ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
דרמת שיא

ישראל בדרך לבחירות; כחול לבן נגד נתניהו

באופן תקדימי, נכון לשעה זו עדיין לא פורסם לציבור סדר היום של ישיבת הממשלה המתכנסת מידי יום ראשון, מה שמעיד על היחסים העכורים שבין המפלגות הגדולות ואולי החלטה של נתניהו לפרק את השותפות עם כחול לבן, זאת ברקע חילוקי הדעות על תקציב המדינה

ישראל בדרך לבחירות; כחול לבן נגד נתניהו
בנימין נתניהו ובני גנץ במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דרמה: כ-72 שעות קודם כינוס ישיבת הממשלה כמידי יום ראשון, טרם נקבע סדר היום לדיון, כשמדובר בתקדים פוליטי, ומה שמעיד ונותן סימן על חילוקי הדעות הקשים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ.

על פי הפרסום של עמית סגל ב'חדשות 12', לא נקבע לו"ז לישיבת הממשלה זאת בשל וטו הדדי של שתי המפלגות, כשב'כחול לבן' דורשים להעלות שינוי לתקנון, שיאפשר לה מספר אצבעות שוויוני בכל הצבעה ואילו בליכוד מסרבים.

הערכה היא שההתנגדות היא לקראת התוכנית להעביר תקציב חד שנתי, כש'הליכוד' מחזיק ברוב בממשלה במקרה והתקציב יעלה, זאת בניגוד לעמדת 'כחול לבן', מה שמעורר זעם במפלגה.

הפיצוץ מגיע כשנותרו עוד 18 יום עד למועד האחרון בו ניתן להעביר את התקציב ואז הכנסת עלולה להתפזר אוטומטית ללא צורך בהצבעה.

שר האוצר ואחד מבכירי 'הליכוד' ישראל כץ אומר הערב בראיון לרשת ב' כי "נתניהו טעה כשחתם על ההסכם הקואליציוני", לטענתו; "אי אפשר לנהל מדינה עם שני ראשי ממשלה".

עוד דווח הערב כי ב'כחול לבן' סבורים הערב כי "נתניהו החליט לפרק את הממשלה"', ושר בכיר במפלגה התבטא הערב כי "נתניהו שובר את הכללים".

 

בנימין נתניהו בני גנץ בחירות 2020 בחירות מוקדמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד