ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
זעזוע בשידור חי

בעיצומו של הצום: אנטישמים הצטרפו לתפילת הזום

אנטישמים התפרצו לתפילה ביום תשעה באב דרך הזום של בית כנסת בדאלאס, ושלחו הודעות שנאה ונאצה: "להרוג את כל היהודים, ו"להפציץ את ישראל"

בעיצומו של הצום: אנטישמים הצטרפו לתפילת הזום
אילוסטרציה צילום: unsplash

תפילה וירטואלית באמצעות הזום שכללה כמה בתי כנסת באזור דאלאס שבמדינת טקסס בארצות הברית, הופרעה על ידי פולשים אנטישמים ששתלו הודעות שנאה.

האירוע התרחש ב-30 ביולי, יום תשעה באב. הפורצים, רעולי פנים, צעקו וכתבו הערות "להרוג את כל היהודים, להפציץ את ישראל" ו"הייל היטלר". הרב אריאל רקובסקי, רבה של קהילת 'שערי תפילה', סיפר לתקשורת המקומית, כי אחד מהם המשיך להצדיע הצדעה נאצית למשך כמה דקות. "אנחנו לא מציינים משהו - אנחנו באמת חיים את זה. כך נראה תשעה באב בשנת 2020". אמר הרב.

כמאה אנשים, מגיל קטן ועד גיל 80, היו באותה תפילה בשיחת זום. לאחר כחמש דקות הפסיקו הרבנים את השיחה והתחילו שיחה חדשה. על פי הדיווח, אחד הרבנים התקשר ל-FBI.

"קיבלתי כמה הודעות וכמה שיחות טלפון זמן קצר אחר כך". אמר הרב אריה פייגנבוים מקהילת אור התורה. "לא רק הילדים הזדעזעו היו מבוגרים שהזדעזעו גם".

דובר ה-FBI לא הגיב לשאלה האם האירוע יטופל כפשע שנאה, אך אמר כי אירועים כאלה מטופלים ברצינות.

בלוגרית האופנה אליזבת סבטסקי פרסמה כמה שניות מהשיחה שהופרעה בזום באינסטגרם, והיא הגיע ליותר מ-62,000 צפיות.

"היום, בתשעה באב, היום העצוב ביותר בלוח השנה היהודי, אנו נזכרים באופן בוטה בתנועות הגוברות של רדיקלים שרוצים לקחת את חיינו", כתבה בפוסט. "האיום כבר לא נמצא רחוק, זה ממש איום על הקהילה שלנו. אנחנו לא נעמוד, לא נסבול את השנאה, השם, שמע את זעקתנו, אנו זקוקים להגנתך".

דאלאס שערי תפילה אנטישמים זום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד