י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סדר במקום סגר

על רקע הביקורת: גמזו נפגש עם ראשי ונציגי המועצות החרדיות

לאחר הביקורת שהוטחה ב'ממונה הקורונה' הפרופ' גמזו על אפליית הישובים החרדיים, נפגש הבוקר גמזו עם ראשי רשויות מקומיות 'כתומות' ו'אדומות' במגזר החרדי: "המפגש אתכם הבוקר בא למנוע סגר באמצעות סדר שנעשה ביחד"  

על רקע הביקורת: גמזו נפגש עם ראשי ונציגי המועצות החרדיות
רוני גמזו צילום: פלאש 90

במאמץ למנוע את הסגר על הישובים החרדיים: על רקע הביקורת שהוטחה ב'ממונה הקורונה' או בשמו החדש "מנהל מגן ישראל" הפרופסור גמזו, לפיה הישובים החרדיים עומדים למצוא את עצמם תחת סגרים בשל רמת התחלואה הגבוהה בהם, דבר שהוא פועל יוצא מספר הנפשות הגבוה בשטחיהם, נפגש הבוקר הפרופ' גמזו עם ראשי ונציגי המועצות החרדיות.

המטרה, כך הסביר, היא ליצור שיתוף פעולה שבכוחו למנוע את הסגרים. במפגש השתתפו הפרופסור רוני גמזו, מנהל "מגן ישראל", אלוף פיקוד העורף האלוף אורי גורדין, ואלוף במיל' רוני נומה, הממונה על המגזר החרדי ב"מגן ישראל" ומי שהוכיח את היכולות בניהול העיר בני ברק בימי הסגר בערב הפסח, לצד ראשי רשויות ונציגים מהערים: ירושלים, אשדוד, אלעד, בני ברק, מודיעין עילית, בית שמש וביתר עילית.

לאחר ששמע את דבריהם של ראשי המועצות, אמר הפרופ׳ גמזו כי המטרה המשותפת היא להוריד את נתוני התחלואה ולצורך כך יש צורך להתחיל לבצע החל מיום ראשון הקרוב בכמה פעולות מיידיות, זאת, לדבריו, "אם אנו רוצים למנוע את הסגרים הבאים":

1. חמ"ל - חובת הקמת חמ"ל שיפעל 24/7 שבו יהיו נציגי המשטרה/ קופות החולים / פיקוד העורף ובראשו יעמוד מנהל חמ"ל שיהיה כפוף לראש העיר. לחמ"ל תהיה סמכות לבצע מעקב אחר בדיקות, לערוך חקירות אפידמיולוגיות ולהחליט על סגר בשיתוף ובאמצעות המשטרה.

2. מניעת התקהלויות - מניעת הדבקה ראשונית באמצעות מניעת התקהלויות, מניעת מגע בין חולים מאומתים לבני משפחתם וכמובן הגברת שיעור עטיית מסיכות – כל זאת באמצעות הסברה מאסיבית. בהקשר לכך סוכם גם כי הרשויות יזכו לתוספת תקציבית שתסייע להם להגדיל את ההסברה.

3. יותר בדיקות - הגדלת מספר הבדיקות וייעול תהליכי הבדיקה, תוך מאמץ משותף של כל קופות החולים שיצטרכו להגדיל את הזמינות לבדיקה ולקצר משמעותית את זמני השירות - מהפנייה לדיגום ולתוצאה.

4. קיטוע 'שרשרת ההדבקה' - הגדלת הזמינות לחקירות אפידמיולוגיות, והרחבת שיתוף הפעולה של הציבור החרדי לביצוע מהיר של החקירות כדי לקטוע את שרשרות ההדבקה.

5. פינוי חולים - פינוי למלוניות לכל מי שיצטרך ויחפוץ בכך, ובנוסף תמיכה כלכלית וחברתית למי שנמצא בבידוד קפסולרי במסגרת התא המשפחתי.

6. תקצוב - מיפוי הצרכים החברתיים והכלכליים בכל רשות על מנת שמשרדי הממשלה יוכלו לסייע בכך.

7. שיתו"פ – סוכם כי תכלול עבודת הרשויות החרדיות מול כל הגורמים תהיה באחריותו הבלעדית של אלוף במיל' רוני נומה, בתיאום עם אלוף הפיקוד ומשרד הביטחון.

בנוסף הועלו במפגש הצרכים של הישובים החרדיים המתמודדים בפרט בימים אלו עם סימני שאלה רבים. בין היתר נשאל גמזו מדוע בתי הכנסת עדיין סגורים, והוא השיב, כפי שכבר השיב בשבוע שעבר, שגם הוא 'לא שלם' עם ההחלטה ובכוונתו להסדיר את הנהלים כך שסגירת המקומות והגבלת התנועה בישובים תיעשה בהתאם לנוהל מסודר, ברור ובעיקר מובן לכולם.

"המפגש אתכם בא למנוע סגר באמצעות סדר שנעשה ביחד", סיכם הפרופ' גמזו, שהבהיר שוב כי במידה והתחלואה תעלה, לא יהיה מנוס מאשר להפעיל את 'תוכנית הרמזור' שמטרתה הטלת מגבלות על הישוב במידה והוא יוגדר כ'אדום' או 'כתום'. "אנו אמורים לעשות כל מה שאפשר בכדי להימנע ממצב זה, ולשם כך עלינו לעבוד בשיתוף פעולה של כל הכוחות".

 

רוני גמזו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד