ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ציוד ועובדים מחו"ל

מתווה פתיחת השמים: כך תעבוד המעבדה בנתב"ג

כחלק ממתווה פתיחת השמים נפתח מכרז להקמת מעבדת קורונה בנתב"ג • הזוכים במשרד יצטרכו להביא ציוד רפואי ועובדים מחו"ל, על מנת שלא לפגוע בכוח האדם של משרד הבריאות למעבדות הקורונה

מתווה פתיחת השמים: כך תעבוד המעבדה בנתב"ג
מטוסים של חברות זרות בנתב"ג צילום: משה שי, פלאש 90

נערכים לפתיחת השמיים: רשות שדות התעופה מפרסמת את המכרז להפעלת מעבדת הקורונה בנתב"ג, כהיערכות מקדימה לביצוע הבדיקות בנמל התעופה בן גוריון. הזוכה במכרז יתחייב להקים את מערך בדיקות הקורונה בנתב"ג עד 45 יום מרגע חתימת החוזה ולאחר זכייתו. על פי פרטי המכרז, מערך הבדיקות יחויב בבדיקות של לא פחות מ-800 נוסעים בשעה ובמסגרת המכרז יתחייב הזוכה לאפשר את תוצאת הבדיקה והחזרתה לנוסע עד 14 שעות מרגע הדגימה.

במשרד התחבורה ורשות שדות התעופה עדכנו כי ניהול תהליך הרישום ותוצאות הבדיקה יבוצעו באפליקציה אותה יוריד הנוסע. שירות בדיקות הקורונה לנוסעים הנכנסים והיוצאים מישראל יכלול מערך דגימות מורחב והקמת מעבדה ייחודית לפענוח בדיקות קורונה בהתאם לפרוטוקול הבדיקה של משרד הבריאות.

בסמוך לטרמינל 3 (הפועל באופן בלעדי) יוקם שטח ייעודי עבור נוסעים היוצאים מהארץ, בו יוקמו במסגרת המכרז עמדות לקיחת דגימה מנוסעים באמצעות "דרייב אין" היישר מהרכב. הנוסעים היוצאים לחו"ל יגיעו לצורך הבדיקה כ-72 שעות טרם הטיסה ללקיחת דגימה ובהתאם להנחיות המתבקשות בכל מדינה ומדינה.

בהנחיית שרת התחבורה רגב ובהתאם לסיכום עם משרד הבריאות, הזוכה במכרז לא יוכל להשתמש במעבדה קיימת המבצעת בדיקות עבור משרד הבריאות לרבות השימוש בכוח אדם, ציוד מטושים וחומרים כימים המשמשים את מערך הבדיקות של משרד הבריאות. והוא יחויב בהקמת המעבדה והמערך באופן עצמאי, ושימוש בכ"א וציוד ייעודים למערך. מעבדת הקורונה בנתב"ג תאפשר לנוסעים היוצאים לחו"ל בדיקות על פי הדרישות השונות להן הם נדרשים במדינות היעד (בדיקה PCR) נוסעים נכנסים לארץ יוכלו לבצע בנמל התעופה בן גוריון בדיקת PCR במעבדת הקורונה. הזוכה במכרז יתחייב במתן תשובה תוך פרק זמן של עד 14 שעות גם לנוסעים הנכנסים לישראל. במסגרת המכרז יוכלו להשתתף מציעים להם יכולת הקמת מעבדה וכן גורם שיציג הסכם חתום עם גורם המפעיל מעבדה מורשית או גורם המפעיל בעצמו מעבדת קורונה.

המכרז להפעלת מערך הבדיקות הינו למשך 3 שנים רצופות עם תקופת הארכה לשנתיים נוספות. במצב בו יפחת הביקוש לבדיקות קורונה מכל סיבה שהיא (מציאת חיסון או כל אמצעי אחר) יהיו רשאים הצדדים להפסיק את ההתקשרות.

המכרז יכלול אפשרות הרחבה לנמל התעופה "רמון" ולכלל המעברים למעבר נוסעים בניהול רשות שדות התעופה. כמו כן קיים במכרז סעיף המאפשר הפסקת התקשרות או שינוי בצורת הבדיקה כפי שיאושר על ידי הרשויות. כמו כן רשות שדות התעופה לא תגבה דמי זיכיון על השימוש בשטחי המעבדה בכדי להוזיל עלויות לנוסעים. במכרז הוכנס סעיף תחרותי על המחיר לצרכן.

נמלי התעופה רמון ונתב"ג פועלים כבר היום על פי כלל הנחיות התו הכחול אותם אישר משרד הבריאות.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מירי רגב אמרה היום: "אנו נערכים לביצוע בדיקות הקורונה בנתב"ג ובכפוף למתווה הסופי שיאושר על ידי ועל ידי שר הבריאות יולי אדלשטיין ובשיתוף עם שר החוץ גבי אשכנזי. אין ספק שהתעופה הישראלית חייבת לחזור. כזכור, קיבלתי לכך אור ירוק מראש הממשלה ואנו ממשיכים בהיערכותנו להפעלת התעופה הישראלית. עם הסיכום על המתווה נציג אותו לציבור על מנת שכל אחד יוכל להחליט באשר לנסיעות לחו"ל בתקופת הקורונה, בהתאם לדרישות שייגזרו ממתווה התעופה המאושר".

שדה התעופה בן גוריון טיסות לחול קורונה נתב"ג שמים פתוחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד