י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פיצוץ מכוון?

תיעוד נוסף מביירות: זכוכיות החנות התנפצו לעיני הלקוחות

בלבנון רק מתחילים ללקק את הפצעים, ממה שנחשב לאסון הגדול ביותר בתולדות המדינה בשנים האחרונות • התיעודים לא מפסיקים לזרום, חנויות שהתנפצו ואנשים שתיעדו ולא ידעו כי אלו הם רגעיהם האחרונים • התושבים זועמים ובצדק, על התנהלות הממשלה, שם מפנים את האצבע לאפשרות שהפיצוץ הוא בכלל תוצאה של התערבות חיצונית

תיעוד נוסף מביירות: זכוכיות החנות התנפצו לעיני הלקוחות
ביירות בימים יפים יותר צילום: אלן אבו-עתמה

הזוועה במדינת הארזים: לאחר הפיצוץ הגדול שאירע ביום שלישי האחרון בביירות, ‏נשיא לבנון לא מוציא מכלל אפשרות שהפיצוץ בביירות הוא תולדה של התערבות חיצונית (פצצה או טיל). ההנהגה בביירות רואה את הזעם הציבורי על הרשלנות של השלטון והיא בלחץ אטומי.

‏מספר ההרוגים באסון בביירות מטפס ועולה, ולפי הנתון הרשמי, עומד כעת על-158, בהם אלכסנדרה נג'אר, בת 3, שמתה מפצעיה. ההרוגה הכי צעירה שאותרה עד כה.

כמו כן מתברר כי הזעם ברחובות בשיאו, ברשתות החברתיות בלבנון השיח בין האזרחים הוא של אבל כבד, כך מדווח רועי קייס בכאן 11.

‏שלושה ימים אחרי הפיצוץ בנמל ביירות, והתמונה בלבנון מראה התעלמות מוחלטת של המדינה מהתושבים הפגועים, אין שום סיוע לאזרחים לא מהעירייה ולא מהצבא רק האזרחים שמסייעים אחד לשני כפי יכולתם. במרכז העיר הקימו אוהלים ואנשים מבאים מזון וציוד לטובת הביירותים ההמומים, וכמו שאמר אזרח בכאב למצלמה ההרגשה היא ש"אנחנו לא בלבנון אנחנו באפגניסטן".

בסוף השבוע אף התרחשו ‏עימותים בין מפגינים לבין כוחות הביטחון בקרבת הפרלמנט בביירות. המפגינים מחו על הפיצוץ בנמל והתנהלות הממשלה.

במקביל שגרירת לבנון בירדן, טרייסי שמעון, התפטרה במחאה על המצב והתנהלות השלטונות שהביאה לאסון. ההתפטרות של השגרירה מתחיל להזכיר את ימי העריקות של הדיפלומטים ממשטר אסד בתחילת מלחמת האזרחים בסוריה.

על ההתפטרות הודיעה ‏שגרירת לבנון בירדן בשידור חי בערוץ לבנוני. בדבריה אמרה כי היא מתפטרת מתפקידה במחאה על "ההזנחה בניהול, על הגניבה ועל השקרים (במדינה)", כלשונה. היא הוסיפה: "אין שום דבר שעובד במדינה הזאת, ואני לא יכולה לשאת עוד את המצב הזה. כל האשמים צריכים ללכת."

בתוך כך נוסף דיווח על פיצוץ מסתורי קטן, אך משמעותי, משה ברקוביץ מ'כאן 11' מדווח, כי אחד משומרי ראשו של בכיר חמאס אוסאמה חמדאן נפצע מפיצוץ מטען נפץ קטן שהוטמן במכוניתו בצידון. על פי הדיווחים, שומר הראש בילאל ראלי, פונה לבית החולים המקומי לאחר שנפצע מהפיצוץ שאירע בעת שפתח את דלת מכוניתו. השלטונות בלבנון פתחו בחקירה.

 

לבנון ביירות פיצוץ חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד