ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הליכוד ממשיך לאבד גובה

סקר דרמטי לנתניהו: 48% תומכים בפסילת מועמדותו

כמעט מחצית מבעלי הדעה סבורים כי יש לפסול מועמד לראשות ממשלה עם כתבי אישום. כך עולה מסקר 103FM שמתפרסם הבוקר • מפלגת 'הליכוד' ממשיכה לאבד גובה וצונחת מ-41 בסקר הקודם של התחנה ל-32 מנדטים בלבד • החרדים מתחזקים בשני מנדטים • התוצאות המלאות

סקר דרמטי לנתניהו: 48% תומכים בפסילת מועמדותו
בנימין נתניהו בכנסת צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90
חודשים בודדים אחרי כינון ממשלת האחדות, ממשלת החירום, הממשלה הפריטטית - איך שתבחרו לקרוא לה - איתנותה נראית רעועה מתמיד. בעוד הפערים בין הליכוד לכחול לבן הולכים וגדלים, והמשבר הקואליציוני מעמיק מיום ליום, מגלה סקר מיוחד, שכמחצית מהציבור תומך בחקיקה לפסילת מועמדותו של נתניהו לראשות הממשלה, בשל כתבי האישום התלויים נגדו. מהסקר, שתוצאותיו מובאות הבוקר (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ברדיו 103fm, עולה עוד כי כוחו של הליכוד נחלש, במה שנראה כמגמת ירידה עקבית ודרמטית.
על פי הסקר, שנערך על ידי פרופ' יצחק כ"ץ ממכון מאגר מוחות עבור תוכניתו של ניסים משעל ברדיו 103fm, נדמה כי אכזבתם של האזרחים מהתנהלותו של בנימין נתניהו במסגרת המשבר הכלכלי רק הולכת וגוברת. נתון שיא של 48 אחוזים מבעלי הדעה סבורים כי צריך לפסול מועמד לראשות ממשלה עם כתבי אישום - זאת לאור יוזמת חקיקה הנשקלת בימים אלה במערכת הפוליטית. 52 אחוזים מבעלי הדעה, רוב דחוק, סבורים שאין צורך בחוק שכזה.
סממן נוסף לערעור מעמד נתניהו בציבור הוא שאלת האחריות להקדמה נוספת של הבחירות: יותר משני שלישים מהנשאלים בעלי הדעה, 68 אחוזים, חושבים שראש הממשלה יהיה האשם העיקרי להחלטה על קיום סבב בחירות נוסף, ככל שהחלטה כזו תתקבל. השאר, 32 אחוזים, מאשימים את יו"ר כחול לבן, בני גנץ.
הליכוד צונחת, גוש הימין חייב את ימינה
שאלת השאלות, כבכל סקר, היא תמונת המנדטים הנוכחית, ההופכת יותר ויותר רלוונטית ככל שתרחיש הבחירות מתקרב למציאות. מתוצאות הסקר עולה כי מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה זוכה ל־32 מנדטים בבחירות. כזכור, לפני פחות מחודשיים זכתה המפלגה בסקר של 103FM, לנתון שיא של 41 מושבים בכנסת, וכעת השלימה צניחה של 9 מנדטים. יצוין כי בסקרים שפורסמו בסוף השבוע הזה בכלי תקשורת אחרים, הליכוד מגיע לנתון נמוך עוד יותר - דבר המשקף הלך רוח של ממש.
ובחזרה לסקר הנוכחי: מפלגת יש עתיד-תל"מ בראשות יאיר לפיד ומשה (בוגי) יעלון היא המפלגה השנייה בגודלה עם 18 מנדטים. הרשימה המשותפת, על פי הסקר, עם 16 מושבים בכנסת הבאה, ואילו מפלגת ימינה של נפתלי בנט ממשיכה להתחזק עם 12 מנדטים. בהמשך, 11 מנדטים בלבד לכחול לבן, 10 לש"ס ו־8 מנדטים ליהדות התורה. גם מפלגת ישראל ביתנו עם 8 מנדטים, ובתחתית הרשימה מרצ - עם 5 מנדטים. העבודה, כמו בכל הסקרים הקודמים, לא עוברת את אחוז החסימה.
בחלוקה לגושים, רושם גוש הימין נתון של 50 מנדטים ללא ימינה, ו־62 עם ימינה. גוש המרכז־שמאל, במידה ויכלול את כחול לבן, יש עתיד והרשימה הערבית המשותפת, יגיע אף הוא ל־50 מנדטים. ליברמן, שממשיך לא לשייך עצמו לגושים, אוחז ב־8 מנדטים, בלי יכולת של ממש להשפיע על התוצאות.
במפת הגושים הנוכחית, תהיה זו הפעם מפלגתם של נפתלי בנט ואיילת שקד, מפלגה עם שאיפות שלטוניות, שתוכל להכריע את הכף. עבור ראשיה, שחשים שנתניהו בגד בהם בבחירות האחרונות, תרחיש של הקמת גוש אלטרנטיבי ללא הליכוד לא נשמע בלתי סביר. נראה כי יש סיכוי גבוה יותר לתרחיש המצער שבו נלך שוב לקלפיות, ושבסיומו נגיע בפעם הרביעית לשוויון גושי נטול יכולת הכרעה, כשברקע משבר כלכלי ובריאותי חריף ואף חסר תקדים. לפוליטיקה, עם זאת, חוקים משלה.
את הסקר, שנערך בתאריכים 6-5 באוגוסט, ביצע פרופ' יצחק כ"ץ ממכון מאגר מוחות, באמצעות פאנל אינטרנטי. בסקר השתתפו 501 נשאלים בגילי 18 ומעלה, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה. גודל הטעות הסטטיסטית: 4.4 אחוזים, ברמת ביטחון של 95 אחוזים.
רדיו 103 FM מאגר מוחות סקר מנדטים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד