ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בעלי חיוב קודמים

צפו: בתי הכנסת בבואנוס איירס שבו לפעול בכפוף להנחיות

לאחר שהרב הראשי, הרב גבריאל דוידוביץ' והקרדינל של בואנוס איירס שיגרו מכתב לממשלה בו הביעו זעם על סגירת בתי התפילות, בשבועות האחרונים התירה הממשל קיום תפילות במניין בבתי הכנסת בעיר, בכפוף לפרוטוקול מחמיר

צפו: בתי הכנסת בבואנוס איירס שבו לפעול בכפוף להנחיות
מניין בשטח פתוח צילום: Gershon Elinson/Flash90

כך חגגו אתמול בבוקר (חמישי) קריאת שם לבת שנולדה במזל טוב בבית הכנסת זכרון דוד בקהילת 'תלפיות' בבואנוס איירס, התפילה התקיימה תחת מגבלות ההסגר הממושך במדינה.

כזכור, בשבועות האחרונים התירה הממשל קיום תפילות במניין בבתי הכנסת בבואנוס איירס, בכפוף לפרוטוקול מחמיר. האישור הגיע לאחר מכתב חריף לממשלה של הרב הראשי הרב גבריאל דוידוביץ' והקרדינל של בואנוס איירס.

מתווה המניינים הצליח מעבר למשוער והקהילה שומרת בהקפדה על הפרוטוקול. הקהילת בארגנטינה פועלת בימים אלו בכדי שלקראת הימים הנוראים הממשלה תאפשר מניינים גדולים יותר.

על פי ההחלטה, אנשים המעוניינים להגיע לבתי הכנסת יכולים להגיע לתפילות, ומאות יהודים באזור בואנוס איירס חזרו להתפלל במניין לאחר חודשים ללא מנין.

על פי החלטת הממשלה, כל אחד צריך למדוד חום בכניסה לבית הכנסת ולחטא את עצמו, הכניסה והיציאה לא יהיו מאותו פתח, חייבים לחבוש מסכה למשך כל זמן התפילה, ולשמור על מרחק בין כל מתפלל למתפלל. מפאת הלחץ של אנשים להגיע לבית הכנסת, הוחלט בתחילה קודם לאשר הגעה לאנשים שחייבים מניין כי הם בעלי חיוב.

יהודים בואנוס איירס קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד