ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
אבל כבד

חלוץ הביאור לגמרא: הגאון הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל

מהדיר ומפרש התלמוד בבלי וחתן פרס ישראל, הגאון הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל, מחסידי חב"ד ומבכירי רבני הציונות הדתית, הסתלק לבית עולמו בשם טוב והוא בן 83. הרב שטיינזלץ זצ"ל עסק במשך עשרות שנים בהרבצת תורה, כתיבת עשרות ספרים ופירושים לגמרא והרמב"ם

חלוץ הביאור לגמרא: הגאון הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל
הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ צילום: עמר מירון

ברוך דיין האמת: הגאון הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל, מגדולי חסידי חב"ד ומחשובי רבני הציונות הדתית, הלך לעולמו בגיל 83. הוא אושפז בשבועיים האחרונים במצב קשה בבית החולים שערי צדק, לאחר שסבל מדלקת ריאות ומאושפז כשהוא מורדם ומונשם. רבים התפללו אך הבוקר נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו ליוצרה. 

הרב זצ"ל נולד בירושלים והיה צאצא של האדמו"ר הראשון מסלונים זצ"ל. בשנות העשרה שלו חזר בתשובה, את דרכו ליהדות ולחסידות, עשה בעזרתו של הרב שמואל אלעזר היילפרין, אליו היה קרוב מאד, ונחשב לתלמידו המובהק, הוא אף מכנה אותו במכתבו אליו, רבי אלופי ומיודעי.

הרב שטיינזלץ הוציא את הגמרות המפורסמות כ"תלמוד שטיינזלץ", מנוקד, מפוסק ומחולק לפסקאות. בנוסף לפירושי רש"י ותוספות נכללים בו מבואות, הסברים קלים, סיכומים, ביוגרפיות של חכמי התלמוד, תרשימים, תמונות ועוד.

הרב בעל תואר ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטאות פלורידה, ברנדייס, ישיבה יוניברסיטי, בר אילן, ובן גוריון, במשך למעלה מ-40 השנים האחרונות עבד על פרויקט הדגל שלו – פירוש התלמוד. כמו כן, ב-1988 זכה בפרס ישראל למדעי היהדות.

קשר מיוחד היה לו עם הרבי מחב"ד זצ"ל ובי' שבט תש"נ עבר לפני הרבי בחלוקת דולרים, אז הציע לו הרבי לשנות את שם משפחתו ללשון הקודש, משטיינזלץ לאבן מלח בתרגום מאידיש, בסופו של דבר הוא תרגם את זה לאבן ישראל באישורו של הרבי.

בשנת תשמ"ד הקים בירושלים תלמוד תורה "מקור חיים". בהמשך גם פתח ישיבה קטנה. כיום ממוקמים המוסדות בירושלים ובכפר עציון.

בשנים האחרונות סיים את סדרת הביאורים שלו על ספר התניא, אותה החל להוציא לאור בשנת תשמ"ט. כמו כן הוציא את פירושו על הרמב"ם וכן את סדרת התנ"ך המבואר.

הרב פתח והקים את מרכז שטיינזלץ לידע יהודי בירושלים שם היה מעביר את שיעוריו בחסידות בעיקר בימי חמישי לשם היו נוהרים רבים. 

מסע הלוויה היום (שישי, ערב שבת קודש פרשת עקב) בשעה 14:00 בצהריים מבית הלוויות שמגר בירושלים לחלקת חב"ד בהר הזיתים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרב עדין שטיינזלץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד