקורונה הגדול', אישרו משרדי הממשלה יוזמה מהפכנית שיזם יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר להפעלת מתחמי מלוניות נפרדים בתוך ישיבות עם פנימייה, במקרה ויימצאו בהן הדבקות קורונה.

הנוהל יתאפשר בישיבות שיפעלו על פי המתווה שיגובש במשרד הבריאות בתיאום עם וועד הישיבות. ובכך תימנע הסכנה הרוחנית והפסק הרצף בלימוד העלולים להיגרם במקרה ויהיו הדבקות בתוך אחת מן הישיבות, ויימנע הצורך לפזר בחורים חולי קורונה במלוניות ברחבי הארץ ללא פיקוח הולם.

ח"כ אשר טען בדיון כי "אין שום היגיון בריאותי בשליחת בחורים חולי קורונה הביתה ומשם למלוניות שונות ברחבי הארץ. המשפחות שלהן ברוכות ילדים בדרך כלל, זה מסלול הדבקה מיותר וזה עוד לפני שדיברנו על ההפרעה ללימוד ולחינוך שהבחור רגיל אליו, צריך להיות פרקטי".

עוד בנושא:

הבד"ץ על מלונות הקורונה: מכשולות בענייני צניעות

יוזמה בוועדה: מלוניות קורונה בתוך הישיבות

לדברי אשר, "עדיף להשאיר את הבחורים בישיבה תחת השגחה, במתחם מסודר, וכך לאפשר להם גם את המשך הלימוד בתנאים הנדרשים, עם כל חיי הסביבה שהם רגילים אליה". עוד הדגיש כי "חשוב שהתיקון יוגדר בחוק עצמו, וייכתב במפורש שעל הממשלה לספק את האפשרות לבידוד במתחם חינוכי שיש בו פנימייה, כאשר הדבר ייעשה בתיאום עם מנהלי הישיבה ובכפוף לאישור משרד הבריאות שיבחן את העמידה בכללי הבריאות בהתאם לתנאי השטח בכל ישיבה וישיבה".

במהלך הדיון הזכיר ח"כ אשר מקרי הדבקה מסוימים שהיו בישיבות, כאשר במקום שהמדינה תתחום את הישיבה ותיצור בה מלונית מסודרת, שלחו את הבחורים קודם כל הביתה. "יכולות לעבור 60 שעות יקרות עד שהבחור מתפנה למלונית, מה ההיגיון לשלוח אותם לבתים עם משפחות ברוכות ילדים, אמרתי את זה בשעתו לראש המל"ל, זו הדבקה מיותרת שאפשר היה למנוע אותה. יש ישיבות רבות שיש להם כמה מבנים, וניתן לייצר בתוכן מתחמי בידוד לחולים ולמבודדים, ולהמשיך את הלימודים כרגיל מבלי כל הבעיות ברוחניות ובגשמיות שקיימות במלוניות".

מפקד המלוניות מטעם פיקוד העורף אל"מ ניר בראון אמר לאשר כי הוא מסכים שאם יש ישיבות עם קבוצה של חולי קורונה, עדיף אכן לייצר להם מלונית בתוך הישיבה בתנאים הנדרשים. מנגד, חלק מהפקידות הבכירה במשרד הבריאות התנגדה וביקשה שלא לכלול את התיקון בחוק עצמו, אולם ח"כ אשר התעקש. "אם לא יהיה סעיף מחייב אין סיבה שהמדינה תתאמץ לייצר מתחמי בידוד בתוך הישיבות".

ואכן, נוסח החוק שונה ונכתב בו כי "ניתן יהיה לקיים בידוד במסגרת פנימייתית, לבקשת מנהל המוסד ובתיאום עמו, אם שוהים בו אנשים החייבים בבידוד והמנהל מצא כי הדבר יעיל ומוצדק בנסיבות העניין, והכל בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולתנאים שייקבעו, ובשים לב למאפייני המקום והשוהים בו". בכך נסללה הדרך לאישור היוזמה המהפכנית שתאושר סופית עם ההצבעות על כלל ההשלמות שביצעה וועדת החוקה בחוק הקורונה הגדול.

יעקב אשר מלונית קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד