ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
פסקת ההתגברות

עמית סגל: 'כחול לבן איימו; החרדים התקפלו'

בטורו השבועי חושף עמית סגל כי בכחול לבן איימו השבוע על הסיעות החרדיות כי אם לא יתנגדו לפסקת ההתגברות של שקד, הם יכולים לשכוח מהגיוס והמרכולים

עמית סגל: 'כחול לבן איימו; החרדים התקפלו'
עמית סגל צילום: Moshe Shai/FLASH90

בטורו השבועי בעיתון 'ידיעות אחרונות' מתייחס הפרשן עמית סגל לנסיבות שהובילו השבוע את המפלגות החרדיות שלא לתמוך בפסקת ההתגברות של חברת הכנסת איילת שקד.

לפי סגל, החרדים קיבלו מסרים מאיימים מכחול לבן: לא תתמכו בנו נגד ההתגברות? תשכחו מהגיוס והמרכולים.

"לא רק פטריוטיזם נאצל ואחריות לאומית עמדו מאחורי החלטת המפלגות החרדיות לנהוג כמבוגר האחראי של הממשלה" כותב סגל. "16 חברי הכנסת של ש"ס ויהדות התורה השתתפו בחדווה בסכסוך הקואליציוני המתמשך שהתנהל כאן מיום רביעי ליום רביעי, מהטרלה פרלמנטרית אחת לשנייה. לא הייתה להם כל בעיה לתמוך שלשום בפסקת ההתגברות שהביאה ח"כ איילת שקד".

"להפך" מסביר סגל, "גפני וליצמן הכניסו להסכמים הקואליציוניים את הדרישה לחקיקה הזו. עם כל הכבוד לסמוטריץ' ושות', הם האויב האמיתי של בג"ץ עוד מהמילניום הקודם. אלא שהם קיבלו שני מסרים חריפים עד מאיימים מכחול לבן: נסתכל היטב על הצבעתכם על פסקת ההתגברות, היה הראשון שבהם. בדיוק איך שתצביעו השבוע נצביע אנחנו בשבוע הבא על ביטול חוק המרכולים. תימנעו – נימנע. תתנגדו – נתנגד".

"כיוון שפסקת ההתגברות בכל מקרה לא הייתה עוברת אבל לחוק המרכולים דווקא עשוי להיות רוב בכנסת הזו" טוען סגל, "החרדים התקפלו".

"המסר השני נגע לכלל התנהלות הקואליציה" מסביר סגל. "יש חוק אחד שחשיבותו עבור החרדים מכרעת: חוק הגיוס המתוקן. מאז נפסל הקודם בבג"ץ לפני שלוש שנים תמימות, הסוגיה היא כקוץ מכאיב בבשרם: היא פיזרה כבר שתי כנסות שהיו נוחות מאוד ליהדות התורה וש"ס, ובבחירות סייעה לליברמן וללפיד להגדיל את כוחם".

על פי סגל "המסר מלשכת שר הביטחון היה קצר ואכזר: קודם מאשרים תקציב, ורק אז חוק גיוס. לא להפך. המשמעות היא שאם החרדים לא יבלמו את נתניהו במורד הדרך לבחירות, הם מסתכנים בעוד מסע בחירות שיתנהל על הראש שלהם, ובאופן עקרוני עם גזירת גיוס מעל ראשי תלמידיהם. ניכר שהמסר הופנם במהרה".

"הסיעות החרדיות כונסו השבוע לדיון חירום בצורך באישור התקציב. נתניהו, עדכן ליצמן את עמיתיו, סיפר לי שהוא לא רוצה בחירות. צחוק ספונטני בריא פרץ בחדר".

עמית סגל מפלגת כחול לבן חוק המרכולים חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד