ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
צפו בוידאו

קולות אחרים מלבנון: תודה על הארת הדגל בתל אביב

הארת בנין עיריית תל אביב בדגל לבנון כאות הזדהות עם האסון, לא חצה את הדעות רק בישראל, גם בלבנון היו שהפתיעו ונהנו מהמחווה ואף הודו עליו • צפו

קולות אחרים מלבנון: תודה על הארת הדגל בתל אביב
ביירות אחרי הפיצוץ צילום: צילום מסך

לצד תגובות קשות בלבנון שמתחו ביקורת על היוזמה להאיר את בניין עיריית תל אביב בצבעי דגל לבנון, בדמות "נדליק תל אביב בטילים שלנו", במשרד החוץ אומרים שקיבלו הודעות ותגובות מלבנונים שהודו לישראל על המהלך בדפים שלהם ברשתות החברתיות בערבית. דוגמאות: "אני מודה לעם הישראלי על העמידה לצדנו".

‏"אם הממשלה שלכם כנה בהזדהות, אז שאללה יברך אתכם. אבל אם הממשלה שלכם משקרת, אז אללה יגלה את האמת. בכל מקרה תודה על הדגל", רב תודות לעם הישראלי על היוזמות הנהדרות שמשקפות ערך אנושי. שאלוהים יברך אתכם". לא רק מלבנון התקבלו תגובות אוהדות, אלא גם ממדינות כמו עיראק, סוריה ומצרים.

‏ראש ענף דיפלומטיה דיגיטלית ערבית במשרד החוץ יונתן גונן אמר ל'כאן חדשות': "שמחנו לראות מספר רב יחסית של תגובות חיוביות ומרגשות מתושבי מדינות ערב על גבי הפוסטים שפרסמנו בעמודי משרד החוץ בשפה הערבית ברשתות החברתיות".

לדבריו: "תגובות חיוביות רבות מתארות את ההזדהות הישראלית כמהלך הומניטרי הגיעו מעיראק וכן ממצרים ואפילו מסוריה, כולל תושבת סורית שהופתעה במיוחד מהארת עיריית תל אביב בדגל לבנון לאחר שלדבריה חינכו אותה כל החיים לשנוא את ישראל".

"‏מרגש במיוחד היה לקרוא הודעות פרטיות ששלחו אלינו תושבי לבנון בפייסבוק ובאינסטגרם ובהן הם מודים לישראל על הבעת ההזדהות", הוסיף גונן.

אסון הפיצוץ בביירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד